• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Bellanote

    pumpkin hur gick det?? man kan ju alltid få ett första intryck.

  • Pumpkin

    Äsch, hon var ju inte där! Oh well, nu är ansökan lämnad iaf.

  • Englali

    Attans!! Men men, du har lämnat den iaf och någon i personalen har ju "ett ansikte" iaf. Alltid bättre än inget!

    Själv laddar jag för fotboll! Är det bara jag som är helt galet idrottsintresserad i den här tråden!?!

    Vi får inte våran gästlista jämn... det blir lite tokigt sedan med bordsplacering ju!

  • Pumpkin

    Nejdå, jag är idrottsintresserad - dvs intresserad av att TITTA på idrott Blir nog lite zappande ikväll dock. Sambon däremot ska hem till nån jobbkompis och titta på fotboll och dricka öl, han lät nöjd

    Vår gästlista är inte heller jämn, men vad ska man göra liksom? Man kan ju inte börja ta bort folk för den sakens skull, inte heller bjuda nån man egentligen inte tänkt bjuda. Dessutom vet man ju inte hur det blir när folk OSA:ar - alla kanske inte kan komma?

  • Englali

    Nej precis. Klart dne inte kan bli jämn... lite tråkigt bara. Bordsplaceringen har vi inte börjat med alls, det får bli till våren tror jag.

    Uscha, tänk om det är jättemånga som tackar nej... då kanske vi inte blir några alls på festen!?! Hjälp! Så långt har jag aldri tänkt innan *bara lite paranoid*

  • Pumpkin

    Haha, ta ett djupt andetag nu, klart det kommer att komma massor med folk!

    Jag har lekt flertalet gånger med bordsplaceringen, men det enklaste är ändå att vänta tills alla svarat och man vet vilka som tänkt komma

  • Hedebris

    känner mig som en hemsk mamma.

    lillan har vid 4 olika tillfällen "torkat" sig själv på toaletten eller gått för att snyta sig. hon har vid varje tillfälle tömt HELA rullen i toaletten. oavsett om den varit helt full eller bara lite kvar.
    har sagt till henne varje gång att hon inte får göra så. och hon har nickat varje gång och upprepat: inte göra så. ajja bajja.

    NU gjorde hon det igen och jag blev riktigt arg. Höjde rösten. visade henne allt papper. bar in henne på rummet och låste dörren.

    nu har hon gråtit konstant i 10 min.

    men hon måste lära sig!! Blir helt tokig.

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Jag vet precis hur det känns, men du 10 minuter är en evighet för ett litet barn och att låsa dörren känns inte bra, tänk på hur det kan påverka henne sedan...

    Altlså jag vill inte alls säga att du gör fel, för jag gör ibland helt ovettiga saker när är arg för man blir sååååå trött coh frustrerad men just att låsa och lämna henne att gråta så länge låter i mina ögon lite för mycket? Eller?

    Hur gammal är hon??

    Vet att om vi gjort så med något barn här på jobbet så hade vi fått sparken

    Jag är nog mer så att jag går bärsärkagång och vrålar och skriker och blir rosenrasande lixom coh visst kan de få gå in på sitt rum nån gång (men rummet ska man ju ALDRIG göra till straffzon egentligen för det är ju deras egen plats på jorden så att säga coh den får ej vara negativt laddad) men ändå, man blir verkligen störttokig ibland, speciellt om man är trött eller nere eller som du, har varit sjuk.

    Usch... finns det ingen som kan passa henne några timmar så att du kan få lite andrum?? (menar inte nu förstås, klockan är rätt mkt men tex imorgon eller nån annan dag?).

  • Anja 19 juli 2008

    Det bästa sättet i detta fall med toapappret är ju att inte låta henne gå själv, barn i vissa åldrar klarar ju verkligen inte av frestelsen och KAN helt enkelt inte, hur många ggr man än säger en sak, tänka på att det blir konsekvenser, för nyfikenhet coh frestelse blir för stor. Även om man VET att de förstår så klaffar det inte helt enkelt...

    Vet att mina barn mellan åldrarna 2-4 år helt enkelt har gjort mig tokig HUR många ggr som helst... Har en tjej på 3,5 som är det absolut busigaste som finns och hon är så klåfingrig och sååååååååå grymt nyfiken. Hon är skitsmart och hon VET egentligen vad hon får och inte får göra men hon klarar inte av att låta bli!

    Så vi får helt enkelt se till att hon inte går själv till de saker vi vet att hon inte kan låta bli.

    Följ med, visa hur mycket papper hon får ta, beröm och uppmuntra JÄTTEmycket när hon tar lagom med papper... jag tror att det är det enda som fungerar!

    Det är väl tilloch med bevisat att straff inte alls funkar medan däremot positiv förstärkning i den RÄTTA riktningen får barnet att sluta med det som är "dåligt". Är ju egentligen ganska logiskt!

    Men oj, vad jag själv inte alltid lever efter det, hoho...

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.