• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    Hej sköööönt att vovven mår lite bättre!

    Anja: vilken härlig hippa!!! kanon!!!! sån vill jag med ha!

    maddew: kul att du kika in vem är du? förlåt förlåt om du redan skrivit det med jag minns inte... ??

  • Pumpkin

    Sisådär, då har jag gjort klart och kuverterat de julkort som ska skickas ut - skönt! Nu ska vi bara komplettera med köpta julkort också...
    Vad göra nu? Julskinkan ligger i kylen och väntar på griljering, men jag orkar inte riktigt än...

    Bellanote: Skönt att det är bättre med tassen!

    Pärlplattan: Hur går det med korten?

  • Bellanote

    pumpkin skinks smörgås ikväll då.. här blir det ingen jul skinka förns på söndag dagen innan jul afton.. ska inte tjuva någon innan heller..

  • Pumpkin

    Har inget bra bröd hemma till skinksmörgås - men det går lika bra utan

    Jag orkar inte hålla mig till julafton, älskar julskinka, skulle kunna äta det året om

  • Bellanote

    ja det är jätte gott.. mumma ihop med en grov kornig senap helst ska det va.

    tänkte jag skulle prova bröllops klänningen nsäta helg med korsetten och se hur det blir, ev ta ett kort så ni får se med..

  • Englali

    Hej tjejer!

    Julskinka ja... är väl bäst jag sätter fart med den, till sambon. Själv äter jag det inte, tillhör inte mina favoriter, hua!

    Idag har min mamma kommit hem från sjukhuset. Varit o hälsat på henne ikväll med lite blommor o så. Stackarn, hon var inte lycklig. Och så fruktansvärt ont hon har.
    Vi har därför bestämt att lägga om våra julplaner i år. Vi skulle firat en stor del av släkten hemma hos mina föräldrar, men nu blir det bara mamma, pappa, jag o Andreas, min bror och hans tjej. Så betydligt mindre folk än vad jag är van vid, men hon orkar inte o känner att hn vill inte åka till någon annan heller när hon inte vet hur hon mår. Jag förstår henne o ser faktiskt fram emot en riktigt mysjul med bara den allra närmaste familjen. Kan ju bli trevligt som omväxling.
    Juldagen (på dagen) är vi hos Andreas föräldrar och firar med dem. På kvällen är bord bokat på ett uteställe så då är vi ett kompisgäng på 10 pers som ska ut o käka och roa oss. En härligt tradition! Annandagen... då är det bara lugnt o vilande som gäller!

    Hur firar ni andra här inne jul då?

  • Bellanote

    På söndagen firar vi med uppesittar kväll hos gubbens farsa med styvsyskon och styvmor. med lite skink macka och jul mat. sen på julafton är det jul mat hos mamma med kalle så klart även om man alltid somnar efter halva. på kvällen där är det uppe hos min faster med de närmaste i familjen som farmor och fastrar och så. vi är e 15 stycken på kvällen..

  • Pumpkin

    Bellanote: Det blir spännande att se

    Englali: Va? Gillar inte skinka?

    När jag var mindre firade vi alltid hos mormor och morfar - jag, mamma, mormor, morfar, morbror + flickvän, gammelmormor, gammelmormors karl och mormors syster. Det är liksom RIKTIG jul för mig, men också väääldigt stressigt (det liksom blir det när mamma, mormor och morbrors fru ska fixa med maten, samtidigt som gammelmormor och mormors syster tjatar och gnäller i bakgrunden). För några år sedan började vi fira jul hemma hos mamma och hennes sambo istället. Första julen var det bara vi tre, men sen allteftersom har vi blivit fler, så julen 2005 var det jag, mamma, mammas sambo, mormor, morfar, mammas sambos föräldrar, morbror, morbrors fru + bebisen i magen. Så numera är det riktig jul när vi är hos mina föräldrar. Förra julen var vi tillbaka allihop hos mormor och morfar (det var också första julen jag och Lasse firade tillsammans) och det kändes jättekonstigt! Men ändå mysigt såklart.
    I år firar vi ju lite annorlunda - mamma och hennes sambo kommer hit till Södertälje och firar med mig, vi äter inget julbord utan går ut och äter middag på restaurang. Lasse i sin tur åker hem till sina föräldrar och firar traditionell jul. Så vi får väl se vad jag tycker om saken efter jul helt enkelt

    Hoppas nån orkade läsa min något förvirrade berättelse

  • Anja 19 juli 2008

    Vi har julen hos oss i år (vi brukar vara hos min mamma oftast men har varit hos oss någon gång tidigare).

    Det blir jag och min familj, min syster med familj och min mamma, hennes man och min yngsta syster som fortf bor hemma (min bror kan tyvärr inte vara med i år för han sitter i Uppsala och pluggar den knasbollen)

    Det blir såklart mkt mat och gottgott, kalle, tomten och julklappsutdelning, karl-bertil jonsson osv, på juldagen brukar vi äta lutfisk och sånt men i år ska vi ju på bröllop (svägerskan som vi hippade igår) och på annandagen har vi nog ingen speciell tradition.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.