• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Jag köper en färidgkokt skinka (sockersaltad) och griljerar den, superenkelt, typ senap, ägg och skorpmjöl ovanpå, nejlikor om man vill ha det. 10 minuter i ugnen typ och sen...

    Klart!!

  • Pärlplattan II

    Lycka till idag Pumpkin!

    Här blir ingen julskinka förrän på julafton. Ska i år för första gången fira hos makens familj. Mycket intressant. Förut har vi i vår familj bakat julgodis på förmiddagen (sen den tiden vi var små och inte kunde låta bli att norpa allt om det var färdigt innan....) och sen börjar vi julaftonen "på riktigt" med glögg och sådär vid klockan Kalle. Så äter vi efter det, och sen blir det Karl-Bertil och sen julklappar. Ungefär. Spela spel brukar vi göra också. Men, det är som sagt med min familj det.

    I älsklingen är de mer morgonpigga och har således risgrynsgrötslunch, INGEN glögg och världens julbord efter Kalle och Kan du vissla Johanna. Tomten vet jag inte riktigt... De tittar heller inte på Karl-Bertil. Jag undrar hur det ska gå.. Just nu känner jag mest oro och ångest över alltihop. Vill bara krypa ner under ett täcke och ligga där. Men det är väl mer ett tecken på mitt sänkta allmäntillstånd än annat. Jag försöker tänka att det ska bli kul..

    Nu är korten färdiga!!! Ska bara slå in dem i cellofan... Hoppas jag hinner innan jag ska iväg till läkaren.

  • AnneiLund

    Snitte:
    tack för tipset om länken, jag ska genast gå dit och titta

    Anja:
    Min är också en Schalins, den är såååå vacker. Jag tror att jag vet vilken du menar. den är också fantastisk, absolut, om jag minns rätt så gnistrar den som attans Viktigt som sagt!!! The more ring the better ring,...eller hur ?
    Jag vill ha den storleken som går på ca 24.000, kom inte ihåg caraten men den gnistrade och var absolut en ring som jag kommer tycka är lika vacker om 30 år. Men Anders tycker att det är i dyraste laget.....men nu inser han hur glad jag skulle bli och hur viktig själva ringen är för mig så han är nog med på tåget!!!
    Ja vi måste absolut träffas.
    Efter julhelgen slår vi till!!! Eller hur?

    I dag mailade jag till hon som är ansvarig på vandrarhemmet och som även håller i festlokalen. Hon skulle maila olika dukningsförslag....Åh spännande!!!! Asgarv....tänk att man utbrister frasen "Åh spännande" om ett dukningsförslag...oh my God!! Bridezilla varning!!

    Annars så är det mkt jobb som vanligt. Vi firar jul hos Anders mamma så jag behöver göra NOLL julbestyr!!!! Skönt
    Men vi var ute och högg en gran i går som vi sen klädde under kvällen.
    Vilken glamourgran det blev!!!!
    Superstor och bara glittrande kulor i cremefärger, silver, vitt och svart. Superfin....
    Får se om katten har låtit den vara när jag kommer hem idag...eller om hunden har pissat på den!! Får se.....

    Nu ska jag jobba vidare en stund.
    Sköt om er alla så länge

  • Snitte- 5/7-2008

    Anja: hmnn det lät ju inte såååå svårt, kanske ska ge mig på det i år då

    Julgran vill jag med ha, men vi brukar alltid köpa typ 22 eller nåt... hmn får se hur länge vi orkar vänta

    Pälplattan: det kommer säkert att bli en jätte mysig jul för er också! bara du är med din man så kan det ju inte bli fel eller hur?

    Anja: mina tärnor har ju frågat några gånger om min hippa, önskar att jag också kunde ge dem färdiga svar så... då blir det säkert bäst... Du kommer säkert att bli jätte överaskad när det väl gäler sak du se

  • AnneiLund

    Åhhhh....nu tänker jag ta och smita från jobbet!!!!!
    Ska bli så skönt, kan alltid säga att jag ska på kundbesök eller nått!


    Min möhippa hoppas jag blir mysig och lyxig. Helt utan förnedringsinslag.....
    Min tärna som enligt sed ska hålla i min möhioppa...jha hon och jag är enormt olika...så hippan kan bli hur som helst!!! Får se,,,,, Bara den inte blir allt för nära själva bröllopet, jag brukar vara bakis minst en vecka....typ

    Är det ingen inne idag?

  • Pumpkin

    Nu är jag här

    Mycket spännande och rolig första dag måste jag säga, och de verkar nöjda med min insats dag 1 också Kommer nog att trivas superbra, men det kommer nog ta ett tag innan jag kan slappna av och tänka på mig själv som en i gänget, inte nån som bara är inhyrd.
    Skönt promenadavstånd visade det sig vara också, tar 35-40 minuter i rask takt
    Snitte:
    Jag köper också färdigkokt skinka (utan svål!) som jag putsar lite (om det är mycket fett, vilket det brukar vara) och griljerar sen, hur enkelt som helst! Jag använder ett ägg, 2 msk vanlig senap, 1,5 msk skånsk senap och blandar sen i ströbröd tills det är en lagom smetvänlig konsistens som inte rinner av skinkan. På med blandningen på skinkan, in i ugnen 200-215°C i 10-15 minuter (fin färg) - klart!

    Pärlplattan: Tror att ni kommer få en jättemysig jul Anja: Mysigt med blompyssel, sånt gillar jag

  • Bellanote

    ÅH vad ni läskas med skinka. ska nog ta och köpa en hem endå då. gubben tyckte det var onödigt eftersom vi firar jul borta men det är ju så gott. åhh på macka mumma

  • Pumpkin

    Bellanote:

    Snitte: Glömde - efter att du haft på smeten på skinkan så siktar du ströbröd över skinkan.

  • AnneiLund

    Pumpkin:
    Vad glad jag är att det verkar vara bra på ditt nya jobb och att du trivs. Och prommenixen....ja sånt gör underverk md både det ena och det andra! *ler*

    Bellanote:
    ja jag blir också frestad......vi firar också jul borta.....men att ha en egen skinka, fixa sig en skinkmacka på kvällen...med julmust till....åhhhh...ja det gör visserligen inga underverk med kroppen men med själen!!!

    Snitte:
    Ja hos oss är det också tradition att ta in granen den 22:a men då mina barn firar jul hos sin pappa i år så får vi tjyvstarta julen redan nu!!

  • sajberpillan

    lägesrapport: kan rappoertera att vi nu har varit på ultraljud och allt såg bra ut. Det var en livlig liten sak som sparkade och fäktades mest hela tiden.
    Jag känner sparkar och så varje dag nu. Har lyssnat på hjärtljuden och allt är bra, förutom mina foglossningar. Blä för dem. Bild finns i mitt galleri på www.familjeliv.se/hem/nr1/galleri.php

    Följer er ändå med spänning fast jag tror vårt bröllop bli 2010 eller nåt sånt. Vill ju hinna gå ner i vikt efter graviditeten och man har ju inte fett med pengar direkt när man är sjukskriven

    Pumpkin: skoj att det kändes bra på nya jobbet.

    anja: vilken mysig hippa du var på. Låter osm en drömvariant.

    julskinka = gotteligottgott!
    Vi åker upp till mina föräldrar i Övik och firar jul. Då är det glögg till Kalle sedan massor av god mat och sedan kommer tomten med paket. Vi är inte så många utan mina föräldrar, jag, KJelle, William min syster och hennes kille. Men det är skoj när barn är med (fast jag blir som ett barn på jul jag me!)

    ha det bra

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.