• Aspera
    Äldre 25 Oct 13:59
    5973 visningar
    40 svar
    40
    5973

    Vad kostar en brudbukett?

    Jag undrar vad en brudbukett kostar. Jag förstår självklart att det kan skilja väldigt mycket i pris beroende på hur avancerad bukett man vill ha men jag skulle bara vilja ha ett belopp på en "normal" nu när jag räknar budget.

  • Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?
  • Sacred­Heart
    Äldre 25 Oct 20:24
    #21

    Droppformad
    Passionrosor, Brudslöja, Texasgräs med pärlor, Silvertråd.
    Pris: 1200 kr

    Jättefin var den På Blomsterpinglan

  • Ester W
    Äldre 25 Oct 20:54
    #22

    Min bukett kostade 1500 kr och jag hade hortenzia och orkideér i den, bilder på den finns i mitt bildgalleri.

  • oss två
    Äldre 26 Oct 09:34
    #23

    Jag kan i efterhand ångra att jag inte hade mindre bukett...för den var såååå tung...

  • propp
    Äldre 26 Oct 09:40
    #24

    oss två: var köpte du din bukett?

  • oss två
    Äldre 26 Oct 09:42
    #25
    propp skrev 2007-10-26 09:40:37 följande:
    oss två: var köpte du din bukett?
    Syrrans kompis gjorde min bukett.
  • _elin_
    Äldre 26 Oct 09:47
    #26

    Bellanote: vart köpte du ifrån? vilken handelsträdgård?

  • Blivan­deFruJ­ohanss­on
    Äldre 26 Oct 09:56
    #27

    Nån som köpt sin bukett i Norrköping?

  • Ms Daisy
    Äldre 26 Oct 10:24
    #28

    Jag betalade 900 för min brudbukett plus coursage till brudgum och marskalk. Detta i Stockholm, på Östermalm, där man väl kan anta att det är dyrt. Jag valde en liten personlig butik och blev jättenöjd, både med buketten och priset.

  • Fru Nyberg
    Äldre 26 Oct 10:26
    #29

    Jag betalar 750 kr för bukett och coursage. Då har jag valt en mediumstor handbunden bukett med rosor och hortensia.
    Vet dock ej hur den ser ut än, men ska hämta den ikväll! (gifter mig imorgon, jippie!)

  • jennys­nartfr­u
    Äldre 26 Oct 10:28
    #30

    Min kostar 800kr. Då är den med röda pioner och lite mugröna runt.
    Köper min i Stockholm på Karlavägen.

  • oss två
    Äldre 26 Oct 10:58
    #31

    Fru Nyberg skrev 2007-10-26 10:26:41 följande:


    Jag betalar 750 kr för bukett och coursage. Då har jag valt en mediumstor handbunden bukett med rosor och hortensia. Vet dock ej hur den ser ut än, men ska hämta den ikväll! (gifter mig imorgon, jippie!)
    Du får ha en jätte bra dag imorron
  • lillam­illan
    Äldre 26 Oct 16:37
    #32

    jag hade en liten lagom bukett med röda o orangea rosor o hypericumbär
    I de röda rosorna var det en vit pärla

    stjälkarna vad ombundna med ett brunt band

    550kr kostade den

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 26 Oct 16:43
    #33

    Var dt inte den du fick stjäla eller blandar jag ihop dig med någon annan?


    lillamillan skrev 2007-10-26 16:37:20 följande:
    jag hade en liten lagom bukett med röda o orangea rosor o hypericumbärI de röda rosorna var det en vit pärlastjälkarna vad ombundna med ett brunt band550kr kostade den
  • Pulisa­rna
    Äldre 26 Oct 16:43
    #34

    Meeeen lillamillan... Du betalade ju aldrig din... Hi hi hi... Eller hur gick det sen? Åkte du på att betala den? Är lite nyfiken på vad som hände...

  • Bellan­ote
    Äldre 26 Oct 17:13
    #35

    elin jag har inte köpt min ännu bara fått prisuppgifterna. ska ta den från hullaryds handelsträdgård som ligger utanför jönköping.

  • lillam­illan
    Äldre 26 Oct 18:53
    #36
    Skottdagen2008 skrev 2007-10-26 16:43:03 följande:
    Var dt inte den du fick stjäla eller blandar jag ihop dig med någon annan?
    haha jo det var jag
    den SKULLE ha kostat 550 kr :)
  • lillam­illan
    Äldre 26 Oct 18:55
    #37
    Pulisarna skrev 2007-10-26 16:43:33 följande:
    Meeeen lillamillan... Du betalade ju aldrig din... Hi hi hi... Eller hur gick det sen? Åkte du på att betala den? Är lite nyfiken på vad som hände...
    som sagt...det var priset jag skulle ha betalat :P
    Nej, jag behövde inte betala buketten...jag sa aldrig till ägaren att jag inte ville betala men den usla servicen dom erbjöd (med nerdraget galler vid hämtning) utan hon sa själv att hon SJÄLVKLART bjöd på buketten...plus att hon skickade en "förlåt" bukett med blombud som kompensation...
  • crazy ia
    Äldre 28 Oct 21:37
    #38

    jag betalade 700 för min bukett.den var lagom stor + en mindre indentisk till tärnan för 250.
    lagom och bra

  • Scarle­tt O
    Äldre 6 Nov 18:18
    #39

    Ms Daisy: Jag ska också gifta mig i sthlm, vad hette butiken där du köpte din?

  • Fru Enamor­ada
    Äldre 6 Nov 18:44
    #40

    min bukett kostade ca 800 kr tror jag. minns ej exakt för vi betalade flera saker hos floristen på samma gång. men det tyckte jag iaf var ett bra pris, hade förväntat mig att den skulle kosta mer efter att ha hört mig för lite bl a här på bt.. kan tillägga att jag bor i en liten stad. tror att priserna ofta är något lägre här än i storstäderna. hör dig för på olika ställen, det kan man tjäna mycket på! (bild på buketten finns i mitt galleri)

Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?