• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan II

    Anneilund - Perfekt - perfekt - perfekt!!! Efter den här tårtan är jag på samma linje. MEN jag var ju faktiskt tvungen att äta den. Och ja. Hallon och chokladmousse är precis så underbart som man tänker sig.

  • AnneiLund

    Pärlplattan II
    Åh.....tårtan...ja den hade jag ju glömt bort......en sån kanske man ska ha...hmmm.....åhhh den låter så god!!!! Perfekt...perfekt...perfekt...

  • Pumpkin
    Anne: Han har varit hos sina föräldrar och firat jul, så han åkte fredagen innan jul och kom hem förra fredagen. En hel vecka utan älsklingen alltså!

    Vad gäller klänningen så kände jag likadant när jag provat min, men jag provade bara två klänningar
  • AnneiLund

    Pumpkin
    Usch då....men så bra att han är hemma nu då!! Är det sista gången ni ska fira jul utan varandra kanske?
    Ja vad härligt att du kände så för din klänning också...det är ju liksom meningen...jag provade med handen på hjärtat bara tre stycken...3004 var nummer tre. Den första var för pampig...den hade jag nästan bestämt mig för...men jag kände mig lite utklädd, den andra var för Marängig....du fattar va? Och den tredje....ahhhhh...kärlek!

    Är du klar med dina inbjudningskort?
    Någon annan?
    Tips?
    Liksom...
    Hjälp

  • Pumpkin

    Japp, sista julen utan varandra. Vill aldrig mer göra om det, usch!

    Förstår precis hur du menar, den andra klänningen jag provade trodde jag på förhand var RÄTT, men den var för prinsessig för mig.

    Inbjudningskort - bruna med brunt foder och rosa eller guldig inlaga av vellum. På vänster sida (när man öppnar kortet alltså) ska det vara en ficka med ett infokort/infoCD.

  • Pumpkin

    Har inte gjort dem än, så det är inte säkert att de blir så fina som de låter

  • AnneiLund

    Det blir dom säkert!!

    Har du hittat ngn sida där man kan få lite tips gällande inbjudningskort?

  • Pumpkin

    Nej, har bara kollat i gallerier och böcker och sen gått på egen fantasi

  • Flamora

    Hejsan! Här är en till som gifter sig i sommar. 12 juli för att vara exakt.
    AnneiLund: Vad härligt att du har hittat din klänning. Jag har nog också hittat min, men ska ta en tur till en butik i Vinslöv i veckan. Har hört att det ska vara värt ett besök. En bit att åka (bor utanför Lund) men, men.

    Angående inbjudningskort så har min blivandes syster gjort förslag till oss och de är verkligen fina. Svårt att förklara, men det är ett grönt, lite glittrigt, genonskinligt papper överst med svart text. Sedan kommer ett vitt papper under med ett mönster i svart (blommor och hjärtan). Detta mönster syns genom det gröna. Under det kan man bläddra vidare för "Bra att veta" och "Hitta rätt". Detta är hopsatt med ett snöre. Storleken är om ni tänker er ett liggande A4, delat tre gånger.
    Tyckte att det var en bra och annorlunda idé med flera papper ihopsatta. På det viset slipper man ha en massa lösa infoblad i inbjudan.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.