• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Anja: Det blir säkert bra med storleken, man vill ju inte ta i med hur litet mått som helst heller, för då blir det ju inte heller bra FundersamEnglali: Tycker absolut att du kan bjuda de 2 som du umgås med privat utan att bjuda resten. Du kan ju säga åt de andra att de är varmt välkomna till kyrkan i alla fall?
    Jag kommer nog bara bjuda en person från mitt jobb, och hennes sambo förstås.

    Hedebris: En bit på vägen i alla fall
  • Hedebris

    javisst. vi har bokat en så stor kyrka så ALLA vi känner får komma och ta med sig vem de vill till kyrkan. sen har vi mingel i festlokalen.

    sen har vi middag med släkten på kvällen...

    känns skönt att man kan bjuda alla på vigseln utan att behöva bry sig om plats. tror kyrkan rymmer 500 pers

  • Englali

    Anja: Du ska nog inte ta i och göra den allt för liten, den ska ju ändå vara bekväm att använda. Min är lite, lite förstor inte så den åker av men glappar lite. Dock bara för att jag ska kunna ha den i jobbet.

    Hedebris: Välokmmen till en kanontråd! Här sparas det också, för fullt! Några bra spartips kanske? Går allt bra med planeringen?

    Pumpkin: Ja det får nog bli så. Orkar inte ta tag i det bara, så jobbigt för jag vet alla pikar jag kommer få. Iofs rätt ironiska och hjärtliga kanske, men jag blir ändå så le när allt ska kommenteras jämt, jämt!

    Jag kan inte bestämma vigselring, har blivit helsnurrig! (inte första gången jag skriver här att jag inte kan bestämma mig, vänj er bruadar ) Jag som alltid är så karaktärsfast, målmedveten och beslutsam, men i och med bröllopet har en ny sida visat sig, jag har blivit lite velig... ajaj...

  • Hedebris

    ja, har lagt in lite bilder i mitt galleri nu :) tips? nja.. svårt att ge tips eftersom jag går på csn bidraget nu.. 2500kr i månaden...

    sen ska jag snart bli mammaledig...

    men leva enkeln. tänka två gånger: behöver jag verkligen detta?

  • Alvaereva

    hedebris:
    välkommen till tråden!!
    när har du bf?
    jag ska få ut min dotter den 23:e november kl 09:00 (om hon inte kommer tidigare då...)

  • Hedebris

    ojdå. det var välplanerat. jag har bf 20 feb. så min kommer väll mellan den 6:e februari och 4 mars någongång ;)

  • Pumpkin

    Happ, då har man precis fått veta att man får sparken efter att provanställningen går ut...

  • Alvaereva

    hedebris:
    jag ska snittas så därför vet jag exakt tid och allt

    pumpkin:
    vaa? gud vad tråkigt! men hoppas att du får ett bättre jobb lite närmare. det här kanske bara sporrar dig att skaffa ett jobb du verkligen trivs med!

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    näää är det sant??? Varför??? Hur känns det? Hade du inte precis bytt jobb?

    Försök tänka som så att "om detta händer så är det av en anledning, för att något mkt bättre väntar runt hörnet för dig"

    För visst var det så att du sökte jobb närmre hemmet?

    Ledsen för din skull. KÄnner mig själv lite underlig idag, men itne av en sån anledning utan för att min svägerska som jag tycker JÄTTEmycket om, kom hem t oss igår och frågade vad vi ska göra på juldagen. SEdan berättar hon att hon och hennes sambo ska gifta sig då och att inbjudningskorten kommer nästa vecka. Jag blev så glad för hennes skull men på nåt sätt känns det som att jaha, de gifter sig ett halvår innan oss, vi har inte hört ett ljud om bröllop från dem och nu blir vi lixom bara nr 2 på nåt vis. Äh jag är säkert skittramsig men det känns som att vårt bröllop förlorade lite av sin glans.

    K'änner mig skitego som ens säger så för jag ÄR ju skitglad för henens skull och de ska ju inte alls ha samma typ av bröllop som vi men ändå...

    Mina save-the-date-kort kommer alltså att komma ut bara några veckor efter deras inbjudningar, som att vi apat efter DEM, när vi lixom hållit på och planerat hur länge som helst. Det känns "dumt" på nåt vis. Någon som förstår lite grann?

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Vi gifter oss i Klosterkyrkan (den röda tegelkyrkan bakom stationen) och har festen i AF-borgen

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.