• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Titta gärna i fotoalbumet på min weddingannouncer-sida (ovan)

  • Alvaereva

    anja:
    förstår att det känns tråkigt.. men du kan ju slänga in små kommentarer helt oskyldigt om att ni har planerat det här bröllopet jäääättelänge!!

  • Pumpkin
    Ina & Anja: Tydligen så passar jag inte här i receptionen, jag är inte "den servicemänniskan de vill ha i sin reception". Fine, jag gillar ändå inte själva receptionsjobbet - det är ekonomibiten jag trivs med och där har jag tydligen varit jätteduktig och bra på alla sätt och vis. Min chef tyckte att det definitivt är det jag ska jobba med i framtiden, så det är väl bra iofs. Men det känns ju ändå jäkligt pissigt att få höra att man inte är någon servicemänniska när man ENBART jobbat inom serviceyrken och bara fått höra positiva saker på såna jobb. Men det är väl det att jag är en servicemänniska face2face, men telefonen är en annan sak.

    Nu är det väl bara att spotta i nävarna och söka nya jobb, så kanske jag kan få tag i något roligt på hemmaplan istället så jag slipper pendla. Vore ju förbaskat skönt... Och förresten har jag då redan sökt jobb innan det här hände, för att jag vill bort. Det är bara känslan av att bli "dumpad" som gör det jobbigt. Och rädslan att stå utan inkomst förstås.
    Har hittat ett jobb redan som jag ska söka faktiskt, som jag verkligen verkligen vill ha för det verkar så himla kul och spännande, hoppas bara att jag får det FundersamAnja: Förstår precis hur du känner faktiskt, även om det kanske är fånigt. Men samtidigt så tänker jag såhär: Väljer man att gifta sig på juldagen, då är man nog inte ute efter värsta bröllopet, för då borde man definitivt ha gift sig en annan dag! Och ert bröllop står ju för ER, ett helt annat par, eller hur?
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Fy så trist... Vet EXAKT hur du känner... Även om man själv känt att man vill bort så är det för jä..ligt när någon talar om för en att man inte "duger". Jag kan inte tänka mig att du inte skulle vara en bra servicemänniska. Det märker man ju bara på hur du är i skrift!!! Vi känns ganska lika där du och jag på nåt vis men du, ofta när det händer sånt där så beror det på EN eller ett par personer, som känner sig hotade. Så var det i mitt fall och jag var HELT knäckt efteråt!!

    Skit i det, försök iallafall. Tog mig ett bra tag att sluta känna mig orättvist behandlad men man förlorar bara själv på att fortsätta tänka på det. Skitjobbigt är det

    Fattar exakt vad du menar med bröllopen... De ska ju gifta sig m bara familj o några få vänner, enkelt, lugnt, liten buffé i församlingshemmet typ... hon sa det själv, att detta är ju inte alls som vårt bröllop. Alla VET ju att vi planerat detta jättelänge så det är egentligen inte något jag behöver ge små hintar om, haha... Jag är ju INTE den som kan hålla tyst om en sån sak, hoho... Men det blir ändå en liten känsla av att nu är bara par nr 2 i familjen som gifter sig och även att vi började planera långt före så blir det inte en lika STOR grej med vårt bröllop. Äh skit samma, måste sluta tänka så, låg vaken hela natten och kände mig uppstressad på nåt konstigt vis, inte alls arg eller ledsen, men hade hjärtklappning och kände att de kändes konstigt. Kände mig förbigången på nåt vis???? Vet inte...

  • Pumpkin
    Anja: Det här var antagligen sparken jag behövde för att hitta något nytt, så det var väl "meningen" helt enkelt. Får se vad det blir av det hela, känns i alla fall skönt att veta att alla tycker att jag ska satsa på ekonomi, då har jag ju uppenbarligen gjort nånting bra i alla fall.

    Ert bröllop kommer att bli STORT, jag lovar! De flesta som kommer på ert bröllop ska väl inte på deras, eller hur? Så då blir ju ert nr 1!
  • Anja 19 juli 2008

    Nä alltså förutom släkten på Daniels sida och ett annat par så är det ju andra människor på vårt. Känns som sagt bara "underligt" på ett sätt som jag ej kan sätta fingret på?

  • Pumpkin

    Jag förstår att det känns underligt, men vad ska man göra åt det liksom?

  • Mitziemoe
    Pumpkin:

    Va trist med jobbet! Hoppas verkligen att du hittar något nytt snart och något som du verkligen trivs med!
  • Pärlplattan

    Pumpkin - Fy vad trist! Just den där känslan av att "dumpas" är ju inte rolig, även om man ser det positiva med att det händer.. Hoppas verkligen att du får ett jobb närmare, där du kan vara service-trevlig face2face och ha ekonomiansvar! Hur gick det med det där jobbet i Södertälje som du pratade om för ett tag sen (förlåt om jag inte har hängt med och du redan skrivit om det). Och nej. Min smörgås/brödbit är fortfarande borta (om den nu inte ligger i påsen, men jag såg den inte igår).

    Vaknade med huvudvärk idag. Roligt. Så nu ligger jag och mina små kattflickor i soffan och ser på film. Vi har en godispåse också, men jag vet inte, känns som att det är bra om den ligger gömd där den ligger så jag inte kommer åt den...

    Alltså, nu ska jag fråga: Känns det helt fel med brunt på en sommarfest? Våra kort nu kommer att bli bruna, så jag känner att jag skulle vilja hålla kvar i den färgen även till nästa inbjudan. Samtidigt tänker jag - brunt - det är inte så somrigt. Någon som har idéer om färgkombinationer? Jag kan tycka att brunt och rosa nyanser är rätt snyggt, men ja - om någon har förslag, så är jag glad!!!

  • Pumpkin
    Mitziemoe: Tack! Pärlplattan: Tror inte det gick så bra med det jobbet, de har inte hört av sig i alla fall. Så det är bara att blicka framåt och hoppas att nästa jag söker är rätt, det känns som det i alla fall.

    Förslag på färger: Brunt&rosa, brunt&turkost, brunt&lime.
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.