• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Är sååå perfekt med min alliansring (den jag visade innan) för den har även exakt samma tjocklek som min förlovningsring. 1,9 mm

    Är ju inte så kul att ha en ring som är lägre än den andra! Ibland blir allt bara rätt

  • Anja 19 juli 2008

    bellanote

    skönt att ha fått en förklaring till hans sur/depp. Sånt där är ju skitjobbigt. Även om det bästa är att skita i det och försöka hålla sig undan och låta dem sura, så vill man ju ligga på och undra och fråga och försöka vara gullig osv men det brukar ju inte precis vara det som fungerar.

    Skönt att ni kunde prata om det och att det är bättre nu! Är skitjobbigt när ekonomin är ansträngd och man är stressad. Finns ju inget som sliter mer på ett förhållande!

  • Bellanote

    Jo ekonomin påfrestar mycket och det gör mycket med.. jag är både spara och slösa medan sambon är slösa *2 och det funkar inte att prata med han heller. jo saker och så har han fattat men att äta ute det ser han som mat pengar men det är ju inte det, det är ju för fasen mat lyx pengar tänk hur mycket jä*la oxfile vi skulle kunna äta varje månad om han inte drog hem sina jädrans kebab pizzos och tallrikar hela tiden. kan jag påminna er om att gossen kan inte laga mat och ska han gör något blir det tacos el pannkakor fast jag får göra smeten.. suck hittar tyvärr inget sånt där mat programm på suv annars hade han fått det. att skicka han direkt på italienska delikatesser hade ju vart något men då msået han ju kunna koka pasta innan och ja suck det kan han nog inte.

  • Snitte- 5/7-2008

    hejsan!

    jag ska nog bara hänvisa till vår websida där abc m.m kommer stå och skriva i inbjudan "för mer information besök www.."

    Bellanote: skönt att han har vänt lite nu iallafall!

    pumpkin: vad är bootcamp 2008?

    jag står och lagar mat till min "son" det ringde en telefonförsäljare hit idag och undrade om jag hade tid.... " nä jag spelar wi med min son sa jag då hahahaha"

    trodde jag skulle bli avslräckt från barn när jag nu har honom men jag är faktiskt bara meeeer sugen!

    Anja: shit vad otäckt att du trillat och slagit dig! skcikar stöttekramar till dig!!!! ligg ner och ta det lugnt!!!!! gärna med datorn när

  • Alvaereva

    goddag brudar! längesen jag tittade in.
    hoppas allt är bra med er alla och att ni haft en bra jul och nyår.

    hos oss flyger tiden fram. elise har fått en extrem vilja och skriker i högan sky så fort vi lägger ner henne. nu har hon tack och lov sovit en stund i vagnen. phuu! vad skulle man göra utan bärsjal?
    imorgon är hon sju veckor gammal och hon har gått upp två kilo sen hon föddes! vuxit 8cm på längden kan man förstå med tanke på hur enormt mycket hon äter, hehe!

    imorgon ska vi beställa vår bröllopsresa, wiihoo! det blir samma som förut men antagligen ett annat hotell som är lite mer barnvänligt. så tre veckor i khao lak, fyfarao vad skönt! nästa år vid den här tiden är vi där!

    vi har alla pengarna till resan och bröllopet. sååå skönt! var orolig att det skulle tära på vår ekonomi att jag var mammaledig men det är faktiskt inte så farligt. har inte behövt ta något från sparkontot.

    nu börjar vardagen igen, adam börjar jobba imorgon. då kanske jag har lite mer tid att titta in här emellanåt!

    förresten, provade min brudklänning nu i mellandagarna och den sitter nästan likadant som innan elise kom! bara tuttarna som tar lite mer plats, men det är ju korsettsnörning så det är helt lugnt att få plats, hehe! jippie!
    har bestämt mej för att köpa ny underkjol bara, till en lite mindre och ta av släpet en bit så att jag slipper hänga upp det när jag ska dansa och sånt.

  • Pärlplattan II

    Anja - Du kan få låna min hjälm (om du nu inte har det redan kanske). Jag har ingen cykel nämligen. Förstår VERKLIGEN din irritation.

    Det här känns lite uttjatad fras stundtals, men, när jag bodde i en förort t Sthlm och skulle in till Universitetet så var det banne mig ALDRIG skottat, trots att jag kanske inte gav mig iväg förrän framåt förmiddagen (givetvis tidigare, eftersom pendeln och t-banan ständigt är försenad), varken där jag bodde eller i stan. Man borde haft egen skyffel och sand med sig, tydligen.

    Jag har just lyssnat på "Du är allt" med Sonja Aldén och gråtit floder.. Kära ni vilken låt!! Jag blev impad. Har trots mitt bättre vetande hela dagen ätit-kräkts-ätit-kräkts och det har blivit en riktig j-la pissdag rent ut sagt. Har ändå varit ganska bra på att inte kräkas rätt länge nu, så varje bakslag känns tusen gånger värre, även om det bara är en dag/månad. Så, när jag hörde låten och tänkte på min underbara man, så får man ju inte stopp på det såklart.. Fast det är ju skönt också. Att gråta alltså.

  • Snitte- 5/7-2008

    alva: härligt att höra att hon växer och frodas!!!! och sköööönt att du kunde ha klännignen, det avr smart att du valde korsettsnörning!!

    annim frågade om något recept till en vitchokladmouss tårta var det du som hade det?

    pärlplattan: näääääää men vad tråkigt att du har haft en pissdag!!! hoppas det vänder snart!!!

  • Bellanote

    Ååh har suttit och drömt mig bort på projectwedding sidan fatta om jag handlar allt som jag tänker p åatt jag vill ha så kommer det dra iväg typ 5000 minst bara små skit..

    hur ska ni göra med dekorationerna efter?? i usa har de ju så att de får ta de här bordsblomster dekorationerna med sig hem..

  • Anja 19 juli 2008

    Pärlplattan

    fy förstår att du mår dåligt. Försök att inte se det som ett bakslag och lägg ingen skuld på dig själv, utan se det som ett rop på hjälp från dig själv. Går du och pratar med någon? Är där nånting i ditt liv du skulle kunna ändra på, fixa till, göra för att bli mer tillfreds?

    Har hört massor låten m Sonja Alfven men har själv aldrig hört den (har jag säkert men kmmer ej på vilken det är). Många har den ju i kyrkan när de gifter sig. Ska ni oxå ha det?

    Skickar massor av kramar till dig... Man har skitdagar ibland och även om man varit skitduktig länge så kan allt falla såna dagar. Det som är viktigt är att ej se det som ett permanent fall, utan se till att studsa upp igen och ta nya tag. Säg vilken sjukdom/beroende där man ej får återfall när man mår dåligt! Det finns ju inte!

    *kramar*

  • Anja 19 juli 2008

    Alvaereva

    Ojoj vad hon har växt lillan!!! Snacka om vikt och längdökning Tur att vi vuxna inte kan växa i sådan takt, fniss... Tänk att gå upp 3/4 av sin kroppsvikt på två månader, fyyyy sjutton

    Härligt att klänningen passar. Vilken klänning är det? Har vi fått se den? Har du inget foto på dig i den Nyfiken!!!

    Härligt med tre veckor i värmen och härligt att pengarna räcker utan att ni behöver nalla på sparkonton

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.