• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

    Vad roliiigt vad roooligt Är det hans systers barn då?

    Nämeeeen då ses vi kanske utan att veta att det är vi hehe

    Det är säkert någon man känner, tänk vad världen är liten hehe. Då ses vi kanske hääär då.

  • MissLovely

    Hahahhahahhahahah jaaaaa man ska ha stövlar som gär enda upp till knäna för då vågar ingen ta av dom

    Mina kommer vara svåra att ta, jag komemr dansa nästan hela kvällen

    Men låt mig höra om era traditioner med skorna, det kanske skiljer sig

  • Melis

    ja det är hans systers barn...jag har lovat en happy meal så det ska han få....

    Dankar. har du köpt klänning eller har du bestämt dig vad du ska ha för klänning?

  • dankar

    Hos oss är det så att Dever skall vara rädd om skorna. Får någon tag på en sko får Dever betala vederbörande för att bruden skall få tillbaka den.Iblan kan det bli väldiga diskussioner om pengasumman.

    Har ej köpt klänning ännu, men vet ungefär,enkel axelbandslös i spets sjöjungfrumodell.Ivory med olivgrönt sidenband i midjan.

  • dankar

    Ja, det här med att bruden skall lyfta upp ett spädbarn tre gånger i luften(pojke), och sen skall han få en väska runt halsen som innehåller en penna och en nöt. Detta för att första barnet skall bli pojke, duktig i skolan(pennan)och frisk(nöten).

  • MissLovely

    Vaaaaa?? Hehe vilken rolig tradition. Ni har mycket med barn. Tajci nämnde oxå nått med att det minsta barnet ska sätta sig i brudens knä och det avgör vilket kön brudparets första barn kommer ha. Synd att vi inte har nått sånt..

  • dankar

    Det är olika från ställe till ställ. Jag är inte så bra på vilka våra traditioner är , vi kommer från Belgrad där det inte förekommer så många traditioner.
    Var kommer ni ifrån??

  • MissLovely

    Vi komemr från Jajce i Bosnien, det ligger typ i mitten. Hos oss är det samma, helt olika beroende på var man bor. En del i Bosnien har t.ex. att bruden måste gå och "bjuda" allllllaaaa gäster på kaffe och då ska gästerna ge en summa dom vill till bruden, men den traditionen har inte vi.

    Vart ska ni åka på bröllopsresa?

  • dankar

    Usch, jag vet inte ännu! Med tanke på att vi själv står för bröllopet så ligger vi lite lågt. Vi kommer att önska oss pengar i present eller resecheckar, vi får se utifrån det. Sen är det så här att vi har en son, eller rättare sagt, jag har en son som jag inte vill vara borta ifrån mer än en vecka.Ev åker vi själva på en weekend eller 1 v resa för att senare åka iväg på en längre resa tillsammans med sonen. låter säkert invecklat.
    Ni då var palnerar ni att åka??

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??