• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    Hello!

    bellanote: näää tråkigt med valpen, hoppas hon blir bättre snart...

    pärplattan: förstår att det måste vara frustrerande att det inte händer något.. du har inte fått någon medecin då?

    Englalai: jooo det var därför jag gav upp en ring med bara rosa stenar i... alla som jag visade den för sa att der var sååå JAG men alla fråagde även "kommer du älska den lika mycket om 30 år?" gööör svårt... men om jag bara har några färgade stenar i mitten tror jag det kommer funka.. får välla snurra på ringen om jag ska ha helrött någon gång...

  • Pumpkin
    Englali: En enda större sten är nog mer jag också, egentligen. Jag är bara lite konfunderad hur det ska gå när man sätter ihop den med min förlovningsring, för en sten av större modell lär ju liksom "ramla ner" över förlovningsringen, och då dölja mina stenar på förlovningsringen...

    Snitte: Det är alltså en helallians du sett ut?
  • Englali

    Snitte: Haha, ja du får väl helt enkelt göra det, i värsta fall liksom.

    Pumpkin: Ja det är ju också ett problem. Jag valde att inte ha några stenar alls i min förlovningsring, ville bara ha den slät enkel. En tydlig skillnad mellan vigselring och förlovningsring.
    Den ringen jag har kikat på är liksom "kapad" där stenen är, så den hänger lite fritt nersänkt emellan, förstår du eller är jag alltför luddig? Stenen är alltså inte nersäkt i själva guldet utan sitter fast mitt emmellan där den är kapad. Har en bild som liknar den lite i mitt galleri. Själva principen hur den är uppbyggd iaf.

  • Snitte- 5/7-2008

    vet inte ... vad betyder det? Den är formad exakt som min förlovningsring förutom att det är 17 mindre stenar runt om i mitten lite mer än runt halva...

  • Snitte- 5/7-2008

    englali: jag tror det kan vara smart att ha en nersänkt sten... så man inte fastnar i allt och så... har en annan ring med en sten som är utåtstående och fyyy vad ont det gör att bara ta upp något ur fickan...

  • Pumpkin
    Englali: Förstår precis hur du menar
    Nå, det enda sättet att egentligen veta är ju att gå ut på stan och prova, så jag får väl göra det helt enkelt. Tror det får bli mitt januarinöje Snitte: Helallians = stenar runt hela, halvallians = stenar runt ca halva Så jag antar att du valt en halvallians då, på ett ungefär Min förlovningsring räknas också som en halvallians, fast stenarna bara täcker lite mindre än halva ringen.
  • Pumpkin

    Själv vill jag ha en kloinfattad sten, vilket ju (oftast iaf) innebär en "utåtstående" sten. Love it!

  • Snitte- 5/7-2008

    Det är ju supersnyggt men som sagt aj aj när den tar emot något..

    Imorgon ska jag få träffa Isac igen... har vart lite ledsen för vi skulle träffat honom förra veckan men så blev det inte så... vi kunde hela veckan UTOM en dag och då bokar svärmor upp den dagen så de åker till orten där både vi och svärmor bor men då. fick ju inte viii träffa honom och dem...

  • Englali

    Jag ville ju också först ha en sådan sten, men med tanke på mitt yrke så gick det bort rättså direkt tyvärr! Jag kommer trassla in mig i allt hår hela tiden. Plus att jag tror att det är lättare att picka en sådan sten med färgblandingar med... och det vill man ju INTE!! Och hellre ha en ring med "sänkt" sten än att ha en med en "utåtstående" (jag kallar dem så ) som ligger hemma hela dagarna för jag inte kan ha den när jag jobbar.
    Det är ju där jag är för det mesta och då vill jag såklart kunna använda den!

    Nu ska ja kika vidare på Shrek. Kikar in här i pauserna

  • Bellanote

    Jo bebisen är halt ännu. är så synd om henne. det är en cocker spaniel.. tycker så synd om henne matte kan ju inte göra något..

    ska ringa vetrinär på månda om det inte har gått över..

    den ringen jag ev ska ga har som en överliggande sten mot den andra ringen alltså förlovningsringen.. men är lite velande nu för vet inte om det är den jag vill ha.. ja ja har inte beställt den ännu ialla fall ..

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.