• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    ja jag vet inte riktigt än men jag funderar på att beställa dunillini sevetter med tryck 4 kr/st 40*40. Hittade en bra sida idag...ska dessutom be min moster kolla upp i kroatien där hon bor...

  • dankar

    Hej tjejer. Kicenje, vad är det?? Är det den blomma som gästerna får? Vad jag vet har vi iaf i serbijen ruzmarin och det är väl inte så dyrt eller??

  • MissLovely

    Den hemsidan, är den svensk eller kroatisk??

    Det var länge sen alla vi var inne samtidigt. Hur långt har planerna kommit??

  • Melis

    Kicenje är i bosnien den blomman som gästerna får och så ska de ge en slant som ska gå till brudparets gemensamma hem.

    Den sidan är svensk....

  • dankar

    Vi har bestämmt oss för att vi skall ha runda bord 10-manna. Det jag nu eftersöker är stolsöverdrag, men det är inte speciellt billigt det jag har hittat, har ni några tips??På stolsöverdragen vill jag he ett brett sidenband knutet i rosett på stolsryggen i olivgrönt

  • Melis

    har du funderat på att hyra??? såg att det fanns någon som hyrde ut för typ 35 kr/ st.

  • dankar

    Okej, hos oss är det så att från bruden sida är det hennes sustrar eller kusiner tjejer som fäster ruzmarin på gästerna och de ger även en slant, men pengarna går till tjejerna som fäster blommorna. Detsamma gäller på brudgummens sida

  • dankar

    35 kr , var har du sett det. jag har sett för typ mellan 40-50 kr. Vi behöver 100 st

  • MissLovely

    Dankar, vi ska med ha stolöverdrag men vi funderar nästan på att sy upp egna ( får testa beroende på hur stolarna ser ut). Billigare än att köpa eller hyra. Känns dumt att slösa mer på stolöverdrag än på annat.

    Har du den sidan Melis??

  • dankar

    Ja, vi har ocså tänkt på att ev sy upp, men vet ej om det lönar sig.Kanske Ikea har billigt tyg, får åka ut och se

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??