• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • soon 2 b mrs T

    hej hej tjejjer =)

    vi lät trycka upp servetter med tryck på när vi var nere i kroatien i somras.. det blidde jätte jätte bra.

    Men jag funderar ändock på att ha linneservetter till gästerna då väldigt många kommer vilja ta med den tryckta servetten hem som minne.

    Annars då tjejjer? hur går det med all planerig för er?

  • Melis

    jaha...var tryckte du dem då? Vad kostade dem?? du kan ta det i kuner

  • soon 2 b mrs T

    åh gud =) nu ska jag komma ihåg vad vi gav för dom..

    Det var en skön gammel herre som har ett tryckeri hemma hos sig, strax utanför stden Bjelovar. Man fick köpa sina egna servetter och komma bort till honom. Kommer därimot inte ihåg vad vi gav för allt - men jag ska kolla med min blivande och återkomma ( stackarn är så trött och har redan somnat ) men jag återkommer..

    Vi passade även på att beställa kitice när vi var där nere. Kommer inte ihåg vad vi gav för detta heller ( men ska kolla upp även detta om det är av intresse =)

    Men allt är verkligen billigare där nere för oss härifrån. Och man har mer utrymme att komma överens om ett bra pris.

  • Melis

    oj vad roligt...jag bodde i bjelovar som liten....

    Jag ska ha mitt bröllop i bosnien i sommar men har tänkt typ beställa det i sverige för att slippa ångesten över om jag hinner få det klart....skulle kunna tänka mig beställa där nere...

  • MissLovely

    Jag har med bott i Bjelovar. Va kul

    Jag är intresserad av vad kicenje kostar där nere. För här kostar dom ca 60-80 kr styck och tycker det är ganska dyrt.

    Var är alla!!!

  • soon 2 b mrs T

    hej igen

    jag har kollat med min blivande vd vi gav för grejjerna i kroatien förra sommaren - men han var dock lite osäker han med då det var mina föräldrar som betalade med ca priser har jag iaf..

    Servetterna kostade allt som allt 350 svenska kronor =) för 150st.

    och blommorna kostade ca 300 kuna för 120 små och 30 stora.

  • Melis

    okej men hur stora är de servetterna är det typ 16*16 eller är det de som är större? kan tycka att det är ganska dyrt jämfört med vad de kostar i Sverige...jag tänkte beställa från Romance.se där tar de 400kr för 200 stycken med tryck och allt. Sen vet jag inte hur dina kitici ser ut men till de som är nyfikna så kostar de mellan 0.5 km (2.25kr) och 2,50 km(12kr) i bosnien sen kan man själv bestämma hur de ska se ut och så, typ designa dem själv.

    Hittade idag i affären, servetter från duni STORA typ 20*20(är inte riktig säker) men de kände riktigt rejäla, kan typ vara ett alternativ till linneservetter eller liknande. kostar 40 kr för 12 st och finna i massor med olika färger och mönster.

  • soon 2 b mrs T

    servetterna som vi har är 33*33 eller om det är 35*35 så det är dom stora vilket gör det billigare än vad det är här. romannce.se så kostar mellan servetterna ca 2 kr stycket.. men är 16,5*16,5.

    och dom där blommorna som är beställda - det går att få dom både billigare och dyrare beroende på vad man har för blommor och hur man designar dom så att säga. och givetvis vem man går till för det är olika priser i varenda blomsteraffär. Våra är mellanklass (dom som är många) och dom större, med lite mer blommor och blad. Och priset som vi fått är absolut ett bra pris med tanke på vad vissa andra i stan tog.

    Men romance.se är ett väldigt bra alternativ här hemma. speciellt om man bara vill ha små servetter till exempelvis tårtan.

  • Tajci78

    jag minns inte ens vad vi hade för servetter :( fast det var ju sådant resturangen fixade

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??