• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • dankar

    Jag har gått på juggefester, men nu är det länge sedan. Skulle faktiskt vilja göra det någon gång igen snart, men jag vet inte var de finns längre.

  • Tajci78

    nä på den tiden var de på det där diskot oj vad hete det kashbah eller något sådant och efter det var de i åstorp på det där hotellet även det namnet har jag glömt man börjar bli gammal

  • dankar

    Jaaa verkligen...Jag tror att det hette checkpoint i Åstorp. Sen fanns det på continental också,men det är länge sedan

  • MissLovely
    anaiD skrev 2007-10-19 16:45:17 följande:
    Misslovely; Det beror ju på vilken imam det är. Man kanske kan säga till honom hur man vill ha det. Men min kusins imam gjorde det på det viset. Känns nog bättre att få säga att du verkligen ska älska honom osv resten av ditt liv nego da samo kazes da. Men vi får se, min är inte särskilt inne på det.Misslovely; Du har absolut rätt. Za haljinu neznam eftersom jag får ta hit den i resväskan och grejer. Kan lika gärna köpa en härifrån. Självklart hinner du ändra dig, det är långt kvar och det kommer nya klänningar och trender hela tiden.
    JO det har du rätt i. Men mozes tamo probati haljinu och sen bara beställa härifrån. Har för mig att klänningarna är billigare där och mycket finare enligt mig

    Träffades ni i Bosnien? Sorry om jag är nyfiken hehe
  • MissLovely

    Jag vet inte om det finns fester där nu, men vet att jag har varit på någon för lääänge sen i Hollywood i Helsingborg.

  • Tajci78

    Jag måste berätta en gullig sak både jag och min man är från perstorp och där nere är vi från samma stad mladenovac. Fast vi träffades i sverige första gången :)

  • dankar

    Ja det har du rätt i, jag tror att det fortfarande finns fester där. Vi hörs senare slutar jobba nu Ha det bra allihopa

  • Tajci78

    MissLovely ja där har jag också varit, ett tag var här många sångare från fd jugge men de kanske fortfarande kommer bara att man inte vet om det

  • anaiD

    Misslovely; Hehe, ingen fara.. Ja, det gjorde vi. Vi är ju grannar och lekte när vi var små. Sedan möttes vi i Bosnien sommaren 2004 och vänskap ledde till kärlek, vad mer ska man säga? ;) Jag kan ju titta på klänningarna och så men han kommer hit nästa sommar (2009) och det känns ändå lite för tidigt att köpa den just nu. Radije bi je kupila året innan men 3 år innan.. neznam. Jag kanske går upp och ner i vikt. Vi får väl se men jag ska definitivt hålla utkik på klänningarna när jag åker dit nu i sommar!

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??