• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    Dankar...din var ju jättefin...

    Har du bestämt dig för den eller?

  • Melis

    jag var helt inställd på att jag skulle ha en enkel typ med inte så mkt broderier eller liknande men sen när jag provade denna så fanns det liksom ingen annan...dessutom var den över min budget men det sket jag i hihi...

    Man vet liksom inte förrän man står där...kolla runt...det gjorde jag och oftast får man beställa klänningen för att sällan de har just den klänningen...

  • dankar

    Nej,inte din.Den typen av klänning skulle jag valt om jag gifte mig för första gången. Det är för mig viktigt att den klännig jag väljer nu inte sticker ut för mycket,fattar du vad jag menar??

  • Melis

    jaha....ja för mig är det första gången heheheh...jag tycker att den du valde är jättefin och absolut inte för mkt...

    Såg att de säljer La sposa på Södra högtidskläder i Malmö...

    Annars så tycker jag att pronovias 2008 kollektion har många som är enkla och fina, spets och så...

    Har du nån budget för klänningen eller?

  • dankar

    Jag kan säga så här , att när jag gifte mig fötsta gången 1995 jag var 23 år gammal, då köpte jag eller rätare sagt mina föräldrar köpte en jättefin klänning till mig som på den tiden kostade 10000 kr. Min budget nu är max 5000Kr. Jag hade hellre velat hyra, men det kostar nästan lika mycket har jag hört.

    Du har rätt, när jag gick in på pronovias hemsida hade de jättefina enklare klänningar, får se. Det är inte så viktigt för mig egentligen, men min blivande som då aldrig varit gift vil jättegärna att jag har en brudklänning

  • Melis

    hm...kan nog säga att det blir svårt att hitta la sposa eller pronovias klänning för max 5000 kr. men du kan ju alltid kolla typ begagnad det kan man nog hitta. Det är sant att det kostar lika mkt...en kompis till mig gifte sig i hbg i våras och hon hyrde på Anina, gav 4900kr, 4000 för klänningen och 900 för ändringarna...

    Vet de som köpt begagnat och varit jättenöjd, hade jag också gjort om jag hittat min klänning i min storlek begagnat.

  • dankar

    Är helt inställd på att den nog kan vara rätt dyr och det skulle inte störa mig särskildt mycke att köpa en begagnad. Vi får se. Det finns något ställe i Vindslöv som har 50% rabatt på 2007 års kollektioner. En vännina som också gifter sig nästa år köpte en där för 1 vecka sedan. Där skall tydligen finnas ett rätt så bra utbud.
    Jag är rätt liten i storlek 34, hoppas att det inte blir svårt för den saken skull.

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??