• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Vi har precis fått reda på att marskalken förlovat sig inatt - så roligt!

  • Hedebris

    vad roligt. Själv snackade jag med bestmannen igår. tydligen ska svensexan inte alls bli rumsren. undra vad han menar med det

  • Bellanote

    pumpkin vad roligt.

    hedebris rumsren det lät så där. tycker det är roligt som de flest gör nu klär ut dem och typ kör gocart och inte som de mest gjorde förr då det var strippor inblandat.

    vet ej om min gubbe får någon svensexa han har inte så många vänner på samma ställe om man säger så de är utspridda på typ 3 ställen och det är långt mellan och ingen känner varann.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej!

    wow, anja du har blicken inställd på bröllop nu iallafall, kanon!

    sminket gör jag själv, kommer vara ganksa naturligt med ev någon skimrande highlighter eller hur det nu stavas...

    NYÅR: Ok överreagerar jag nu eller är detta PANIK!!
    När vi får inbjudan till nyårsfesten är det vikt som ett altarskåp... 2 dörrar alltså,,, ok, jag blev liiite ledsen eftersom våra inbjudningskort kommer se ut så..., men men

    När vi sedan kommer till festen... så har de gjort plceringskort av LJUSHÅLLARE..... MEN!! det var ju MIN IDÉ-.... :( det är alltså en av mina tärnor som hade denna festen och jag fattar inte hur hon kunde sno den idén till en nyårsfest!!!! nu kommer ju alla tro att vi härmar den festen på VÅRT bröllop.....

    Borde jag rycka på axlarna och tro att alla glömmer?? var det inte så stort kanske? själv känner jag att allt blev skit

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Med icke rumsren tolkar jag det som att där kommer vara en strippa som uppträder osv?? Eller att de går på strippklubb eller nåt.

    Men visst var det väl så att du tyckte det var ok? Tror vi har pratat om det tidigare Jag hade tyvärr (ej pga osäkerhet) blivit skogstokig. Gillar inte sånt alls och vill helt ärligt inte att sambons svensexa ska vara "smutsig" hmm, vill lixom inte ha nåt sånt förknippat med vårt bröllop.

    Hade kunnat gå an om hans kompisar FRÅGADE mig om det var ok, inte antog att det var ok. Men nä, inte någon rums"smutsig" svensexa/möhippa här inte. Jag hade själv känt att det hade känts obehagligt om mina väninnor haft en manlig strippa för mig. Inte alls för att jag är pryd, hehe, jag är ju långt därifrån, men jag är helt enkelt lite känslig och tycker det känns fel på nåt vis

    hahahaha nu fnissar jag åt mig själv. Vilken tydlig förklaring va

  • Bellanote

    Snitte jag hade nog blivit lite irreterad faktiskt, men känner jag mig själv rätt så hade jag struntat i det sen och endå kört på på mitt..

    sambon och jag bestämde igår att vi ska ha en liten efter rätt, blir snaps glas med choklad pudding och vanilj grädde med hallon. samma som vi hade igår på nyårs afton

  • Pumpkin
    Snitte: Jag förstår att du reagerar, men jag lovar, ingen kommer att dra paralleller mellan nyårsfesten och ert bröllop!

    Jaha tjejer, vad gav ni för nyårslöften?

    Vi har precis hedrat vårt *fniss*
  • Pumpkin

    Just det, jag har avlagt ett annat löfte också - från och med idag ska bröllopsbloggen uppdateras minst en gång i veckan, gärna oftare. Vill ha nånting att se tillbaka på sen när det är över

    Nej, nu ska jag krypa i säng, man ska ju tillbaka till jobbet imorgon. Men usch, jag vill inte! Det har varit så otroligt skönt att få vara ledig tillsammans med älsklingen i 4 dagar!

    Natti natt

  • Snitte- 5/7-2008

    skönt då är det inte jag som är knäpp får se hur vi gör.. men att släppa en idé som vi haft i nära 2 år känns tråkigt också...

    haha pumpkin: undrar vad ni lovade varanadra... *fniss*

    vi ger aldrig nyårslöften... fast det kanske vore kul... hmnnn får komma på något bra till nästa år.. :)

  • Pumpkin
    Snitte: Jaaa, vad kan det vara?!

    Brukar inte heller avge några löften, men det här kändes ändå som ett bra löfte att ge
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.