• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Grrr skrev precis ett lååångt inlägg som försvann. F..n så arg jag blir på sånt. Minns inte ens vad det handlade om

  • Anja 19 juli 2008

    jadå pumpkin, det lär bli två öar, och så ska vi göra någon dagsutflykt t nån annan ö oxå har vi tänkt

  • Snitte- 5/7-2008

    haha tur man är olika, för mig är det JÄTTEviktigt att vi åker häst och vagn! mer och mer ju oftare jag tänker på det.... ville ha en stor vacker vit vagn.... nu verkar det få bli en svart och det får vara ok... men just det momentet ska jag ha MASSOR av kort på

    bröllop i augusti så hinner man absolut en bebis 2009, vi har ju inga barn sen tidigare så det kan ju ta tid.... men vi tänker göra ett försök på smekmånaden så får vi välla se ...

  • Pumpkin
    Snitte: Förut var det jätteviktigt för mig också med häst och vagn, och vore det möjligt så skulle jag fortfarande vilja ha det. Men med tanke på att vi ska färdas ca 7-8km längs en landsväg till feststället så är det inte möjligt.

    Anja: Låter som en plan
  • Brud 080524

    Hej tjejer, nu är jag nästan helt klar med våra inbjudningskort! Börjar kännas lite verkligt nu!

    Ser att ni diskuterar transport från vigsel. Själv tycker jag inte alls (precis som Englali och Pumpkin)att det är en prioriterad post. De bröllop jag har varit på har jag aldrig sett vad brudparet åkte i så vi kan lika gärna ta vår egen eller föräldrarnas bil, är nog inte många som kommer märka någon skillnad!

    Anja, tycker det verkar räcka med två öar. Ni ska ju hinna njuta oxå!

  • Pumpkin
    Brud 080524: Åh så roligt att ni nästan är klara! Det kliar i mina fingrar att börja också, men skulle behöva lite hjälp av min scrapkunniga väninna först... Nåja, ingen fara på taket än

    Apropå inbjudningar - jag funderar på att ha ett kort på oss under det tunna pappret som själva inbjudan ska stå på - vad tror ni om det? Tänkte att det skulle vara sepiafärgat så att det matchar det bruna i färgtemat
  • Anja 19 juli 2008

    Brud 080524

    hihi tror inte det blir några problem att njuta i Karibien men jag fattar vad du menar. Grejen är bara den att detta lär bli "a once in a lifetime trip" och jag vill se så mycket som möjligt utav Karibien Alla öarna är sina egna och har så olika skönhet och olika saker att ge så jag vill lixom gotta mig i allting

    Men vi ska se så mkt som möjligt av de två öarna vi ska till. Vi ska ju hyra bil och sådär ett par dagar på varje ö. Jag vill bada på de allra vackraste stränderna, se sevärdheter, grottor, kyrkor, rom-destillerier, lokala marknader, fiskaftonen i Oistins osv... vill se och uppleva ALLT

  • Snitte- 5/7-2008

    nä, men har man långt att åka och så så är det ju inge kul.... anlitade häst och vagn till ett brudpar i somras som skulle ha häst och vagn... de åkte bara de sista 500m med häst och vagn för syns skull och åkte egentligen bil dit... haha så sååå kan man ju göra men det kanske är lite mycket pengar för en så kort rutt.... vi ska åka runt i forshaga en bra stund innan vi drar till festlokalen så alla gästerna hinner dit...

    Anja: som brud080524 skrev så måste ni ju hinna njuta av varandra och så också.... inget flängande mellan en massa öar på smekmånad inte! (säger jag som ska på kryssning iochförsig men vi ska ju njuta på båten )

  • Brud 080524

    Pumpkin - Låter jättefint med ett foto med tunna pappret över! Fick ett tackkort för någon vecka sedan somsåg ut så och blev lite besviken över att jag inte kom på det först!

    Anja - Gud vad sugen jag blev att åka någonstans nu när du beskrev vad ni ska göra. Vi har ju fortfarande inte bestämt om vi ska åka någonstans (och i så fall vart)eller om vi ska ta det till hösten istället!

  • Pumpkin
    Brud 080524: Kul att du gillade idén!
    Var köpte du ditt tunna papper förresten?
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.