• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    Vi håller på att kolla de olika hotellen i stan men har inte bokat något ännu. Vi ska ha på själva bröllopsnatten, alltså direkt efter festen. Vår middag börjar vid 5 så festen kanske är slut vid 2-3, så då åker vi till hotellet och har vår egen fest

  • Hedebris

    vi får skjuts i min pojkväns kompis limosin gratis till hotellet efter festen. det är hans "bröllopspresent" :D

  • Anja 19 juli 2008

    Tack allihop för era värmande ord men nu måste jag bara berätta för er om min dag, suck...

    Skulle ju som sagt köra GI med början på måndag och tänkte att jag kunde börja lite smått redan nu och var superduktig igår...

    Men när jag kommer till jobbet så inser jag att jag glömt min matlåda, är skiiiiithungrig och lunchen här var slut så jag öppnar skafferiet och ser där tre olika sorters nybakade franskbröd, suck... och ANNE, två enorma burkar NUTELLA.

    Vad tror ni jag äter då... JOOOOO, tre stora tjocka mackor med ungefär en cm lager nutella på varje (PERFEKT UR GI-SYNPUNKT, HAHAHAHAHA, kolhydrater+fett var det väl man SKULLE äta eller )

    Sedan kommer kocken in med bullar till eftermiddagsfikat, nybakade, saftiga bullar med solrosfrön på, vitt mjöl endast såklart, såååååå goda. Jag åt tre stycken, dvs SEX halvor MED NUTELLA ofcourse...

    Jag mår fortfarande illa av alltihop ohc det var kl.14.30, men ändå klämde jag precis in mig två bullhalvor till, fast denna gången enbart med smör och några kycklingklubbor till!!

    Vad är mitt problem...

    Varför måste här finnas nutella hela tiden. Varför är jag så svag att jag inte kan stå emot denna underbara nötkräm. JÄ..la skit rent ut sagt.

    är såååå besviken på mig själv...

    Det sista jag sa t mig själv innan jag gick in på jobb idag var (som ett mantra) "ingen nutella idag, ingen nutella idag, ingen nutella idag" *suckar*

  • Hedebris

    snitte- häst och vagn har vi också fixat. till kyrkan för mig och tärnorna + från kyrkan till festen för mig, pojkvännen och brudtärnan och bestmannen

  • Snitte- 5/7-2008

    åh det har jag inte tänkt på.. kanske vore kul att ha med tärnor och bestman undrar om alla får plats..?? har ju 4 tärnor och 1 bestman...

    Anja: meeen... aj då... det var inte bra... NU tar vi nya tag imorgon! Förbjud nutella intag nu, kanske på lördagar... när jag gick på GI körde jag stenhårt... alltså ingenting som man inte fick äta... min kompis hade en "fuskar" dag och käkade godis m.m på lördagar, hon gick också ner rätt fort faktiskt... Men som sagt NYA TAG NU, tänk inte på dagen som gått det gör dig bara ledsen, idag var din "fuskar" dag och imorgon kommer det gå MYCKET bättre!!
    *stöttekramar*

  • Pumpkin
    Snitte: Hur fasen orkar man utnyttja rummet och varandra till max efter att man gått upp 6-7 på morgonen, fixat och donat hela dagen, ätit massa mat, druckit alkohol och festat halva natten? Ni är übermänniskor Fast vi ska ju naturligtvis ha "bröllopsnatt" första natten också, vi ska ju bo på fint hotell även om det är lite billigare. Känner bara att 3000kr, lyxiga snittar, champagnefrukost, badkar, jacuzzi osv skulle vara sååå bortkastat om vi kom vid 2-3 på natten och sen checkar ut vid 14-15 dagen efter. Men bor man flera nätter blir det ju en annan sak

    Jag svarade helt enkelt vilka jag vill ska vara med och då bad hon mig att lämna hennes mailadress till de berörda så att de kunde "anmäla" sig till henne. Smidigast så eftersom vi inte umgås ett helt stort gäng till vardags.

    Det gick jättebra med Emilia ikväll, hon fick bada lite skumbad och sen var det välling, tandborstning och natti natti, tror hon somnade innan hon landade på kudden Englali: Svårt det där med inbjudningarna... OM ni skulle göra dem själva, har ni någon idé hur de skulle se ut?

    Anja: Ajdå! Men jag måste säga att jag skulle göra samma sak om jag hittade en burk Nutella - jag AVGUDAR denna nötkräm *dregglar lite*
    Nya tag imorgon!
  • Annim

    Aaah bröllopsnatt ja!
    Som jag nämnt tidigare har ju svärmor erbjudit sig att kolla upp vart vi ska tillbringa vår bröllopsnatt. Vi har sagt det att vi lägger inte själva ut några pengar en natt på ett hotell som vi kanske bara kommer hinna att sova i!
    För risken är ju att vi inte kommer hinna njuta av hotellrummet som Pumpkin påpekade.
    Men om nu kära svärmor känner sig manad att se till att vi får tillbringa bröllopsnatten på ett hotell. Javisst! Om de betalar och bokar och allt det där! Det verkar det ju som att de har tänkt oxå! Tackar och bugar!

    Englali:Tack, tack *bröstar upp mig stolt*

    Hedebris;Somnade du på föreläsningen?
    Häst och vagn.Gud vad mysigt och dessutom en limosinfärd till hotellet! Snacka om att ni kommer känna er behandlade som royalteter på er stora dag! Härligt!

    Anja; Aj då! Men glöm det nu och ta nya tag imorgon. Släng nutella-burkarna om du inte kan låta bli!
    Jag kan ha väldigt svårt att stå emot om det finns för mycket gott hemma. Därför har vi nästan aldrig något godis, eller kakor och bullar hemma. Just för att jag skulle ha så svårt att stå emot det då!
    Visst det är lite tråkigt ibland när vänner kommer på spontanfika, vi har inget att bjuda på förutom nyttigheter.
    Men de flesta av våra vänner har vant sig och har börjat ta med fikabröd själva om de dyker upp sådär spontant. För de vet att jag sagt att vi inte kan ha något allt för lockande hemma.
    Gråt nu inte över spilld mjölk!
    Ta nya tag!!!!!!!!!!Jag vet att du kan!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.