• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Annim

    vad fin ringen låter

    JOdå, vi har nog "försonats". Vi har ju varit på tillvalsbesiktning i radhuset idag så vi hade ju inte så mkt val än att prata med varann m tanke på att vi gick omkring med andra människor. Men det är fortfarande mkt stelt och trevande. Han är ju inte precis lite långsint min karl. Suck... Han håller sig i skymundan, på sin kant, läääänge efter ett sånt här bråk, man kommer inte riktigt åt honom då. Jaja, det GÅR ju över så småningom.



    Om ni vill titta på bilder från radhuset, nu MED tapeter och köksskåp etc så får ni JÄTTEGÄRNA titta här. Kommentera supergärna i bloggen. Vore kul för mig

    Snart ska jag gå och jobba så här händer inte så mycket. JObbade kväll igår och det var en jobbig kväll så jag är ganska trött och har en grym huvudvärk. Inget kul alltså!

    Får väl se om jag hinner titta in här något ikväll

    kramar så länge

    Anja

  • Pumpkin
    Anja: Vad handlade grälet om egentligen? Fast det kanske är en för nyfiken fråga? Fundersam
    Hoppas det blir bättre snart i alla fall!

    NU ska jag kika in i din blogg
  • Annim

    Pumpkin!

    Jag måste fråga dig hur gör man för att få in det där med att man måste ha ett lösenord på weddingannouncer för att kunna se vissa bilder? Som du gjort du vet!?
    Tänkte det kunde vara kul om jag får tillfälle nån gång och lägga in bilder på t.ex klänningen och aventuellt ringen när det är bestämt.

  • Pärlplattan

    Pumpkin - Men det är ju ändå inte helt jättefarligt pris för det ni får tycker jag. Tänk vad skönt att slippa behöva tänka på att t.ex städa och allt..

    Anja - Vilket härligt hus ni kommer att få!! Jag blir lite avis, men nu har vi ju just flyttat hit, så kanske vi kan lugna oss innan vi flyttar vidare.. Ser fram emot fler bilder när ni flyttat in!

    Hela den här veckan, hittills, har jag tänkt lägga energi på korten ju, men nu har jag gått in i en sån där svart period. VET att det inte är någon brådska egentligen, men ändå.. Så träligt att det ska ta så lång tid att komma ur det, när det går så fort att kliva ner i det. Suck och stön. Hoppas jag får iväg dem innan jag åker iaf, kanske kan posta på Arlanda (skulle vara typiskt mig, så jag håller det inte för otroligt..)

  • Pumpkin
    Pärlplattan: Nejdå, det känns som ett helt OK pris nu faktiskt. Att slippa fixa med servering och städ och allt känns ju guld värt
  • Pärlplattan

    Ja, kära nån - det är ju den värsta biten... Mina vänner sa att de skulle fixa den biten, men, det var ju när vi fortfarande skulle gifta oss på samma gång, hoppas det gäller fortfarande! :-P

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Minns inte riktigt HUR bråket startade men jag har varit såååå tråkig på sistone. Inte orkat umgås, prata lixom, jobbat så mkt kvällar o när jag kommer hem har han lagt sig osv...

    Så han har väl känt sig försummad??? Jag sätter mig vid datorn på kvällen, på med hörlurarna och plöjer igenom gamla greys anatomy avsnitt och gnäller över egentid och så exploderade han till slut eftersom jag jobbar så mkt helger och kvällar så har jag ju ofta en dag i veckan som jag är ledig på (utan barn) medan han som jobbar mån-fre endast är ledig på helgen och då är han m barnen 100% av tiden så då blir han väl skitirriterad på mig när jag sen inte orkar umgås utan vill ha "egen"tid istället. Känner mig nästan elak nu när jag tänker på det.

    Fast han är så jä..la le när han blir arg. Han kan nästan säga vad som helst för han eldar upp sig så grymt coh då sårar man ju ofta den andra en hel del, så därför är det svårt att känna dåligt samvete eller vilja gottgöra honom. Om han talat om lugnt hur han kände hade jag ju reagerat på ett annat sätt lixom, men när han vrålar och hetsar upp sig ohc kommer med en massa fula ord och sånt så blir jag helt anti bara och när man bråkat så är han världens mest långsinta person. Trist tycker jag som kommer över ett bråk på två sekunder.

    Är inte känslokall, utan bara väldigt positiv och förlåtande. Daniel är negativ och ickeförlåtande. Vi är ganska olika men älskar varann ändå.

    Kan dock vara jä..ligt svårt ibland, för vi har olika sätt att kommunicera oxå. Jag skriker inte och jag kallar honom inte för fula saker, men så bråkar han (sen har vi ju olika bakgrunder och referensramar). Tack och lov är det inte ofta vi bråkar på det här viset.

    Sen handlade det lite om ekonomi oxå, SJÄLVKLART... den där jä..la ekonomin kan ju göra en del. Vi håller på att betala av mina skulder nämligen och det känns nog rätt jobbigt för Daniel för han har ju egna skulder (till sin morfar)som får stå tillbaka pga att min mamma verkligen behöver sina pengar nu och det gör inte Daniels morfar, tja, inget dokusåperoligt bråk alltså utan bara ett riktigt TRÅKbråk

  • Englali

    Hej tjejer! Äntligen... hemma en hel timma tidiare än vanligt. Det är underbart!

    Anja: Radhuset ser toppenfint ut, riktigt läckert! På minner lite om där jag bor. Vi flyttade in i nytt i juli i år, helt nybyggt. Har till och med valt lika dana tapeter som er ser jag och lika dan ekparkett

    Jobbigt att han är långsint. Är varken jag eller min sambo men jag känner igen mig i det du skriver om din Daniel att man eldar upp sig så mkt och sen bara rinner de över o man blir tokförbannad och skriker. Sån är jag, precis så. Du kunde inte ha beskrivit mig bättre! Min Andreas låter precis som dig, han talar lugnt, skriker inte utan är väldigt sansad. Är nog kanske meningen och tur att det ska vara en av varje i ett förhålllande, jag tror det väger upp!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.