• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Stället dukar upp med ljus, linnedukar, linneservetter, porslin osv...

  • Pumpkin

    Vi får fixa med extra detaljer om vi vill, men vi vill ha vanliga vita dukar och servetter. Möjligtvis att jag lämpar av löpare i nån av våra färger, för att bryta av. Sen kommer ju festhäften, placeringskort och blommor och sånt i rätt färger...

  • Annim

    Men vad svårt det är det här med färgtema!
    Tycker det är svårt att undvika att det blir för mycket av någon färg.
    Har ju ceriset och creme som huvudfärger i färgtemat!
    Sedan blandas det med lite silver och svart med!

    Hur är det för er andra med färgteman och alla kombinationer?

    Började fundera nu på vad ska man ha för färg på bordsduken???

    Har tänkt att pappret som jag gör trycksakerna av ska i grunden vara cerisa. Har gjort inbjudnignskort, ska göra festprogram i ceriset. Men för att bryta av lite ska vigselproggrammet göras i cremefärgat papper!

    På bordet vill jag ha bladrankor invirade i pärltråd och sedan ska det sprids ut röda "sockrade hjärtan"
    Ska se om jag kan ta en bild på dem! Har de redan hemma!

    Som sagt så ska det ligga festprogram i ceriset på bordet!

    Servettfärg? Vad tycker ni?
    Färg på bordsduk? Vad tycker ni?

    Oj, nu fick jag visst en massa nytt att vela om angående bröllopet!
    Man skulle ju faktiskt få ett bidrag från staten för att planera sitt bröllop då det nästan är ett helttidsjobb!

  • Pumpkin
    Annim: Jag tycker att det är absolut snyggast med vita/cremefärgade dukar och servetter, tycker det blir väldigt plottrigt annars. Men det är ju min åsikt. Sen kan man ha detaljer i andra färger - löpare, festprogram, placeringskort, servettringar, blommor osv.
  • Annim

    Ja för att undvika allt för mycket plotter får de nog blir servetter och dukar år det cremefärgade hållet!
    Jag har så lätt att "blaska" på för mycket!

    Är ju så fruktanvärt barnslig och älskar när det syns ordentligt! Men det får ju som sagt inte bli för mycker heller så man blir trött av alla intryck!
    Svår avvägning det där! Iaf för mig!

  • Pumpkin
    Annim: Du kan ju som sagt "blaska" på med alla detaljer som ska dit
  • Snitte- 5/7-2008

    absolut, man får inte ha föör mycket då ser det bara plåttrigt ut..

    vi har lila och silver som tema men kommer ändå ha vanliga vita linne dukar, sedan en lila löpare på och silverdekorationer ovanpå det,,, festhäfte och ljus m.m kommer också vara i lila..

    vet ni jag har ju sen 2 år tillbaka bestämt att vi ska ha ljushållare med namn på som placeringskort, i ljushållaren är det ett lila ljus... men... om det kommer vara 110 brinnande ljus tror ni det kommer bli för varmt då? mitt i sommaren lixom?

  • Pumpkin
    Snitte: Risken finns att det blir ganska så varmt, ja. Tänder man 10 ljus i ett rum i december så blir det ju varmt, så på sommaren lär det bli vääldigt varmt.
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.