• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Ina vad UNDERBART... Härligt att få till det...

    Jag väckte faktiskt Daniel inatt, haha...

    Tror att han var lite halvsovandes i början Sedan fattade han inte ens att han hade sovit haha... När jag sa (efteråt)-förlåt att jag väckte dig, så sa han, -vadå, hade jag somnat *asg* -Ja, du hade sovit i två timmar

    Det var mitt i natten och han var riktigt förvirrad. Gulle...

  • Anja 19 juli 2008

    Suck jag är sååå otydlig... jag väckte honom alltså för att jag ville ha sex *asg*

  • Pumpkin

    Puh, det där tog ju ett tag att ta sig igenom

    Vilken resa ni haft Anja, med ett väldigt lyckligt slut i alla fall
    Och ja, jag förstod att det var sex du syftade på

  • Anja 19 juli 2008

    usch ja

    det är INTE en resa jag hade velat göra om! FAttar inte hur vi orkade när jag tänker tillbaka, men som tur är så är vi klara med allt det där och lever nu ett helt stadgat "svensson"-liv

  • Pumpkin

    Jag skulle inte heller vilja göra den resan, ever! Men samtidigt, om det till slut fick ihop er, så kanske det var värt det?

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Glömde ju säga att jag hade oxå varit skitbesviken om jag var du (just för att Lasse visste men inte sa nåt).

    Å andra sidan så måste det kännas skitjobbigt för honom. Det finns ju en anledning till att han inte har berättat!

    Om DAniel inte velat ha mina föräldrar här och varit irriterad och tjurig (säger inte att du är tjurig ) över att jag hade dem här så hade jag blivit så jä..la arg, ledsen och besviken för det är ju mina föräldrar lixom!

    Fattar du hur jag tänker.

    Jag menar att han ska ju inte ens behöva vara "rädd" eller känna obehag inför att berätta frö dig att hans föräldrar ska vara hos er.

    Ni borde prata om detta på ett lugnt sätt om det går. Förklara och var mkt tydlig med att du inte tycker illa om hans föräldrar utan att det beror på annat (jag har nog inte förstått vad det beror på). Var det just denna gången för att du haft det jobbigt och det hänt mkt precis innan denna helgen? Eller känner du så här alltid när de ska komma?

    Hur är Lasse när det gäller dina föräldrar? Skulle han visa ogillande eller vara negativ när de kommer och hälsar på? Känner du att du måste dölja för honom hur länge de ska stanna osv. Hur hade du känt OM du hade känt att han inte ville och du var tvungen att "smyga" med hur länge de skulle stanna.

    Alltså jag är INTE ett dugg fördömande utan försöker bara få dig att se det helt och hållet från andra sidan, för det är nog inte lätt att vara Lasse.

    Mammor och deras söner du vet... Det ÄR speciellt! Självklart vill han bli lite uppassad av sin mamma, men det är dig han lever med och vill dela allt med.

    Är hans föräldrar "jobbiga" på nåt vis? Tror du inte att du skulle kunna säga ifrån liiiite fint/snällt till hans mamma så att ni kan trivas allihop, eller om du kan känna att det är ok och slappna av och tänka att det är för allas och husfridens skull! Det ÄR ju trots allt bara några dagar och sen får du ditt hem för dig själv

    Typiskt att det skulle vara just denna helgen när du verkligen behöver få vara ifred och älta och få slappna av, men det är ju sån där typisk otur

    styrkekramar

  • Anja 19 juli 2008

    hahahhaaaaa

    DET ÄR NOG INTE LÄTT ATT VARA LASSE

    menade såklart att det inte är lätt att vara han i just DENNA situationen, en pojke klämd mellan MAMMA och kvinnan han ÄLSKAR.

    Usch stackars Lasse

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    alltså du förstår att jag inte alls skyller nåt på DIG va??? *orolig* Vet att du har jättemycket att tänka på just nu!

    Menade bara att gå lite längre och försöka se anledningen till VARFÖR Lasse försökte dölja för dig hur länge de skulle stanna.

    Sånt där m familjer är så hyperkänsligt och superjobbigt!!! Jag har ju oxå en massa skit när det gäller sambon o vissa i hans familj.

  • Pumpkin

    Självklart är det inte lätt för Lasse att hamna mellan mig och sina föräldrar, men den här gången får han faktiskt skylla sig själv lite. Hade han sagt förra veckan att "pappa åker hem på måndag morgon och mamma på tisdag morgon", så hade jag vetat om det och då hade det varit fine liksom, även om jag känner mig lite trängd när de är här båda två. Men nu undanhöll han först att de skulle stanna till måndag (han sa "de kommer över helgen", vilket jag tolkade som fredag-söndag) och sen att hon skulle stanna tills idag. Så två gånger "missade" han att berätta hur länge de egentligen skulle stanna, och jag tycker faktiskt att jag har rätt att veta när, var och hur länge vi ska ha besök i vårt hem.

    Jag tycker inte illa om hans föräldrar, vilket han vet, men jag känner mig... hmm... inte respekterad i mitt eget hem och stad när de tjatas och gnälls om allting från invandrarantalet i Södertälje till var vi väljer att lägga kvitton efter att vi handlat - det är liksom VÅRT val, inte nånting som de ska lägga sig i. Och då stör det mig att jag inte kan säga något (för Lasse skulle ta SÅ illa upp om jag sa något, för att inte tala om hans föräldrar) och han säger ingenting heller.

    Jag tycker också om att bli ompysslad av mamma, men då åker jag hem till henne istället liksom, för då "stör" det inte mitt och Lasses liv. Och mamma skulle aldrig få för sig att på något sätt ta över hemma hos oss, vilket Lasse också håller med om.

    Som tur är så är hans mamma mycket lättare att handskas med när inte pappan är med, så igår hade vi faktiskt en helt OK kväll hemma, trots allt. Och jag och Lasse somnade som vänner.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.