• Aspera

    Vad kostar en brudbukett?

    Jag undrar vad en brudbukett kostar. Jag förstår självklart att det kan skilja väldigt mycket i pris beroende på hur avancerad bukett man vill ha men jag skulle bara vilja ha ett belopp på en "normal" nu när jag räknar budget.

  • Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?
  • Sosofofia

    Jag ringde "min" florist och fick till svar: ska du bara ha en enkel bukett så blir det inte mer än några tusen...

  • Eia

    När vi kollade på buketterna som fanns i pärmarna hos "min" florist så låg de flesta runt tusenlappARNA..
    Men ja visste precis hur ja ville ha den och när ja beskrivit klart o vi fått fram vad ja ville ha vart resultatet ca 1500 i slutändan behövde vi dock bara betala 1200..
    Jag har Röda rosor o äsch ja kan inte förklara lägger upp bilder snart.. Så en bukett måste inte kosta massa tusenlappar, personligen älskar ja min bukett precis så som ja ville ha den.. O så harja ju valt sånt som finns "hemma".. Vill man tillexempel ha nåt de inte riktigt är säsong för får dem ju specialbeställa o då kostar de ju därefter.. :( tyvärr..

  • Jockes fru

    Min kostade 1000 kr( du kan kolla på vår hemsida om du vill se bilder, gå via mitt nick)

    Fick priser ända upp emot 3000 när jag kollade runt innan...

  • oss två

    Jag betala 1300 för blommor till min bukett, tärnbukett å blomman te mannen... men, då bara för blommorna eftersom syrrans kompis gjorde buketterna. Så ska betala henne för jobbet oxå..har dock inte hunnit träffa henne än.. Så helt klart blir det billigare om man gör själv eller känner nån som kan göra åt en..annars tycker jag att det kan vara ganska dyrt med buketten..

  • Aspera

    Det låter ju jättedyrt... Humm börjar fundera. Kanske ska låta svärmor göra buketten också (hon ska göra övriga blomsterarrangemang...så duktig!). För egen del så behöver den bara hålla över fotografering och vigsel har inga planer på konservering. Bara det att jag inte alls vet hur den ska se ut...

  • Aspera

    maljor... din var jättefin. Gillade det gröna som formade ett hjärta... okej jag får väl skriva in minst 1000kr ialf.

  • Jonna83

    hm.. har oxå tänkt göra eget även om jag inte har någon erfarenhet av det.. Tänkte bara köpa långa rosor (blå) och nått grönt o kanske vitt o sen vira sidenband eller murgröna runt sjtälkarna..Enkelt ska det vara. Genomförbart?

  • maljor

    tack

    Jag betalade nästan bara för blommorna. Köper man dem löst så hade bara rosorna gått på över 600:- (va minst 20 rosor i buketten) och sedan riddarsporren som kostar 50:- för varje kvist, sen pärlor och det gröna.
    Så, hade jag gjort den själv hade jag kanske sparat en hundring eller så.
    Men det lönar sig att fråga runt för ett annat ställe skulle ha det dubbla för den =/

Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?