• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Hedebris: Kommit långt i planeringen?

    Englali: Vi har alltid sagt att vi ska vara tärnor på varandras bröllop, så det är kanske inte så konstigt att hon tar det för givet Men ibland känns det lite tråkigt att inte få överraska med den frågan liksom. Oh well...
    Ja, helvetisk mensvärk vet man ju vad det innebär Fundersam Jag har haft "turen" att ha den värsta mensvärken på söndagar vilket alltså inneburit att jag bara kunnat ligga hemma och vila, men av nån anledning så tyckte min kropp att den skulle skjuta lite på menscykeln den här gången, så då fick jag lida på jobbet ett tag istället

    Jag tror det kommer att gå galant i helgen!
  • Englali

    Pumpkin: Ok, då är jag med. Men förstår, man vill ju liksom överraska lite med frågan. Tjejen jag kommer fråga har jag känt i 3 - 3,5 år ungefär men det klickade sååå direkt och hon är den jag umgås med mest, hon vet mest om mig. Så hon känns rätt! Flera av mina andra "närmaste" väntar smått så de kommer ha spädbarn på den stora dagen och då kanske de kan bli lite jobbigt och vara tärna samtidigt som ammande mamma.

    Min hoppade också ett par dagar nu (8 närmare bestämt), men det är nervositeten. Har iofs inte alls regelbunden, den gör helt och hållet som den själv vill! Nu har den åtminstone bestämt sig för att komma en gång i månaden istället för varannan (lite OT då kanske, men well well...)

    Har kläckt på jobbet nu att jag ska gifta mig, de flesta förväntar sig att bli bjudna och det är lite jobbigt...

  • Pumpkin
    Englali: Jag och min tärna har känt varandra i 7 år nu, men det klickade väldigt snabbt mellan oss också Nu på sistone känns det dock som att vi glidit isär lite, hoppas jag bara inbillar mig.

    Min brukar komma som en klocka, men nej, inte den här gången. Har iofs mått dåligt och varit stressad, så det kanske beror på det. Men ändå, det har ALDRIG hänt förut

    Jobbigt att känna att folk förväntar sig att bli bjudna! Fundersam
  • Anja 19 juli 2008

    Godkväll brudar

    idag har jag varit och lämnat in min förlovningsring för förminskning. En hel storlek måste den förminskas. har ju inte vågat använda den på månader pga att den nästan trillar av och det ser verkligen inte snyggt ut när den typ hänger på fingret.

    Nu nojjar jag bara lite över att jag skulle gjort den ett snäpp mindre... har mens nu (precis som ett par av er, haha) och är lite svullen om fingrarna då. Skulle kanske ha minskat ner den till 16.0 istället för som jag nu valde 16.25. Den är idag 17, vilket var för stort redan från början.

    Sen har jag ju tänkt gå ner i vikt ännu mer och om jag når ner till en någotsånär normal vikt (för mig) så brukar jag ha strl 15.5. F..n ska jag ringa och ändra???

    Fast 16.0 satt jä..ligt tight när jag testade idag!

    Kostnaden för att förminska och rhodiera om ringen gick på nätta 625 kr. Känns som störiga pengar, men jag vill ju kunna ha ringen!

  • Englali

    Pumpkin: Det är säkert inte så. Alla förhållanden har ju up´s and down´s så att säga, så även vänskapsrelationer. Så har jag och den här tjejen det också, vissa perioder är det super mkt och ibland kan det dröja ett tag innan vi hörs av. Huvudsaken är att man alltid vet att man har varandra där iaf, även om man inte ringer eller messar varje dag.

    Jo jag vet, jag är så attans kluven vad det gäller jobbet. Det blir helt enkelt för dyrt, plus att då får vi inte plats i lokalen. (blir 16 stycken extra med dem) Vi ska ju inte dra ner på släkt och vänner för dem jag inte umgås med? Dilemmat är dock att vi umgås mkt med två av tejerna och deras sambos privat, så dem vill vi bjuda. De andra träffar jag aldrig privat och deras män/sambos har jag bara träffat enstaka gång.

    Kan man göra så, bara bjuda två??? Ser ju dem mer som mina vänner än kollegor.

  • Bellanote

    ja det här med arbetskamrater.. alltå de flest på mitt jobb har lixom sagt att ja va roligt adet ska bli med bröllop men jag har inte tänkt att bjuda arbets kamrater , jo en och hans tjej för de umgår vi med utanför jobbet.. men hur ska man lixom säga det att ja men tjena ni är ju inte bjudna..

  • Anja 19 juli 2008

    Usch vilken jobbig sits... inte en kotte på mitt jobb väntar sig att bli bjuden, fast vi har jä..ligt roligt tillsammans och är ett bra gäng, men jag å andra sidan funderar på att det hade varit himla kul att bjuda dem får se hur ekonomin ser ut och ifall jag jobbar kvar när det blir dags att skicka ut inbjudningarna

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Välkommen

    själv är jag från Lund och gifter mig den 19 juli

    var i malmö gifter ni er?

  • Hedebris

    pumpkin: nja. vi har bokat kyrka, lokal och häst och vagn.

    sen har vi valt ut tärnor och marshalker. sen gästlista och sånt är hyffsat klart.. just nu håller vi mest på att spara som tokar!!!

    har en del kvar att spara ;)

    Anja: ohhh...skoj. vilken kyrka då? vi gifter oss i st: petrikyrkan sen festen ska vara i siriuspalatset. :D

  • Englali

    Bellanote: Jo jag vet, HUR får man liksom ur sig det. Jobbigt!

    Anja: Ja vi är också ett toppengäng men jag väljer ju hellre mina närmaste vänner framför dem och alla får inte plats, så är det bara. Mitt jobb är ett sånt där jobbigt jobb som måste göra allt tillsammans. Allas barn leker med de andras barn osv. osv. Men jag och de två tjejerna jag umgås med har inte barn så ja... det blir liksom inte samma sak. Vi tre är jämngamla (21 23 24 (jag 24) medans de andra är lite äldre ja, man är ju på olika nivåer då.

    Min chef säger idag "Åhh så roligt med bröllop, det viktiagste är ju att släkten och chefen är bjuden" Visst det är skämtsamt sagt men jag vet att han innerst inne menar vad han säger.

    Så... kan jag bara bjuda de två jag umgås med utan att det blir helt snett??

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.