• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Cactus75

    Nån som vet om man kan färga fiberduk? Såg oxå programmet och fick en idé ang löpare på borden..vill ha vinröda löpare i typ samma stuk som fiberduk, fast vinröda då... går det att färga tror ni?
    Tyckte lakanen på stolarna blev fint oxå,speciellt om man har många olika sorter, blev mer enhetligt, men vad sjutton ska man med 80 vita lakan till sen?
    Ang buketten tänkte jag ha såna, fast bara EN boll till våra näbbar! Ljusrosa, men band virat runt stjälken. Ska ha 4 små töser som näbbar mellan 4 å 1½ år, det känns lite lagom "oömt" och lagom för dem att ha!

    En annan fråga, ska tärnbuketterna vara en mindre kopia på brudbuketten? Eller kan den se ut hur som helst?
    Men eftersom marskalkarnas coursager är samma som brudgummens så kanske tärnbuketterna ska vara samma oxå?

  • 2008-08-09

    Åhh idag var vi på middag hemma hos mamma och pappa och det hela slutade med att pappa ska göra mig en tårtställning! Han är jätteduktig snickare så han skulle fixa en, lilla kära pappa satt och ritade en mall och vi diskuterade alla 4 hur den skulle se ut, kommer bli så fin!!

  • Nufsan

    Hej tjejer!

    Får jag "plats" här Vi ska också ha ett budget bröllop och har läst 27 av era 37 sidor, sååå roligt att se hur andra gör och tänker.

    Vi har tänkt oss runt 20 000 kr, men jag vet att det kommer att spräckas, för när jag läste runt lite så upptäckte jag massor med saker jag inte tänkt på Så vi får nog norpa ngr tusen lappar till av sparpengarna!

  • The Bumblebee

    Vad kommer era vigselringar att gå på?

    Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )

  • Nufsan

    Min ring har jag tänkt runt 6 000kr så det blir också en ganska stor pott av våra pengar.

    Vi ska ha helstekt gris och potatissallad till maten och hemmagjorda tårtor och det blir väl den näststörsta utgiften

    Jag har en undran, om man bjuder på alkohol till maten, vin eller öl och en likör till kaffet, hur får man då gästerna och ta med sig eget dricka på kvällen?

    Min sambo tycker att vi ska bjuda på alkohol till kvällen också, men jag känner att det blir rätt dyrt och jag är lite snål där och ngn betalbar vill varken han eller jag ha.

    The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:


    Vad kommer era vigselringar att gå på? Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )
  • lillamaa

    nufsan: ni får väl skriva de i inbjudningen. nått i stil med att ni bjuder på dryck till maten men att de får ta med eget dricka till dansen

  • Nufsan

    Ja man måste ju berätta det på ngt vis, om nu inte sambon kräver att vi ska bjuda på det iaf

  • malous

    Min vigselring ligger utanför budgeten som tur är för den kommer att gå på mellan 25-40 000...

    The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:


    Vad kommer era vigselringar att gå på? Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-