• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • GME76   080802

    Hade från början planer på tipspromenad med catering-tjejen sa att det är bättre folk får mingla istället, det är det folk helst vill göra.

  • GME76   080802

    Snitte: Hur ska ni göra med maten förresten? Vi har bokat Capiscum.

  • GME76   080802

    Nu byter jag samtalsämne här .

    Tänkte hitta servetter nån dag så man kan vika klart dem också. Perfekt att ha gjort långt i förväg.

    Nån som kan hjälpa med färg?

    Vi ska ha svart duk, isblå festprogram, cerise blommor på borden (med gröna blad) men vad ska det då vara för servetter? Svarta kanske? Ev ska de ju ligga på tallrikarna så då syns de.
    Hur noga är det med vilken typ. Ser det för b ut med vanliga IKEA-sevetter? Storleken på dom är ju bra. Även om det är informell middag så vill man ju att det ska se fint ut. Men samtidigt är det ju bara servetter. Det viktiga är att det blir snygg dukning. Så många frågor .

  • Bellanote

    ikea har ju även linne servetter fast bara vita och det blir ju inte så bra kanske. men de ska ha några andra som är pappers fast i linne trsuktur koll aom de inte finns i andra färger än vita..

  • GME76   080802

    Har IKEA såna också, då måste jag kolla in dem. För jag tyckte inte Dunilin-servetterna hade bra färger. Och IKEA's priser är ju najs.

  • Snitte- 5/7-2008

    GME: ooo mazda kombo har jag hört mycket bra om!

    vi har anlitan en kvinna som heter Jaana hon och hennes man bedriver en cateringfirma så de fixar all amt

    tipspromenad tänkte vi ha innan vi anländer till festen för gästern... Bar ska vi också ha men den blir i lokalen jag vill att alla ska utrymma för att göra plats för dansgolv osv... hmn.. ??

    haha våra servetter beställde jag förra året, lila med tryck på våra namn ooch datum

    svarta servetter tycker jag låter snyggt om ni har svarta dukar men det får ju itne bli för mycket heller... den snyggaste vore nog om ni kunde hitta servetter som matchade blommorna på bordet.. Jag tycker inte det spelar någon roll om det är ikea seretter eller andra, bara de är fina och matchar färgerna så

  • Annim

    Gme;Vad har ni för färgtema på ert bröllop? (Om ni har något sådant)
    Personligen vill jag ha något som följer färgtemat lite!

  • GME76   080802

    Jag tänkte lite åt det hållet också, men funderade på om det blir rörigt med färger och sånt. Jag får helt enkel köpa o prova .

  • Annim

    GME; Tips! (i min smak), i ert fall skulle jag välja mellan svarta eller cerisa servetter!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.