• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Jag hade aldrig lagt pengar på att åka i nån cool sak från kyrkan. Fördelen med att Daniel har umgåtts m en massa raggare är ju att vi i princip kan få den snyggaste, coolaste jänkaren vi vill utan besvär, som en tjänst lixom (hoppas jag *asg*)

  • Anja 19 juli 2008

    Från början tänkte jag faktiskt att vi skulle gå till festplatsen... Alltså gå genom stan, är bara en enda kullerstensgata i princip från kyrkan till parken där borgen ligger! (Anne, du vet ju hur långt det är)

  • Bellanote

    Jag har tyvärr inte varit där bara sett i ett fönster var det låg för såg någon klänning utifrån. en bekant här där jag bor köpte av henne och hon vart jätte nöjd.. waersta provade ju en klänning där ifrån som hon inte köpte sen men hon tyckte hon var jätte härlig då hon skickade så hon fick prova ialla fall.

  • Anja 19 juli 2008

    Jag sitter och har börjat tvivla på hotellen vi ska bo på, t.om tvivla på öarna, haha, eller tnäker att man kanske hade kunnat ta TRE öar istället för två!!!

    Vi ska ju vara 7 dagar på Barbados och 7 dagar på St.Lucia är det tänkt... Men tänk om man skulle ta fem dagar på dessa öar och sen fyra dagar på en tredje ö!!! (å andra sidan är det många hotell som har såna där erbjudanden om att stanna 6 dagar och få den 7:e gratis etc så det blir säkert dyrare att göra så)

    Usch så svårt det är att bestämma sig för hotell.

    Sen är det ju så störigt för vi ska boka via Limetravel har vi tänkt, eftersom de är de enda som INTE flyger via London så att man måste sova över nära flygplatsen för att komma vidare, bläää... sånt vill jag ej slösa tid på. Jag flyger hellre via centraleuropa (minns ej om det var via amsterdam eller stuttgart?)

    Men åååhhhh man vet ju inte om det är nåt bra man bokar lixom!

    Har ni kollat in tripadvisor? Gör det annars. Det är punkt com efter

    där kan man se bilder coh utlåtanden från massor av gäster som bott på de olika hotellen toppen!

  • Pärlplattan II

    hondafreak - här är en till från Jkpg.. Vi ska ha festen i IKHP-stugan den 5/7. Vi gifte oss dock i september förra året. I hemlighet med bara våra föräldrar närvarande.

    Nu har vi fört samman rostparet, det ska nog gå bra, även om toastmaster var förtvivlad efter lagets förlust. I bättre stämning ska det bli fint, det tror jag allt. Jag blir lite nervös när de pratar om hemligheter som jag inte får höra... :-O

    Apropå barn - vi är hemskt sugna på det. Därför är det roligt att min mage ser ut som en gravidmage. Det är ju roligare att låtsas att det är det också, så slipper man sitt dåliga godissamvete. Fast idag åt vi på Max, jag valde något 'nyttigt' dvs. nyckelhålsmärkt med ramlösa och sallad... Fast så hade de glass med turkisk peppar. Tur vi var två som kunde dela....

  • Pumpkin
    Anja: Jag skulle nog nöja mig med 2 öar faktiskt, men jag förstår att det är svårt Själv väntar jag som sagt på att nya katalogen ska komma så att vi kan bestämma oss och boka
  • Englali

    Pumpkin: Precis... jag tycker det är onödiga pengar. Så antingen blir det båt, eller så blir det en av pappas bästa vänners nya läckra Porsche, den skulle jag lätt kunna tänka mig

    Anja: Klart ni ska åka "raggarbil", Daniel hade väl ett "förflutet" där? Då tycker jag absolut ni ska det!

    Hem på natten tar vi nog taxi, om inte någon av våra gäster skulle få för sig att inte dricka något. (skulle vara någon av de 3 ammande spädbarnsmammorna som kommer vara där då... haha) Nej seriöst, det blir säkerligen taxi.

    Bebisverkstaden drar nog igång innan bröllopet iaf, oavsett vad alla säger om illamånende osv. Kroppen kan ju som sagt bestämma sig för att vänta och då känner vi att det är tusan lika bra att köra på. Alkoholen på själva dagen kan jag också LÄTT klara mig utan... (har nämligen fått kommentarer om att de aldrig skulle vilja vara gravida på sin bröllopsdag och behöva avstå från alkohol.)

  • Pumpkin
    Englali: Hah, en sån skulle jag också kunna tänka mig

    Vad gäller alkohol så skulle jag också klara mig utan, inga problem.
  • Pärlplattan II

    Englali - Som sagt, jag är glad om det alls blir barn. Lika bra att köra.. Det blir som det blir. Och om det INTE går, så måste man ju hitta ett passande alternativ, men då måste man ju försökt ordentligt ett tag också...

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.