• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    annielund: kanonbra tips ju! Tack ska försöka komma ihåg dem när jag behöver söka jobb!!

    Pumpkin: tycker du att det är kul med sånt? *suck* jag dööör varje gång jag måste gå igenom allt, är nog mycket pga att jag inte fattar allt skulle jag tro... *håller tummarna för scaniajobbet nu!*

    Mitziemoe: ja, vad bra du får ta pumpkins gamla jobb nej, men det kan välla va kul att jobba i reception bara man hamnar på ett trevligt ställe.

    Annim: Åh vad duktig du har vart idag, jag har också städat men jag hann inte baka något för vi åkte hem till svärmor och hjälpte henne att bära, håller tummarna för att ryggen höll nu bara så jag inte vaknar imorgon och är paj.. :/

    Imorrn MÅSTE jag baka, det kommer en massa gäster hela dagen imorgon och vill ha tårta...

  • Annim

    God morgon tjejer!
    Inne en snabbis här innan jag ska åka och lämna barnen på dagis!

    AnneiLund;Tack för dina tips! Måste erkänna att jag nog fastnat i det där med klyshor i mina ansökningar. Typ "jobbar bra självständig och i grupp"!
    Men jag får kanske ta och skicka ett personligt brev,jag med, till din inbox när jag hittat ett nytt jobb att söka.
    Så kan du komma med tips och råd, för det tar jag tacksamt emot!

    Vad händer annars idag med er?

    Jag, ja vad ska jag hitta på idag! Har ju städat så effektivt igår så jag har inget sådant att se fram emot! Vad synd!
    Kanske ska passa på att vila mig lite idag, bara ta det lugnt.
    Ta fram min stickning på halsduken jag håller på med....
    Vi får se!

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!

    AnneiLund: Tack! Och tack för de allmänna tipsen, sånt är alltid bra att ha i bakhuvudet Snitte: Grattis på födelsedagen!
    Och ja, jag gillar pappersarbete Annim: Godmorgon! Du kan ju alltid spendera dagen här på BT

  • Annim

    Snitte;Grattis på födelsedagen! Så dumt att jag missade det förut. Jag såg ju att du skrivit om tårta och det...
    Det är inte alltid man hänger med.

    Pumpkin;Vilken bra ide`! Klart jag ska spendera någon timme här nu när jag har tid.
    Hur är det nu på jobbet då? Har dina kollegor sluta stirra!
    Skämt åsido!
    Men har du själv vant dig vid tanken numera?
    Håller tummarna för att du får det andra jobbet.

    Jag själv vet inte vad jag ska ta mig till!
    Sitter och jagar upp mig! Ska jag ringa till henne som intervjuade mig eller ska jag vänta någon dag till.
    Men nu börjar det klia i fingrarna och pirra i magen!
    Vill ju veta!
    Samtidigt är det sådan stiltje på mitt timvickande, det är så lugnt just nu. Jobbade senast 5 timmar i torsdags.
    Vill ju jobbe mer än såhär! Börjar bli trökigt att gå hemma och vänta på att under ska ske...

  • Pumpkin

    Annim: Känns fortfarande lite konstigt eftersom jag inte vet vilka som vet och så, ingen som säger något i alla fall. Jag har i alla fall vant mig vid tanken och försöker tänka positivt - snart slipper jag det här Får jag bara ett jobb till januari så kan jag nog andas ut...

    Ja men ta och ring du, var det inte i fredags sista intervjun skulle vara? Då borde de ha lite koll nu i alla fall.

  • Annim

    Pumpkin;Det är klart du hittar ett nytt jobb snart!
    Vem vill gå miste om en tjej som dig! Det är min åsikt!

    Ja, jag funderar faktiskt starkt på att ringa. Även om jag inte skulle vara intressant för dem så är det ju skönt att veta.
    Ovissheten är mera jobbig att handskas med. O jag är väll inte direkt känd för mitt tålamod när det gäller att vänta på saker som jag ser fram emot. Det är ju både positivt och negativt.
    Jag ser till att saker och ting blir av, samtidigt som en del kan bli stressad av att jag ser så långt framåt hela tiden.
    Jag var ju t.ex och provade klänningen och bestämde mig när det ff är nästan ett år kvar till bröllopet. O jag har j ff ca 10 överflödskilon att göra mig av med.

    Nä, nu ska jag samla mod och ringa!!!
    Håll tummarna för mig!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.