• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Englali: Som sagt, det vore en dröm
    Ska hålla tummarna för att du klarar gesällbrevet och blir riktig frissa Anja: Tja, när du uttrycker det sådär så Men det lät så jäkla maffit med 135kr/person liksom. Men ja... Det är ju som du säger, 55kr för tårtan, 50 för avec och 30 spänn för kaffet så är man där. Huga
  • Pumpkin

    Kom bara på att jag hade en restuppgift att lämna in senast idag, så det var väl dags

  • Englali

    Anja: Haha nej det gjorde du inte! Tack för kramen, har pratat med mina underbara föräldrar i telefonen nu och allt känns bättre. Men, jag kommer inte säga ett ljud till om våra planer Hon får f-n fråga om hon vill något!

    Mamma hade tydligen lag lite pikar till svärmor häromdagen om bröllopet som typ "Nu måste vi hjälpa Johanna o Andreas så de får ett underbart bröllop. Visst är det väl härligt att de ska gifta sig? Jag längtar" Hahaha 10 poäng till min mamma för hon är bäst!!

    Jag jobbar som frisör. Har gått en ettårig privatskola och sedan måste man jobba 2 år på salong innan man får avlägga gesällprov. (inget måste, men jag vill ha det och har man det inte har man ingen rätt att kräva mer än lärlingslön) Och nu har jag jobbat i 2 år.
    Men visst är det en ok summa att stiga? Känns lite surt just nu bara när hon viftar me sin lönespec o jag kollar på min o inser skillnaden trots lika mkt slit. Men men, jag ser det som en del i utbildningen och då får jag ju faktiskt betalt för att utbilda mig.

  • Englali

    Anja jag kommer vara här läääänge ikväll/natt. Sambon stack på speljobb för en dryg timma sedan

  • Anja 19 juli 2008

    aaah

    härligt att du är tillbaka, haha...

    jag fick besöka Greys anatomy *spoiler* forumet så länge

    Såg precis torsdagens avsnitt (USA-takt) coh är såååå irriterad på Meredith, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

  • Anja 19 juli 2008

    att NI är tillbaka menade jag... Såg inte att ni båda hade skrivit... Sorry

    Jag känner mig så nöjd för jag har ju shoppat lite till mina save-the-date-kort
    hittade fint, vitt kartongpapper m lite struktur och tre sjyssta stämplar (såna man har i hörn ni vet) och en paket med alfabetet i rätt så snygga bokstäver så att jag kan skriva SAVE-THE-DATE, resten skriver jag ut på datorn men jag funderar på att stämpla save-the-date med genomskinlig stämpelfärg och embossa m rosa embossingpulver

    SEdan ska jag sätta en jättegullig remsa från ett pappar jag hittade med små, söta, lite oregelbundna hjärtan på en rak linje, på en bakgrund av rosa, lite pärlemoskimrande papper (skär ut remsorna från arket m skärmaskin så att de blir raka, ca 1,3 cm breda remsor) och så är det lite glitter i hjärtanen oxå. Tänkte ha remsan i kortets övre kant, sedan den rosa stämpeln under, texten under det, hörnstämpeln i högra nedre hörnet och sedan ett rosa organsaband knutet om kortet nerifrån och upp i kortets vänstra sida (till vänster om texten lixom) så att organzabandet och hjärtremsan skär varann en liten bit in i kortets övre vänstra hörn...

    Ok var det NÅGON alls som fattade det där *asg*

  • Englali

    Alltså tjejer hjälp mig. Vad f-n är embossing??? Haha, jag är nog rättså trög o rättså trött, men jag förstår inte vad de är alla härjar om. Embossing? När var o hur???

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.