• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

    Jooo det är sant!! Min blivande säger samma sak att det tar vi sen beroende på om vi ska ha restaurang eller inte.

    Men et är ju lite svårt att inte tänka och planera till något så roligt och viktigt i ens liv, speciellt om det är i Bosnien. Men jag tror att det är skönt så meed. Att se där nere hur ni vill ha det när ni vet hur resten blir.

    Man vill bara planera sååååå mycket även om man vet att man inte borde det

  • Melis

    ja jag vet, sen tror jag att satinbandet är mkt billigare där nere, är det inte det eller om jag inte hittar den färgen jag vill ha så fixar jag något annat...det som jag blev gladast över är att jag fick höra att restaurangen har vita fina stolöverdrag.

  • MissLovely

    oooo, som ingår i priset så klart?? Det är såå viktigt för mig Tror att jag ska sy själv och hänga samma tyg i taket. Och ha band runt stolarna. Men får väl handla där nere och sy här.

    Men allt går snabbare där nere med, så man hinner planera mer där på en månad än här på 6 månader.

  • Melis

    är det inte smartare att köpa tyg där nere och be nån sy där...tror att det blir billigare än om du ska sy själv...eller så kanske man kan köpa färdiga där...

    Ja i priset ingår ALLT förutom tårta och typ blomdekorationer. Musik, mat, dricka och så ingår. Man betalar per person...

  • MissLovely

    Tänkte på att sy upp där nere ett tag, men vet inte hur stolarna ser ut det beror på om vi har bokat lokal elelr inte annars hade det varit skönt att slippa sy över 150 stolöverdrag själv Men jag tror inte heller att någon hinner sy så många på 3 veckor, eller?

    Hur mycket kostar det per person, sorry om jag är nyfiken hehe

  • Melis

    heheh ingen fara...ja det är i så fall det att du inte vet hur stolarna se ut. Det kostar 300kr per person och vi ska ha runt 150 när vi är på restuarangen...

  • MissLovely

    Men annars får våra föräldrar ta med sig dom på väg hem tack för tipset.

    Ooo vad bra. Väljer ni maten? Vad bra.

    Nu vill jag med gifta mig där nere hehehe.. Tycker det är så svårt här att få allt som man vill till ett Bosniskt bröllop med bra musik och annat, men där nere är allt vårt och det finns mycket att välja på.

  • Melis

    vi betalar det priset sen när vi kommer ner så får vi välja förrätt, huvudrätt, efterrätt och hur de ska dekorerar och så. Sen ska en florist komma och dekorera borden och där vi ska sitta, och ute på terassen för att där ska vi ha vigseln. men floristen betalar vi själva och tårta.

  • MissLovely

    Men det blir perfekt!!

    Ska ni sitta själva vid ett bord eller sitter kum och kuma vid ert bord?

  • Melis

    Så långt har jag inte tänkt men tror att det är föräldrarna, vi och kum o kuma vid ett bord.

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??