• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pärlplattan II

    Annim - Trist med svacka! Jag hade också en - kan tänka mig att det till viss del berott på stressen kring julen, allt som "måste" göras. Det är ingen picknick att försöka stanna av när allt bara snurrar runt en.

    Englali - Kan nog vara bra att lägga det på is. Det är ju självklart att allt hamnar långt bak i det läge som du nu befinner dig i. Jag säger som Pumpkin - jag hoppas du tittar in här lite då och då, för att få annat att tänka på och för att skriva av dig! Det kan behövas lite distraktion!!

    Jag sitter här hemma och undrar var min usb-sladd till kameran tagit vägen. Är det någon som har en idé så är det välkommet! Vi har städat runt så den borde dykt upp, men det händer ju såklart inte. MEn, det är ju iaf fint på golvet och toaletterna. Jag verkligen avskyr smutsiga och ostädade toaletter, nu är min syster här och hon är sådär lagom intresserad av ordning (läs: inte alls), och det blir snabbt supersunkigt. Eftersom jag är som jag är, så blir det inte alltid som jag tänker, utan allt blir liggande och ja...ni fattar.. Men det var skönt att vi iaf fått lite ordning.

  • akire77

    Hej!

    Håller som bäst på med planeringen inför vårt bröllop 080816. Börjar få lite panik. Vi har en kyrka och en präst men det är allt... Vi hade tänkt ut en så fin festlokal men någon annan hann före, suck!! Måste börja om i planerandet. Tänkte att det skulle vara smidigt om man hittade något ställe där allt ingick så att vi slapp be någon trevlig släkting eller vän städa efteråt. Och där de har porslin och personal o.s.v. så att vi och våra gäster bara kan njuta av festen.

    Någon som har något bra förslag på sådant ställe i Norrköping?

  • Snitte- 5/7-2008

    Hello ladies!
    nu har jag hittat hit igen.. :)

    Nä... tråkigt att ni har svackor över jul... det som är en sån härlig tid!

    Jag har ägnat de senaste nätterna att sy på min nyårsklänning, hade inget att ha på mig och lilla Karlstad hade inget att erbjuda så det blev att sy på en... har åkt till jobbet nu men gubben kommer snart hit med den så jag får sy klart den inatt

    Englali: Vi håller verkligen tummarna för att din mamma ska bli bätte coh bröllopsplanerna kan fortskrida... annars förstår jag absolut att ni vill skjuta lite på det... *kramar om*

    akire77: kännerinte till norrköping tyvär... :( men hotell brukar ju ha fina lokaler och då ingår ju allt

  • Pärlplattan II

    Gott nytt år alla här i tråden!!! Hoppas ni får en rolig kväll och ett riktigt super 2008!

  • Bellanote

    Gott nytt år..

    här håller jag påoch förbereder potatis gratäng plus att oxfilén ligger i marinad och så blir det choklad pudding med vanilj grädde och hallon till efter rätt..

  • Pumpkin

    Hallå tjejer! Ja, då är vi inne på de sista timmarna av 2007, om några timmar kan vi säga "I år ska jag gifta mig!" - om man inte gjort som vissa och redan smygstartat med vigsel

    Hoppas ni får en riktigt trevlig afton med nära och kära (eller hur ni nu firar nyår) och att mat och dryck smakar bra! Vår meny för kvällen lyder som följer:

    Laxtoast med pepparrotsgrädde
    Smördegsinbakad älgfilé med potatisbakelse och grönpepparsås
    Kladdkaka med vaniljglass/grädde

    Till maten blir det rött eller vitt vin och till tolvslaget har vi köpt lite skumpa att skåla i Gott Nytt År på er!

  • Anja 19 juli 2008

    Hallå hallå, tittar in och säger GOTT NYTT ÅR till er alla.

    Vilka goda menyer ni har

    Hemma äter min familj entrecote och råstekt poatis m rödvinsås och creme brulée till efterätt. Jag, här på jobbet har ätit mumsig oxfilé (helstekt ohc såååå perfekt, helt supermör och rosa mums) med vitlökssmör och gräddig potatisgratäng och så kaffe (för oss vuxna) och en massa godis till efterätt

    Nu ska jag gå och lägga mig i jourrummet här och sova. Börjar 7 imorgon och inte sjutton går det några bussar ikväll, så jag kan lika gärna stanna på jobbet.

    HÖr att Grease är på TV och jag skulle gärna vilja se den, men med tanke på att jag kan den utantill, haha och att jag är såååå trött eftersom vi firade alternativt nyår hemma igår med goda vänner och en hel del rödvin så är jag såååå trött och måste verkligen soooova!!!

    Om en timme och tio minuter kan vi faktiskt säga att det är VÅRT BRÖLLOPSÅR, hehe...

    Hur skumt är inte det på en skala med tanke på att vi hållit på sedan 2006 (vissa kanske ännu längre?)

    Stora kramar från mig med en önskan om ett RIKTIGT gott nytt år.

    Englali, jag tänker på dig och din familj och önskar verkligen att allt ska gå bra med din älskade mamma och att ni kommer att kunna gifta er som planerat. *kramar om*

    Natti natti allihop

    Anja

  • Bellanote

    Gott nytt år tjejer.

    Säger som sambon sa Skål och Gott Nytt För Det Är Vårat År!!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.