• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

Anja: Ta ett djuuupt andetag, du HAR inte missat nånting vad gäller präst Att man bokar präst beror ju på att man vill ha någon speciell, men vill man inte det så har man alltid automatiskt bokat den präst som tjänstgör den dagen

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Puuuuuhhhhh Tack för ditt snabba svar Mycket lättad nu!

• Anja 19 juli 2008

Anne

jag vill se en bild på dig i din klänning!!!! NUUUUU...

• Pumpkin

Själv sitter jag och funderar på om det är någon idé att gå vidare med övertiden... Jag blir bara så jäkla ARG

• Flamora

Ja, det finns inte så väldans mycket att berätta om bröllopet än. Vi har bokat kyrka, festlokal och DJ. Jag har bestämt hur min ring ska se ut och kommer att beställa den nu i januari. Vi har en toastmaster. Inte mycket annat är klart. Förhoppningsvis har jag bestämt mig för en klänning imorgon :)

Maten är ett litet bekymmer för oss. Vi hade tänkt göra förrätt och efterrätt själv och beställa huvudrätten på catering. Efterrätt håller vi på att testa för fullt. Mums! :) Men vad ska man göra för förrätt som inte är allt för komplicerad? Och många cateringföretag verkar ha semester i juli... Är inte så insatt i vilka som är bra och så heller. Men det ska nog lösa sig.

För övrigt är vi båda lärare och har för tillfället jullov =)

Det var lite om våra planer!

• Schatzilein

Det klart att du ska! Snacka med ditt fack, lokalt om det funkar eller ring en ombudsman.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-03 13:38:29 följande:

Själv sitter jag och funderar på om det är någon idé att gå vidare med övertiden... Jag blir bara så jäkla ARG
  • Anja 19 juli 2008

Jaha

då har jag öppnat och ätit upp HALVA chokladkartongen och mår smått illa, suck

Har bjudit bort massor till arbetskollegorna men de åt inte tillräckligt, trots att jag TRUGADE... Jag har säkert ätit 20 chokladpraliner. Mina nutrilettpåsar ligger kvar i handväskan och skrattar åt mig...

Bläääääää för sånt

Anne, känns det igen

• AnneiLund

Hej på er alla snusmumrikar!!!
    Sitter på jobbet.
    Iskalla fingrar...det är kallt här...man tycker att ett företag som går så jäkla bra som detta borde ha råd att höja temperaturen...men icke sa nicke...

Anja:
    Lyssna på mig nu!!!
    Du ska ta och GE bort chokladen!
    Bort med den.
    Du kan precis som jag INTE ha den hemma. Plötsligt när du tror att du har allt under kontroll så vaknar sockersatan....kryper upp till dig, väcker dig med de väsande orden "socker, sockeer, sockeeeeer". Ge bort den! Bort Bort Bort! Annars blir du lika patetisk som jag var i förrgår, satt och tuggade Aladdin som jag sen spottade ut i papperskorgen...allt för att få känna lite sött på¨tungan!!! My GOD! Jag och vi ska titta på korsetter!!
    Och JA....satan i gatan vad klänningen var snygg!!!! Åhhh vilken bra smak du har tjejen!
    Ja jag ska snart gå till stället och ta ett foto, lovar att lägga ut det på min sida när det är klart!

Snitte:
    Instämmer med dig, så himla kul att vi är så många nu som har hittat våra drömklänningar!

Fast jag har fortfarande panik gällande inbjudningskorten....suck...jag är en kroniskt lat människa...ni vet en sån som tar upp adventsljusstakarna långt efter alla andra och låter julprylarna vara framme till påsk...och påsken fram till midsommar....ja så håller jag på!! Gud, jag måste få tummen loss och sätta fart. Men till helgen ska vi flytta så.... suck!

Nåja, nu har jag fått skriva av mig och jag ska ta och gå och värma upp mina fingrar med en kopp kaffe.

Sköt om er!!

• Anja 19 juli 2008

Flamora

välkommen hit...

Det är ju inte så lite!

Jobbigt det där med att det är svårt att få ihop allting pga att man gifter sig i semestertid. Jag har lite ångest över det där jag oxå.

Har bokat feststället och det är ju dom som står för maten. Så den biten är klar, kyrka osv oxå. Ring ska jag titta på i dagarna med ANNE från denna sidan om vi lyckas få till en fika-dejt äntligen, haha...

Klänning vägrar jag prova förrän fem kilo är borta (läs sex kilo efter all choklad ) men det lutar åt Lillys 3004:a. Samma som Anne där oxå (den jä..la bridezillan tog min klänning, mooooaaaahahahaha hehe)

Det jag nojjar mest över nu är att jag inte bokat frisör, make-up, florist eller BAND... Alla bra band är väl redan bokade kan jag tänka mig *gråter*.

Igår kom vi ÄNTLIGEN överens jag och sambon efter såååå mkt bråk om underhållningen. Det BLIR band. Sambons slutgiltiga ord var -Kör du på, boka ett band, du har jag bestämt allt hittills så jag skiter i vilket.

Så nu bokar jag band och ignorerar den sura tonen i sambons svar (han var faktiskt inte sur, utan han låter bara lite missnöjd och överkörd, vilket han ju såklart är )

Frågan är då bara. Hur F...N hittar jag ett band, hur vet jag att de är bra??? Har letat inne på någon bank tidigare, där det var en massa band samlade och man kunde lyssna på dem osv. Men där hittade jag INGET som jag ansåg "dög". Jag är ju sååååå kinkig med sånt där. Vill ju helst höra alla låtar i originalutförande, suck, men samtidigt vill jag ha "underhållningsbiten" som man får med ett levande band.

Jaja, det blir nog SKITBRA... Så länge de kan känna av stämningen, publiken och oss och spelar låtar för ALLA lixom Det ska väl ett etablerat band kunna fixa eller hur

Detta blev långt så jag skickar det nu, hoho...

• Anja 19 juli 2008

Anne

gåååååå INTE... Jag är ju här nu!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.