• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    hehehe...Tajci..det finns en bra tandläkare i Lund som är lite billigare än andra.....

  • MissLovely
    Tajci78 skrev 2007-10-22 17:18:20 följande:
    MissLovely ska du ha möhippa i Bosnien va skoj I serbien har vi det så att bruden står för all kostnad under dagen :) hur gör ni
    Jag vet inte hur det går till hos oss angående möhippan. Någon annan som vet? Men jag ska planera en själv, för mina kompisar där nere. Har många tjejkompisar som står mig nära och kanske inte kommer kunna komma på bröllopet och mina 3 tjejkusiner som är som mina systrar. Sen får vi se om ja får en här med. Men jag ska stå för allt där nere. Vill bara umgås med alla dom en dag som blir speciell för alla oss.
  • Melis

    jag vill med ha en möhippa men i så fall blir det där nere innan bröllopet....

  • MissLovely
    Melis skrev 2007-10-22 22:57:55 följande:
    jag vill med ha en möhippa men i så fall blir det där nere innan bröllopet....
    Jo men prata om möhippor me din kuma. Säg typ "hörde om en tjej vars möhippa....." o så får hon det i tankarna.

    Men har vi nån sån tradition??
  • Melis

    vet faktiskt inte...men min kuma är min blivandes syster, hon har två små barn så jag vill nog inte ta det med henne...men jag tror att jag hittar på nåt med vännerna här och sen med mina vänner utomlands lite innan bröllopet...

    Jag funderar på hur jag ska göra med servetterna när det gäller dukningen... har tänkt rulla servetterna och sen ha ett satinband runt...men min blivande vill att vi ska beställa servetter med våra namn och datum...och nu har jag hittat hur man kan vika dem så jag kan inte bestämma mig...

    någon som har tips???

  • MissLovely

    Men har du ingen bild så man kan se hur ni hade tänk vika dom??

    Jag vet ett bröllop som jag var på som hade servetter med namn och datum som var rullade med satinband runt. Kanske nått?

    Det beror mycket på hur resten av dukningen kommer vara Melis..

  • Melis

    hehhe...

    jag har inga bilder....såhär är det...kvittar vilken vi tar så blir det Melis...för antigen blir det vita servetter med guldigt tryck eller vita med ett guldigt band. jag tror att det blir alldeles för mkt om man ska ha både och dessutom så kommer inte texten att synas så mkt.... det finns www.romance.se där de säljer servetter med tryck som du kan titta på om du vill....

    kanske ska låta min älskade få som han vill...han vill ha servetterna med trycket

  • MissLovely

    Jo det är sant. Jag tycker att rullade med band är finare. Men för att hans aka få va med och bestämma, kan ni inte ha dina rullade med band vid dukningen och hans sen när ni ska ha tårta och efterrätt? Sånna små kaffeservetter som dom har..Eller blir det för mycket?

  • Melis

    a jag tror det blir antigen eller......heheh...jag behöver inte bestämma mig nu....

  • MissLovely

    hehehe ne. Men jag vet man borde låta mannen bestämma lite med

    Min blivande kan komma med saker som jag inte alls vill gå med på, men en del får man tillåta

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??