• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    40/45? Finns det så små kläder!? När jag skulle köpa till Emilia hittade jag 50 som minst... Vilket hon inte kunde ha

  • Pärlplattan

    Jag tycker Gbg låter som bra, det är ju bara raka spåret härifrån (jkpg).

    Pumpkin - Nu är jag ju sjukskriven och ingen miljonär, så 5-7000 fungerar inte i min värld. Hälften däremot. Hade jag bestämt mig längre i förväg hade jag ju kunnat spara lite, men nu bokade jag ju för en månad sen ungefär, och så fett är inte bidraget. Tyvärr.. Men om du vill kan jag ju ta med lite av dina pengar och shoppa åt dig!! Kan ju kanske ta med kameran och fotografera hela alltet.. Skämt åsido. Landar nog på ungefär 3000, men det får duga. Antagligen kommer jag spara på allt "om jag behöver något annat" så får jag råshoppa sista dagarna - det är ju ingen idé att ta med sig pengar tillbaka, då får man ju inga pengar.. :-P Kanske du kunde ge mig en shoppinglektion?

    Det är annars inget vidare här. Jag begriper det inte. Eller, sådär, ni vet. Man ser sig själv i spegeln och bara tänker "Hur faaan ska jag kunna göra någonting bra någon gång, jag är så dålig och ful och tjock och äcklig" osv.osv. Så tänker jag ju även utan spegel.. Häromnatten drömde jag att jag försökte ta livet av mig och att ingen hjälpte mig när jag väl kräkts upp all medicin jag proppat i mig. Jag tolkar det som att jag faktiskt vill leva, men inte tycker att jag får någon hjälp. Typ. Amatördrömtydning. Tur att det är fredag så man får äta lite godis iaf.

    Någon som har sett det där programmet på femman? Det där där de åker över hela Ryssland? Nu har jag hittat det på nian, när började det där? Jag undrade ju hur det skulle gå och vem som vann, men antog att ingen tyckte det var tillräckligt bra...

    Nåt bra på Tv ikväll?

  • Pumpkin
    Pärlplattan: Misstänkte att även du skulle tycka att Göteborg var en bra idé - tänk så bra jag känner er

    3000 är ju bra med pengar det också! En annan är ju shoppinggalning och jag har ju trots allt en lön, så det är klart att det blir lite skillnad. Men jag är också sådär, jag håller på pengarna UTIFALL ATT, sen shoppar jag järnet sista dagen/dagarna Det går det med

    Sådär tänker jag också när jag ser mig i spegeln, vad nu det ska ge för tröst till dig vet jag inte. Ville bara tala om att du inte är ensam där och att jag vet hur det känns... Även jag skulle behöva ta mig iväg till kurator/psykolog men vet inte riktigt när jag ska få möjlighet till det. Kanske när jag blir arbetslös (vilket jag just nu är helt övertygad om att jag kommer att bli).
    Men precis som dig så skulle jag tolka den där drömmen som att du faktiskt vill leva, men att du kanske måste ta dig ur det själv, och det stämmer ju faktiskt. Ingen annan kan ju rädda en, man måste rädda sig själv.

    Ikväll är det Idol!
  • Englali

    God kväll tjejer!

    Äntligen hemma från jobbet... men helg för det? Nej, för jag ska jobba i morgon igen, 6 dagen på rad den här veckan
    Enda positiva är väl att jag och en kollega ev. ska vara kvar efterråt i morgon och då klipper och slingar hon mig och jag permanentar & klipper henne. Tjänster o gentjänster På det sättet älskar jag mitt jobb och inte kostar det mig ett endaste öre!!

    Anja: Klar du måste få gå o prova lite olika frisörer. Är ju jätteviktigt att man hittar någon som man känner förtroende för inför en så stor dag.

    Jag bor ju i Småland, en bit utanför Kalmar (Anja vet ). Göteborg låter alla tiders tycker jag! Måste dock veta mkt god tid då det är mkt på jobbet så man kan planera in lite ledighet.

  • Pärlplattan

    Pumpkin - Tänk 3000 att bränna på en dag, det är ju inte så illa pinkat det heller...

    Ang. drömmen, så är det klart att jag måste göra det själv - men jag behöver liksom redskap, och det har jag ju inte än.. Jag tänkte på det, att så länge man inte kommer igång med terapisamtalen ordentligt, så är det ganska bekvämt jämfört med när man ska ta upp allt till ytan, om du förstår hur jag menar.. Nu kan man ignorera det, men, det löser ju ingenting..

  • Pumpkin

    Nej det är absolut inte fy skam! När jag började jobba i somras så insåg jag att jag behövde nya kläder, proffsiga kläder, så jag och mamma gick ut och brände 2500kr på en eftermiddag. Det var både smärtsamt och otroligt roligt

    Förstår helt vad du menar!

  • Pärlplattan

    Javisst - och när man MÅSTE bränna dem, så MÅSTE man faktiskt..

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.