• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Annim: Hehe, kul historia

    Folk på ekonomiavdelningen här verkar vara överens i alla fall - jag ska jobba med ekonomi och administration. Nu kom vår controller ut och frågade hur länge jag blir kvar osv så vi pratade lite och då sa han också att jag definitivt borde satsa på det. Det är ju kul i alla fall. Efter att vi hade pratat klart så blev jag förresten väldigt förundrad över hur positiv jag kan låta angående nånting som jag tycker suger HÅRT (uppsägningen alltså) - jag babblade på om att man ska se det som positiva erfarenheter och bla bla bla och controllern blev så imponerad över hur bra jag tar det (han skulle bara veta )

  • Alvaereva

    nu e jag hemma igen. gick heeeela vägen till lunahuset och köpte sushi!
    nu har jag förjävla ont men det var det värt.

  • Anja 19 juli 2008

    oj vad gulliga ni är... tack för alla grattis

    Nu har jag lyckats städa, inhandla allt till middagen och gjort en skitgod tårta, hoppas jag...

    VAnliga sockerkaksbottnar, marsankräm och sylt på ena lagret (marsankrämen gjord på hälften mjölk, hälften grädde, övre lagret marsankräm och mosad banan, alla bottnar droppar jag cocktailbär-spad på så att de blir saftiga och smakar lite tuttifrutti (bara liiiite så det ej blir blaskigt) sen har jag smetat in det hela i ett lagom lager grädde, gjort kanter runt så att blåbären och hallonen ligger i mitten och sedan gjorde jag sån där fruktgelé och hällde över så det har stelnat nu och så klädde jag sidorna av tårtan med flagad mandel.

    Hade sett finare ut om inte den jä..la gelén hade runnit över gräddkanten så att det blev rödaktiga fula rännilar på en del ställen. TJURAR ÖVER DET. men jag tror att tårtan blir supergod.

    På lördag blir det min franska chokladtårta som är nåt av det godaste som finns, men så mäktig att man inte klarar av så mycket av den (bra )

    nä nu måste jag rusa iväg och duscha och sen hämta barnen så att jag hinner hem och fixa laxen innan daniel kommer hem och min väninna dyker upp

    kram så länge

  • Anja 19 juli 2008

    stjärngudinnan

    MÅSTE fråga... vart i västindien?

    Någon av öarna eller en kryssning?

    Jag vill ju till Barbados eller St Lucia (eller Antigua) fast det lutar nog mest åt Barbados, där känns mest blandat, som att man kan få lite av allt...

    Do tell, är jättenyfiken... och vad fick ni ge för kalaset?

    Minns ej vem som frågade men jag fyller 33 *sväljer hårt*

  • Anja 19 juli 2008

    Ina

    ta det nu lugnt m fogarna...

    Äter du gravidanpassad sushi eller vågar du satsa på "vanlig"? Vet att många i min mammagrupp tyckte det var fruktansvärt att inte kunna äta sushi. Mig gjorde det inte ett smack för jag gillar det faktiskt inte, trots att jag älskar mat och gillar att prova på allt. Trist, för det SER så gott ut tycker jag.

  • Alvaereva

    anja:
    jag har hela graviditeten ätit vegetarisk sushi, men nu för bara nån månad sen så var det helt plötsligt okej att äta laxen så nu gör jag det. har gjort det två gånger sen det blev okej
    ääälskar sushi och hade enormt sug på det i början av graviditeten. nu är det inte så att jag gråter och klättrar på väggarna om jag inte får det, men i början av graviditeten var det jättejobbigt att inte få äta laxen. tänk vilket hormonmonster man kan vara!

  • Sataya

    har hittat en snygg brudklänning på tradera, den sys upp efter mina mått men hur många cm extra tycker ni jag ska ta? är ju gravid så jag kan ju inte ge exakta mått:S
    känns jätte jobbigt. men den är helt ny, billig och underbar:)

  • Alvaereva

    sataya:
    det där med extra-cm är svårt alltså.. när jag köpte min kinaklänning så la jag inte till något någonstans. min har iofs snörning i ryggen så det går ju att reglera.
    jag vet faktiskt inte hur jag skulle gjort. kanske väntat? dom här klänningarna går ju att få hem fortare än de man måste beställa i butik flera månader innan.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.