• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Zozo

    Ane.. Njae, man far skatteavdrag per barn.. men det betalar vâl inte barnomsorg direkt. Det râknas som sa att familjen sambeskattas, mannen har en del, kvinnan en och för varje barn är det en halv del eller nagot.. Beroende på hur manga delar du har blir skatten lâgre... typ. Jag är inte saa insatt i hur det fungerar med barn, men nagot i den stilen.

  • anne på grönkulla

    Jaha, där ser man - ja, det var nån som försökte förklara för mig varför barnomsorg blev så dyrt för dem i frankrike o som jag fattade det gick det ut på att de inte båda hade heltidsjobb som de skattade i frankrike för (en av dem hade ett internationellt jobb men i frankrike). Men det verkade krångligt o jag är inte alls säker på att jag fattade.

  • Ms K

    hallåsan!

    Morgonprommis idag igen, oj vad jag känner mig sportig

    Muffins: Hej tjejen! Ang prevmedel har jag aldirg gillat vare sig pillerformatet ellr hormoner öht. Mitt liv blev tusen gånger lättare både fysiskt och psykiskt sen jag skaffade kopparspiral! Inget man kan glömma, typ lika säkert som piller, och för mig känns det bra att den dagen man faktiskt vill börja försöka skaffa barn så är det bara att plocka ut den, kroppen behöver ingen tid för att "återställa sin egna rätta balans". Vet inte om det var svar på vad du frågade efter, men men

    Vickan: Nä, men 22 kg mindre har du väl INGEN anledning att fortsätta viktminskning Här däremot borde jag tappa ca 10, sen är jag nöjd. Tyvärr är jag en sån som äter ganska schysst men rör på mig totalt för lite, så det är träningen som måste till. Och jag är så svårstartad Behöver verkligen tvång för att det ska bli av. Men men, måste ner (till (ev) bröllop), och måste hålla vikten stabil ett tag (inför (ev) barnproduktion) så det är lika bra att bita i sura äpplet

    Zozo: Hmm, hur brukar jag göra nu igen Som potatis/purjolök, fast använda fryst broccoli (ibland även fryst blomkål) istället för potatis, typ? Jag är en såndär som tar vad jag har i kryddväg, så ibland blir den spetsad med både det ena och det andra Mina soppor blir olika varenda gång jag gör dom

    För övrigt är p-strumpa dagens nya i mitt ordförråd

  • Zozo

    För att inte tala om hur läbbiga anvânda strumpor är!! *fnisss*

  • MuffinsTönt

    Tänk va fiffig jag kan va ibland?!?

    Msk
    Förresten, jag måste ha missat nåt. Va gör du nu? Räcker med om du forsätter med det du gjorde innan, typ innan du försvann. eller du har börjat på något helt nytt. Räcker så, behöver inte gå in på detaljer.

    Ang kopparspiral - vi har pratat om den o hormonspiralen också. men eftersom ajg är mindre än alla andra kan det vara lite bökigt. Finns en risk så jag ville inte chansa.
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7