• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    anaiD...Min blivande 'r från Rizvanovici od prijedora och vi kommer att ha vårt bröllop på Nejra u Kozarcu..kul kul...

    Vad duktiga ni har varit tjejer som sitter uppe så långe och skriver...lovar att jag ska bättra på mig när jag kommer hem....

    kramizzar till er alla....

  • anaiD

    080809, Ja det gör jag! Du också.. eller?

    Melis, nemam blage veze om städerna där, haha men vi hade tänkt och ha vårt på det nybyggda hotellet i dubica. Äh, vi får se.. det är några år kvar!

    Vad kul att vi är lite fler nu. Kom igen tjejer, berätta mer. Vad fick er och välja just er brudklänning/vilken modell kommer ni att välja?

    Kram på er alla!

  • MissLovely

    Hahahahahaha jo jag och Dankar var väldigt duktiga igår, men jag är heeeeeeeeeeeeelt död idag

    Det va jätteroligt att man glömmer bort tiden en stund.

    Va kul att alla har ett band till varandra på nått sätt, många av er är från Helsingborg endel från Serbien och en del från Bosninen..

    080809 Du bara smyger in så här.. Är du från Balkan eller ska du gifta dig där?

  • anaiD

    Är det inte jätteroligt, misslovely? Längtar du också jättemycket? Stackars min älskade, orka lyssna på mitt tjat. Nej men han är lika excited som jag pa je svedno =)

  • MissLovely

    Det är jätteroligt och vi har inte ens förlovat oss, men vi planerar ändå Jag lääängtar så mycket att jag planerar för fullt och vi gifter oss om 2 år hehe. Eeeh dom får väl stå ut med tjatet hehe. Men jag tror endå att vi tjejer är lite mer exited ili?

    anaiD hur mycket har ni planerat då? När var det ni skulle gifta er och var?

  • anaiD

    Vi har inte heller förlovat oss ens, men jag ska åka till honom nu efter studenten. Vi ska förlova oss på hawaii, ili znam da ce me tamo pitati.. Han är så gullig, visar mig ringar och frågar vad jag tycker. Fniss, fniss.. jaja men sedan ska jag tillbaka till göteborg och utbilda mig vidare till tandsköterska a onda smo planirali att ha bröllopet det året i Bosnien. Eftersom vi är muslimer hade jag gärna velat göra det i en moské. Min kusin har gjort det och det var speciellt på något sätt. Man fick säga orden efter imamen och inte "da ili ne". Men vi vet fortfarande inte, det är ju trots allt inte så vanligt hos oss.
    Jag tror faktiskt att vi är de som är mer excited än dem. Man drömde ju om det som barn, hur man skulle ha klänningen och tiaran, ja allt i princip. Men jag tror att det betyder mycket för dem med samo sto ne pokazuju to kao mi, hehe ;) Vi hade tänkt att sätta datumet på vår femårsdag tillsammans ali vidjecemo, ima dotlen ihahaj :P

  • MissLovely
    anaiD skrev 2007-10-19 15:54:05 följande:
    Vi har inte heller förlovat oss ens, men jag ska åka till honom nu efter studenten. Vi ska förlova oss på hawaii, ili znam da ce me tamo pitati.. Han är så gullig, visar mig ringar och frågar vad jag tycker. Fniss, fniss.. jaja men sedan ska jag tillbaka till göteborg och utbilda mig vidare till tandsköterska a onda smo planirali att ha bröllopet det året i Bosnien. Eftersom vi är muslimer hade jag gärna velat göra det i en moské. Min kusin har gjort det och det var speciellt på något sätt. Man fick säga orden efter imamen och inte "da ili ne". Men vi vet fortfarande inte, det är ju trots allt inte så vanligt hos oss.Jag tror faktiskt att vi är de som är mer excited än dem. Man drömde ju om det som barn, hur man skulle ha klänningen och tiaran, ja allt i princip. Men jag tror att det betyder mycket för dem med samo sto ne pokazuju to kao mi, hehe ;) Vi hade tänkt att sätta datumet på vår femårsdag tillsammans ali vidjecemo, ima dotlen ihahaj :P
    Du har så rätt, men man kan inte låta bli att planera ändå Vet du vilken klänning du vill ha? Hur vill du ha ditt hår, berätta lite?

    Har frågat dom andra med, hur gammal är du och var bor du? Hehe

    Nee min pojkvän har med sagt till mig att han planerar något och han stannar mig alltid framför guldaffärer för att se vad jag tycker är fint och en dag bad han mig att se vilken ringstorlek jag har.. Så det är väl ganska näääära. Kanske nyår eller något.

    Oooooh ni åker till Hawaii, när då? Jag vill dit på vår bröllopsresa..
  • MissLovely

    Vi är med muslimer, har aldrig varit med när ett par har gift sig i moskén i Bosnien men har varit här. Här var det inget speciellt han berättade lite historia och sen fick man bara säga ja eller nej synd att det var så, men får se om vi gifter oss i moskén. Men då bara vi två och kum och kuma någon dag före. Men vi vill vigas framför alla i festlokalen

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??