• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • hondafreak

    Bellanote ! Har ni träffat någon präst ännu ? Kan du rekommendera nån som inte är högkyrklig ??

  • Bellanote

    nej jag har försökt få tag i dem nu i en månad har visserligen bara mailat dem fast ett antal gånger men inte fått svar. ska ringa dem i veckan nu tänkte jag.

    hakarp har ju conny eller karin heter hon va?

    jag har aldrig träffat conny men karin tyckte jag var bra på ett dop men präster är ju alltid präster. mamma vill att jag ska ta conny för han begravde morfar för jätte längesedan men karin känns bättre. mer naturlig fast jag inte träffat c

    det finns en jätte bra präst tror han heter torgny wiren han är jätte bra och drar till egna saker istället för att berätta typ om något som har hänt ur bibeln han är super bra faktiskt men han är så populär så kan nog tänka mig att han är uppbokad redan..

  • Englali

    Hedebris: Ok, då är jag med. Förstår att ni behöver köpa en del babygrejer nu. När är det dags? (förlåt mig, virrig o glöms )
    Men tråkigt ändå att ni behöver ta från bröllopspengarna.

    Ang. det där med att bli fru och allt. Jag har inte funderat så mkt på det faktiskt. Jag tror nog inte det kommer bli sååå stor skillnad. Många av Andreas och mina nära är ju faktiskt gifta och redan fruar/män så det blir inte så nytt liksom.
    Största konstiga känslan kommer nog att bli mitt nya efternamn. (jag kommer ta hans) Det kommer kännas lite ovant. Det blir hans namn tillslut. Jag hade velat ta ett gammalt släktnamn, eller ta ett helt nytt, men nej... där är han ta mej tusan stenhård! Det går INTE att rubba honom i de åsikterna så tja... jag gav upp. (tog de inte så hårt, inte en spec. stor uppoffring för mig haha!!)

  • Snitte- 5/7-2008

    annim: kan det ha vartit ina kanske? som hade receptet på tårta... prova skriva i hennes gästbok... hon kanske inte läser igenom alla sidor när hon kikar in här

    pumpkin: visst måste man få tänka så... hallå 100.000 är ju sjukt mycket pengar men som sagt... denna dagen skall bli oförglömlig och nu sparar v till detta.... nästa project får bli resefonden.,, om inte de pengarna går till barn så klart... för ni var ju oxå sugna på barn efter bröllopet....

    att få bli "fru" känns verkligen vuxet, men jag kommer äääälska att få presentera honom som min äkta hälft... hihi make, man you name it
    sen tror jag inte att det kommer vara så stor skillnad... en vecka efter bröllopet... kommer man vakna... ( ikarribien och tänka.... jaha då var det klart då )

    hedebris: nääää vad trist.... måste man låna från bröllopskontot ska det ju vara till viktiga saker som du säger.... MAT ingår där naturligtvis! inget annat...

    idag har vi åkt pulka i den underbara snön! vi har överlevt första dagen som "föräldrar"

  • sommarbrud 080802

    nu är jag inne här en sväng. Ni har skrivit endel och när jag gick och hade liiite sex,inte! och sa God natt hann ni endel också såg jag.men nu har jag hunnit ikapp iaf.

    angående om det kommer förändras något så tror jag inte de gör de här. Jag är redan mamma och känner mig redan gift. Likaså har vi delad ekonomi. Men kommer verkligen kännas skönt att kunna presentera honom som min MAN! och inte bara sambo. Nu är han min "blivande".och det känns jätte skönt att säga de!Men längtar verkligen tills jag får säga att han är min man,på riktigt! tihi..

  • Snitte- 5/7-2008

    Nu har jag lagt ut bilder på oss från nyår... hittade ingen bra bild på hela klänningen, bara en när jag tar mat.... sorry för hållningen men ni ser ju liiiite hur den ser ut iallafall

    ni som gillar rosa.... håll i er!

  • Pumpkin

    Alltså jag tror ju inte heller att det kommer att bli så annorlunda rent praktiskt och så, vi har ju trots allt bott ihop i snart 3 år och haft gemensam ekonomi lika länge. Vi är ju som gifta utom på pappret liksom. Men ändå känns det lite skumt att man kommer att vara fru om MINDRE (!) än 6 månader. Om 6 månader sitter vi på hotellrummet inne i Stockholm och njuter av allt vad som finns där Snitte: Jättefin klänning! Och som sagt, den var ROSA!
    Nu vet jag faktiskt inte hur det blir med barn efter bröllopet, för jag fick som sagt en så stark känsla av att jag vill ha Lasse för mig själv ett tag till häromdagen, så jag tror nog att det blir till att vänta lite kanske. Fast man vet ju aldrig förstås Hur som helst så kommer vi fortsätta spara efter bröllopet, till resor, föräldraledighet, hus osv.

  • Snitte- 5/7-2008

    Tack mmmm den är rosa, underbar i mina ögon

    hihi jag förstår den känslan av att du då kommer behöva dela Lasse med någon och han kommer ha en till att älska... hihi men mitt bebisberoende har inte givit vika en tum... ännu värre blev det ju när lilla Isac kom till världen... hihi så det blir nog bebisförsök för oss.... var sugen på att försöka lite innan bröllopet med.... men tänk om man skulle vara sjukt illamående på sin bröllopsdag... det vore ju en stooor miss

  • Pumpkin
    Snitte: Ja, jag skulle nog inte våga riskera graviditetsillamående på bröllopsdagen faktiskt Fundersam Vi får väl se hur det blir efter bröllopet, men Lasse tyckte i alla fall att jag var så himla söt som hade tänkt så
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.