• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissieA

    Tack alla brudar. Saknat alla er o våra pratstunder om allt

    Vad skönt att folk hör av sig didaa. Är det många som har gjort det? Hur många bjöd ni?

    Tajcii, vad händer hos dig nu för tiden vår gifta brud

  • Melis

    idag köpte jag kuvert till ibjudningarna...så nu är det bara att skriva namn i dem och adresser på kuverten och skicka iväg...

    Har ett annat dilemma. Min familj kommer inte överens med min ena morbror och vi ska bjuda honom, vilket inte gör mig något men min mamma tycker att jag borde ringa honom och säga att jag ska gifta mig och att jag vill ha honom där men jag tycker att mamma ska ringa. Det är ju hennes bror. Visst kommer jag skicka inbjudan också? vad tycker ni, vem ska ringa?

  • MissieA

    Vilken färg är kuverten?

    Melis det är en svår fråga. Står du nära din morbror? om du gör det tycker jag att du ska ringa och säga det till honom, annars tycker jag att din mamma kan göra det om hon nu kommer överrens med honom. Svårt det där. Berätta lite mer.

  • Melis

    hm ingen av oss kommer överens med honom, vi hade ett stort gräl för 3 år sen och sen dess har vi inte pratat, vilket gör att verken jag eller mamma pratar med honom nu så utifrån det kan man inte utgår...

    kuverten än helt vita, enkla men en finare sort....

  • MissieA

    Men räcker det inte med en inbjudan då? eller tror ni att han inte kommer då. Jag tror att det är bättre om du ringer och att han verkligen kommer känna sig välkommen då, för om din mamma ringer kanske han tror att du inte vill att han ska komma.

    Det är säkert jobbigt och obekvämt att ringa, men bättre om du gör det enligt mig.

  • Melis

    Ja jag vet, men samtidigt kanske han tycker att mamma inte vill att han kommer...hm jobbig och jag tror inte han kommer om han bara får en inbjudan...kanske kan kombinera att jag ringer när jag är hos mamma och pappa så att båda kan prata med honom...hehhe

  • MissieA

    Det var en bra idé Så ska ni nog göra.

    En fråga till alla brudar. Har ni träffat alla som ska komma på bröllopet?

    Jag har inte träffat älsklingens släkt från usa och några till, han har inte heller träffat några. Jag känner mig lite nervös över detta, kanske hinner träffa dom innan 2009 men endå hur ska man reagera på folk som man knappt känner. Vi känner så gott som alla våra gäster väldigt väl, men man vill ju inte att de man inte känner så bra ska känna sig utanför.

  • Didaa

    Jag har ringt till alla mina gäster innan jag skickade ut inbjudningarna..

    Melis.. jag tror att du borde ringa din morbror eftersom din mamma önskade det.. hon kanske känner sig lite obehaglig.. sen vill hon ju inte förstöra ngt för dig.. det finnas i alla familjer måste jag säga.. släkt pratar knappt med varandra... jag hoppas att alt löser sig i alla fall...

    MissieA jag har inte träffat några från hans sida som kommer... men de står honom nära...

    Melis vi ska ha ca 70 gäster och mer än hälften har redan hört av sig (fast alla har sagt innan att de kommer). När tänker du skicka dina inbjudningar?

  • MissieA

    Har du bild på tiaran Didaa?

    Hur mycket betalar du för smink och hår och har du bestämt för hur det ska se ut?

  • Didaa

    MissieA jag har träffat från min m2b:s sida bara föräldrarna, hans syster och hennes man, och hans kusiner resten har jag inte träffat. han har släkt i USA och andra länder som tyvärr inte kommer att kunna komma på bröllopet men det blir en bröllopsmiddag i Bosnien ako Bog da för alla som inte var med här... det känns skönt att stå i centrum två gånger hehe

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??