• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    hehhe vi körde en egen variant...vi gick runt och tittade på olika ringar sen köpte jag en till honom och han en till mig...så båda har förlovningsringar...sen ska vi ha släta ringar när vi gifter oss....

  • MissLovely

    Hehehe. Så ni mixade båda sätten. Kuul. Hade varit roligt, men min kille tycker inte om ringar så han påpekade att de räcker med en

    Ska ni ha helt släta? Men hur ser era förlovningringar ut då?

  • Melis

    ja som vigselringar ska vi ha släta... min förlovningsring är handgjord så jag hittar ingen bild på den, men föreställ dig en slät och sen är det två diamantrader en rad utmed ena sidan och den andra raden utmed andra sidan, sen är den i vit guld. Min pojkväns är en typ flätad, men jättefin. lite svårare med hans ring då vi inte ville ha en slät men ändå en som hade plats till gravyr....men nu har vi köpt våra vigselringar också...släta men liksom inte rundade utan mer fyrkantiga...

  • MissLovely

    Vad snygga doom var. Var har ni köpt dom och hur mycket kostar dom?

    Vi har tittat på lite olika redan nu, tycker det är fint med en diamat på min o hans helt slät, men sen hittade vi oxå fina med sånt streck genom. Om du vet vad jag menar. Men det får nog vänta minst ett år Nu är jag mer nyfiken på min förlovningring.

  • Melis

    jag ville att våra vigselringar skulle vara samma för att de valde vi ihop men våra förlovningsringar valde den ena åt den andre. Asså de ringar i den modellen finns i hur många varianter som helst...ska de vara så breda, så mkt guld, så djup etc. våra kostade 9000, alltså båda två. Det finns absolut billigare i den varianten men vi kände att dessa var rejäla. Sen var det ju ordinariepris så det kan ju ha spelat in.

  • MissLovely

    Vi vill köpa rejäla redan när vi köper dom istället för att byta sen. Vet bara inte om dom kommer repas mycket. Min svägerskas ring var helt repig efter 1 år så hon fick slipa den. Är rädd för det.

  • Melis

    vad menar du? vad hade hon för ring? min förlovningsring är i vitt guld så den måste lämnas in typ varannat år för rodering...men vanligt guld ska det inte vara någon fara...vi köpte och rejäla till våra vigselringar sen får man räkna med att de slits ut i och med att man har dem på sih jämt...lite charmen med det ju

  • MissLovely

    Hon hade En guldring som var slät en remsa i mitten som var vitt guld och en diamant. Vill bara att den inte förstörs. Vill ha någon stabil.

    På vilken hand har ni era ringar? Har hört olika teorier om bosniska förlovningar o giftemål.

  • Melis

    jag kör min förlovningsring på det svenska viset alltså på min vänstra...känns bekvämare, på den högra känns den i vägen då man gör saker med den högra men min älskade har hans på hans högra...sen vet jag inte om jag kommer att ha en ring på ena handen o den andra på andra eller båda på samma.

    Om våra ringar kan jag säga så här...det var nåt vi kände att här ska de inte sparas så det har vi verkligen inte gjort, av samma anledning som du sa att man vill ha en rejäl...

    Hur gammal är din pojkvän? Jobbar han eller?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??