• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Min toastmadame (den ena) frågade mig lite försynt vad för typ av hippa jag skulle vilja ha, om jag vill gå ut på nåt, eller om jag vill åka på spa, om jag vill att det ska vara en dag, ett dygn eller en hel helg

    Jag sa att jag vill bli ompysslad, ha roligt, äta gott, lite "spexliknande saker" (ej för aktiva, utan mer såna som vi hade för svägerskan, mysa med dem och vara i centrum, hehehehe...



    Jag VET att man såklart inte bör fråga det, haha, men jag vet att mina vänner är så måna om att det ska bli exakt som jag vill och sen vet jag oxå att de aldrig ändå, skulle göra exakt som jag säger, utan det kommer ändå bli överraskningsmoment.

    Hon kanske rent av lurar mig totalt (hon skulle bara våga)

  • Pumpkin

    Hrrrm, ja, alltså, vi är ju inte bara en massa människor på jul - vi ÄTER också

    På julafton brukar vi försöka få till ett julbord med kallskuret före Kalle och ett bord med varm mat efter Kalle men före Karl-Bertil Jonsson. Medans Karl-Bertil är på i bakgrunden brukar vi köra på med julklappsutdelning. På juldagen brukar vi bara ta det lugnt, när vi firar hos mormor och morfar brukar några åka iväg på hemvändarpuben i orten där jag växte upp, men annars blir det bara massa rester och prat. Annandagen brukar också vara lugn, speciellt om folk varit på dans dagen innan

  • Pumpkin

    Jaha, då var lugnet över då, imorgon börjar nya jobbet. Nervöst, minst sagt...

  • Pumpkin

    Tack! Det ska nog gå bra, men det är ju alltid lite pirrigt att lära sig nya arbetsuppgifter och lära känna nya människor på samma gång.

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer! Passar på att kika in här och önska er en trevlig dag innan jag sticker iväg till jobbet. Dagen lär bli hyfsat intensiv, så jag tvivlar på att jag kommer hinna titta in här innan jag kommer hem.

    Så ha en trevlig dag allihop!

  • AnneiLund

    Godmorgon alla tjejer!
    Så var denna helgen slut....gud vad fort den gick, men den var íofs späckad från början till slut. Superkul!"! Firmafest, Tivoli i Köpemnhamn och julgranshuggning samt en handbollsmatch. Fullrulle. Så nu sitter jag här på jovbbet igen och liksom bara tänker...oj, måndag igen!"!!

    Låter som om folket här inne har haft en bra helg!!

    Själv har jag också titta på ring och det känns som om jag har bestämt mig....fast som den ambivalenta våg jag är så hinner jag säkert ändra mig, men just nu lutar det åt en klassisk alliansring med stenar runt halva. Just den modellen jag fastnat för kallas Madeleine. Superfin och GLITTRAR som bara den!! Å det är ju viktigt!!!

    Mannen har även hittat sina kläder till bröllopet, ja iallafall det mesta av dom. Saknar fortfarande en väst och slips/kravatt, men det andra är klart. Halleluja!!

    Fortfarande ett gissel med klänningar till alla mina tärnor....åh....varför har jag 4 stycken, Åhhhh!!!!
    Men det ger sig säkert
    Jag är övertygad att dom inte kommer att stå nakna den 28 juni 2008.

    Hoppas att alla mår bra!!!
    Kram

  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon tjejer

    Igår var jag såååå duktig och här är nu ganska fint faktiskt

    Tog alla kartonger som inte går att packa upp innan vi får hem förvaringsgrejorna från ikea och bar upp på övervåningen för att slippa se dem, haha. De står nu i vårt sovrum (hellre det)...

    Så här nere ser så mysigt ut nu, även om det inte alls är klart!!

    Har julpyntat oxå, lite, gjort vackra julgrupper med barnen. Köpte för 800 kr fem vackra julkrukor i olika former, en i glas, en glittrigt röd, hög och två avlånga lite ovala och en stor röd fyrkantig med ett hjärta på och en massa mossa, dekorationer i form utav svampar, äpplen, tomtar, hjärtan, stjärnor på pinne, fåglar på pinne (såna man sticker ner djupt i jorden lixom) torkade apelsinskivor, stjärnanis, kanelstänger, guldtråd, ett vackert svart/vinrött band osv och nu har vi jättefina julgrupper (tycker jag) med amaryllis och hyacinter och det var ett riktigt mysigt julpyssel att sitta och pilla med. Barnen har sina skapelser på sina rum och är superstolta

    Åh vad julen är härlig...

    Daniel högg en gran igår, jättesöt är den. Ganska liten men sååå vacker i formen. Ska ta in den imorgon kväll, har den i förrådet nu för att den ska vänja sig långsamt.

    Ska snart gå och jobba men ville titta in och säga hej. Hojtar säkert från jobbet sen oxå

    kram kram allihop

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Anne i Lund

    Låter som en sån ring jag oxå ska ha, fast jag har faktiskt fastnat för en riktigt smal variant med pyttestenar!!! Jag som oxå är galen i glitter. Men den såg helt klart bäst ut till min ring! De som var lite bredare m större diamanter var inte alls lika effektfulla på mig!

    Konstigt va

    Minns inte alls vad min hette men jag vet att det var en schalinsring den oxå precis som förlovningsringen

    Vi får se till att träffas efter helgerna och prata bridezilla m varann Kan inte fatta att ni har kommit så långt som att fixa kläder och sånt!!! Det är det sista jag kommer fixa, hehe... Man vet ju aldrig vilken smak man har när det är dags. Jag är inte våg utan skorpion men jag ändrar mig oxå hela tiden *asg*

    Pumpkin

    Hoppas att du får en bra dag på ditt nya jobb.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hello:

    Julfirandet blir hemma hos oss liksom förra året... är nog tradition snart... min familj, 3 syskon, föräldrar och mormor on åker ändå från jämtland 91 år gammal haha min farmor på 75 är "för gammal" säger hon för att åka runt.. HAHAHA

    På kvällen blir det till svärmor med svåger, svägerska och bebis

    sen juldagen fyller svärmor år så då åker vi dit och firar henne plus äter en massa mat.

    Annie: Jag har med 4 tärnor kolla www.keepmeinstitches.biz där ska jag köpa till mina tärnor..

    Anja: det låter som du haft fullt upp med pyssel odyl- duktig du är!

    jag vill oxå göra skinka.... vet inte hur man gör...

    pumpkin: ha en superbra dag idag på nya stället!!!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.