• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

    haha... det kan vänta :) tar det om några år istället. får man bara ut 2500kr i månaden är det nog att spara till bröllopet i sig :P

  • Anja 19 juli 2008

    jaaa verkligen...

    vi har det ju INTE fett... vi hade ju tur nu som fick så mkt för lägenheten, för det går ju t bröllopet så det är betalt nu lixom...

    Sedan får vi börja spara t resan nu direkt! Vi kommer ju önska oss enbart pengar t resan utav alla våra gäster. Ska fixa ett konto hos Limetravel (om det blir dem vi reser med) och då hoppas vi ju faktiskt få ihop en bra slant, hmm, om man får säga så, haha... Vi har ju allt annat, men vi har faktiskt aldrig rest nånstans tillsammans! Det har aldrig blivit så!

    Så nu jä..lar ska vi komma iväg på vår drömresa

    Tyvärr är jag så jä..la flygrädd (han med, han får ta en sömntablett innan han sätter sig i flyget) Det är en vansinnig ångest för mig att veta att jag ska flyga i så många timmar och att jag ska flyga över atlanten. Ryser bara jag tänker på det.

    måste börja bearbeta det redan nu. Jag var inte sån innan jag fick barn men sedan jag fick dem så är plågan enorm! Kan även känna så när jag åker bil osv... Står inte ut m tanken på att inte få leva med mina barn, att de ska hamna hos andra människor, att de ska behöva lida av en sådan separation etc.

    usch nu börjar jag faktiskt tjuta.

    Alltså jag är inte så här löjlig i normala fall men tanken på allt som KAN hända är så påtaglig när man har noll kontroll uppe i luften lixom... Jag klarar tex INTE att höra nyheterna nu om det som hänt i Finland. Får panik. AVskyr att inte kunna skydda mina barn mot onda hemska saker.

  • Hedebris

    jag och pojkvännen har faktiskt hunnit med att vara i venedig och i kroatien tillsammans. :)

  • Alvaereva

    ååh ni pratar bröllopsresor

    jag längtar massor tills vi ska åka iväg på våran. kanske inte den mest konventionella med tanke på att vi ska ha med oss dottern, mamma, adams mamma, hans pappa med ny fru och tre ungar.
    men det ska bli himla kul! adam och jag har ju varit utomlands några gånger tillsammans och haft det väldigt romantiskt och mysigt. (särskilt portugal, där det regnade nästan hela veckan, ni kan ju gissa vad vi gjorde istället för att ligga på stranden...)
    ser mycket fram emot att få snorkla, att åka till ett såntdär munkställe där dom tar hand om tigrar (ni kanske har sett reklamen på animal planet) sooola en hel massa och äta god mat varenda dag. mmm! vi har nu bestämt att vi åker över nästa nyår istället, för att alla ska kunna vara borta två veckor. dom andra hade annars bara kunnat stanna en vecka eftersom dom annars missar för mycket i skolan.

  • Pumpkin

    Vi har inte heller hunnit resa så mycket tillsammans, en kortvecka i Barcelona och bilsemester i Sverige, det är vad vi har haft råd och möjlighet till på 2,5 år.

  • Brud 080524

    Nu har jag varit och sett min nygjorda vigselring! Den var helt underbar och precis som jag sett den i huvudet så jag ville bara ta med den hem!!!

  • Snitte- 5/7-2008

    hello!

    Pumkpkin: JAAA vilken bra idé jag är PÅ!

    Englali: GRATTIS GRATTIS!!!!

    Hedebris: åh Island ÄR UNDERBART!! och att bada i den blå lagunen var drömmen, ta mycket kort där!

    Nu har jag 2 timmar kvar på jobbet sen ska jag åka och snosa på Isac... (bebisen) *längtar*

  • Pumpkin
    Snitte: Äntligen nån mer som reagerar! Det blir du, jag och Englali då
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.