• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

    oki, vad skönt att du vet vilken du vill ha och att den finns. Vad är det för någon`?

  • soon 2 b mrs T

    jag själv är född och uppvuxen här i göteborg.
    mina underbara föräldrar är från balkan mer bestämt mamma kroat och pappa bosnienserb.

    Så jag kollar lite hur man kan koppla ihop båda världarna - mycket är ju redan fixat då vi gifter oss snart som sagt, men ännu har man tid att få in lite mer skoj.

    klänning fick jag tag på i fredags - så jag har gått i en värld av fullständig lycka sedan dess =) det är ju en rätt stor stöttesten just den delen för oss brudar.

    ringarna är hos guldsmeden och håller på att tillverkas - ska bli oerhört kul att få komma och känna och klämma på dom när första prövningen är. Min blivande har designat ringarna nämligen.

    vi ska ha "kitice" som vi beställde nere i kroatien i somras. Sedan kommer vi ha ett juggeband som spelar. vad finns där mer att göra som inte vänder upp och ner på hela planeringen =) Vi har skippat förfestandet, och efersom vi inte önskar oss några presenter kommer vi inte heller ha den traditionsenliga presentöverlämningen.

  • dankar

    Jag vet vilken jag vill ha ungefär, men vet ej om den finns. Är en La Sposa Dantelle 1-2,kan ses på deras hemsida

  • MissLovely

    Ahha.. Men ring runt och fråga i butikerna nära dig. Så har jag tänk göra med min så man inte åker långa vägar och den inte finns.

  • Mee2

    hur går det för er tjejer? kul att ni håller "tråden" vid liv;)

  • MissLovely

    soon 2 b mrs T skrev 2007-10-21 20:56:25 följande:


    jag själv är född och uppvuxen här i göteborg. mina underbara föräldrar är från balkan mer bestämt mamma kroat och pappa bosnienserb. Så jag kollar lite hur man kan koppla ihop båda världarna - mycket är ju redan fixat då vi gifter oss snart som sagt, men ännu har man tid att få in lite mer skoj. klänning fick jag tag på i fredags - så jag har gått i en värld av fullständig lycka sedan dess =) det är ju en rätt stor stöttesten just den delen för oss brudar. ringarna är hos guldsmeden och håller på att tillverkas - ska bli oerhört kul att få komma och känna och klämma på dom när första prövningen är. Min blivande har designat ringarna nämligen. vi ska ha "kitice" som vi beställde nere i kroatien i somras. Sedan kommer vi ha ett juggeband som spelar. vad finns där mer att göra som inte vänder upp och ner på hela planeringen =) Vi har skippat förfestandet, och efersom vi inte önskar oss några presenter kommer vi inte heller ha den traditionsenliga presentöverlämningen.
    Men din blivande varfirån kommer han om man får veta? För ni behöver nog inte fler traditioner än så Men det låter roligt att ni endå vill ha lite traditioner. Vilken klänning blev det?
  • soon 2 b mrs T

    hans föräldrar är från kroatien.

    För oss känns det nämligen viktigt att få med allt som har med oss att göra. så traditioner från balkan var självklara.

    Min klänning är en Lilly Gown 08-3001 finns på lilly.eu om ni vill se den =)

    oerhört roligt det här med att planera bröllop =)

  • soon 2 b mrs T

    egen rättelse ang vilken klänning det blev=)

    nej nej.. 08-3005 är det ju - den med en liten blomma på sidan, andra uppifrån när man kommit in på bröllopsklänningarna =) så fel det kan bli =)

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??