• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    hihihi

    embossad yta är en yta som står upp, förstår du hur jag menar, den är inte plan...

    När man embossar m stämpel coh pulver så stämplar man först, häller ut ett fint pulver ovanpå som fastnar i stämpelfärgen, sedan blåser man bort överflödigt pulver typ och sedan värmer man stämpeln m pulvret på, med en speciell embossing"fön" så att det smälter, blir jättesnyggt!

  • Anja 19 juli 2008

    Då står stämplen upp från pappret och det är jättefint... pulvret finns i alla möjliga färger och i olika strukturer och med glitter osv...

  • Pumpkin

    Haha, jag älskar dina förklaringar Anja - så fulla med entusiasm, men man tappar bort sig efter hälften ungefär

  • Anja 19 juli 2008

    Nu ångrade jag mig... ska nog ha remsan med hjärtan i kortets nedre kant, stämpeln med save-the-date överst och organzabandet t vänster, uppifrån och ner, fniss fniss fniss... MYCKET viktigt sånt här får nog göra några provkort...

    Det jag INTE fattar hur jag ska lyckas med är hur sjutton jag ska få till texten som ska skrivas ut från datorn...

    Eftersom jag utav ett A4 kommer att göra fyra kort och korten (har jag tänkt mig) ska vara liggande, ej stående så måste jag i datorn på nåt vis skriva nerifrån och upp!!!

    Någon som kan hjälpa mig med detta!!!???

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    fniss fniss

    vad ÄR det du säger... att du tappar bort dig!??? Jag tycker att mina förklaringar är SOLKLARA

  • Pumpkin
    Anja: Skriv ut på klisterpapper och klistra på pappersarket istället? Annars har jag ingen aning.
  • Anja 19 juli 2008

    Ok Pumpkin... klisterpapper??? Förklara detta för mig och HETER det klisterpapper i butik?

    var finner man det? Panduro??? Hur funkar det, är det enbart texten som ska klistras på sen för det blir ju superpilligt eller klistrar man på hela ytan som texten står på? Isåfall blir det en blank yta för det får ju inte synas att jag klistrat på en blank bit på ett matt strukturpapper lixom...

    suck... dessa i-landsproblem som känns så ofantligt stora

  • Englali

    Ehm... ja jo jag tror jag är med

    Att ni orkar/hinner. Kan jag inte använda min vanliga hårfön??

    Var köper ni alla stämplar, pulver, fönar o annat pill?

  • Pumpkin

    Mja, vad kan det heta då? Etiketter kanske?
    Fast det blir kanske inte så bra mot matt strukturpapper när jag tänker efter... Hmm... Svårt Fundersam

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.