• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • AnneiLund

    Heeej

    Fy nu behöver jag er!!
    Känner mig som en ruggigt dålig mamma!

    Linnea var sjuk i natt, och jag borde säkert varit hemma med henne hela dagen men det funkar inte med mitt jobb!! Hon är 11 år och fick ett migränanfall på natten, så hon var egentligen inte sjuk idag utan mer mör faktiskt. Nåväl...hon har ringt 10000 ggr i dag till mitt jobb för att hon har tyckt ganska synd om sig själv och jag har kännt mig som värsta karriärkärringen som inte stannade kvar hemma med henn. Sen ringer Lovisa 14 år och säger "Mamma, du kommer väl i kväll till min vernisage"
    ..vernisage...eh...que????
    "Ja du har fått ett mail om det mamma, vi har målat tavlor, bjuder på bullar som vi själva bakat och sedan blir det auktion också med våra tavlor som går till vår klasskassa, ALLA andra mammor kommer!!!"
    Ridå.........
    Jag kom inte till min dotters vernisage....jag satt här och fakturerade istället, min lön påverkas av hur mkt jag fakturerar....
    Jag är en pengahora som skiiiiiter i mina barn.
    Suck
    *nu sitter jag vid datorn, JA FORTFARANDE på jobbet, käkar glass*
    Men hallå.....glass???
    Vad hände med löftet i morse "nu LOVAR jag att ALDRIG mer äta en massa skit"? Vad hände?
    Usch
    Nu ska jag ta bussen till Lund, handla hem McDonalds mat till barnen, för att jag inte ens hinner planera vad vi ska käka i veckan och vem som ska handla vad osv,....
    Anders är ju i Sthlm.....
    Så det är bara jag och mitt dåliga samvete (och tjocka mage) kvar hemma.
    När vi har tryckt i oss en massa fet och onyttig mat så kommer jag logga in här, se vad ni har skrivit och föröka gaska upp mig.
    Ni är himla fantastiska!!

    Jo en sak till

    Pumpkin: Häng inte upp dig på ditt lönekrav....det står inte skrivet i sten, så det är lugnt!!!

    Kram

  • AnneiLund

    Hej igen

    Nu är jag hemma

    Blev inte McDonalds utan lasagne!!
    I allafall ngt vettigt idag!Hoppas alla har det bra.
    Har egentligen inget vettigt att säga, ville mest titta in

    Kram

  • GME76   080802

    Jag är alldeles övertygad om att du är den allra bästa mamman till dina barn, fast du inte hinner med allt.

    Jag är ny här by the way .
    Vi gifter oss 2/8-08.

  • Pumpkin
    AnneiLund: Nej, så ska du inte se på dig själv! En 11åring klarar faktiskt att vara hemma själva när hon/han är sjuk/mör och man är inte en dålig mamma för det. Du pratade ju åtminstone med henne i telefon?
    Och ibland hinner man inte med sina barns aktiviteter, så är det bara. Dottern dör inte av det och hon mår säkerligen bra av att hennes föräldrar har en bra och stabil ekonomi. Misstänker att hon är/kommer att bli väldigt stolt över sin mamma som gör karriär

    Och tack för peppet! Du har ju rätt, det står bara skrivet i en liten ruta på en webbsida Får väl skylla på att jag skrev fel eller nått om inte annat... Eller att jag inte hade läst på ordentligt om lönenivåer men att jag kollat upp det nu.

    GME76: Välkommen! Vilka är ni och var finns ni och hur går det med planerna? Anja: Jag är också supernyfiken!

    Snitte: Jösses vad du far och flänger!

    Själv har jag precis kommit hem från en sväng på stan med Mia (Mysan). Vi har varit till Panduro och Skapa Hobby och köpt papper, stämplar och dekorationer till våra julkort som vi ska pyssla med i helgen Åh jösses vad fina papper det finns! Hoppas inspirationen håller i sig efter helgen, för då blir det inbjudningspyssel när/om jag går utan jobb
  • Brud 080524

    Hej tjejer!

    Har inte hunnit läsa här på länge nu men jag har förstått att du Ina har fått er lilla flicka! Grattis!

    Själv har jag som vanligt jobbat alldeles för mycket och knappt hunnit se min sambo de senaste veckorna. Och idag när jag äntligen kunde gå lite tidigare så åkte han på julbord... Varför blir det alltid så?

    Tråkigt att ingen annan är här nu när jag äntligen hade tid att sitta här!

    GME76 - Välkommen hit!

  • Brud 080524

    Såg det nu... Vi lyckades visst skriva samtidigt! Hur är det uppe i Stockholm då?

  • Pumpkin

    Här var det snöigt ett tag, men nu är det regnigt och grått. Riktigt trist faktiskt. Stressad är jag också, har 1000 saker som ska göras till på söndag, men jag orkar inte ta tag i det Sen känner jag mig lite strejkande också, för Lasse är minsann inte hemma och hjälper till nånting, varken idag eller imorgon och på fredag ska vi iväg tillsammans. Nåja... Det löser sig

    Hur är det själv?

  • Brud 080524

    Här är det också regnigt och trist... Är också stressad som tusan. Känns som att man aldrig kan varva ner för när jobbet väl lugnar ner sig så ska man ta igen allt man försummat under den tiden!

    Ja varför ska du göra något om inte han hjäper till?

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.