• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Englali

    Alvaereva: Härligt, du mår fint o så nu då? Bröllop i morgon då, nice

    Jag är sååå ledsen. Har på avigvägar fått reda på att min svärmor inte alls är så nöjd över det stundande bröllopet egnetligen. Vi är sååå för unga har hon bla. sagt.
    Fick reda på det i går kväll o fy vad jag har känt mig nedslagen och ledsen sedan dess.

    Varför varför varför... MÅSTE hon vara världens mest negativa, rädda och pressimistiska??? *suckar* =(

    Tycker mest synd om min Andreas faktiskt... kan bara tänka mig hur jag känt om det var min mamma.

  • Englali

    Japp. jag blev rätt nere faktiskt.
    Först kände jag lite... hallå? Vad är det för fel på mig? Är jag inte "god nog" åt hennes son kanske?

    Men sen, näe... det är ju lika dant vad vi än gör eller säger så fasen Johanna, ta inte det här personligt.
    Hon blev ju inte dirket överlycklig över hans nya bra jobb heller. Kommenterade något havlsurt om att "ja... men så mkt bil han kommer köra, det tycker jag inte om"

    Suck, suck o suck!!
    Fölåt jag gnäller här, är kanske lite OT , men å andra sidan inte. Det gäller ju bröllopet indirekt

  • Pumpkin

    Här får man gnälla och jag förstår att det känns skitjobbigt!

  • Pumpkin

    Känner mig också nedslagen ikväll. Trodde det kändes OK det här med middagen, men lite jobbigt känns det allt. Vår budget kommer att hamna på 100'+ exkl resa, det är MYCKET pengar. Det hjälper ju inte heller att sambon VÄGRAR ta bort några från gästlistan (jag har redan sållat som en tok).

  • Brud 080524

    Pumpkin: Hur många har ni på gästlistan? Håller med dig, 100' är mycket pengar. Man ska ju ändå ha lite livskvalitet både innan och efter det... Men hade ni inte en lösning på hur ni kunde göra?

  • Pumpkin

    Jodå, det löser sig, det gör det absolut. Men om vi bara kunde "bli kvitt" några gäster till liksom... Just nu är det 83 + oss och jag vill ha ner det till max 80 personer inklusive oss, gärna lite mindre. Men det är klart, det finns ju så många man vill dela dagen med.

    Sen är det väl också så att nu känns det ganska omöjligt för mig att ta ett jobb på 75% här i stan som jag hade tänkt söka.

    Satt förresten och räknade på tårta, kaffe och avec och Kallfors ska ha 11000kr för det för 80 gäster Är inte det liiite mycket?

  • Englali

    Pumpkin: Tack för att jag får det ... känns som de är en bister fredagskväll för gänget här.
    Och så åkte min darling för en halvtimma sen, ikväll ville jag verkligen inte att han skulle behöva åka iväg. Men det var dags för hans "andra" jobb, han kommer väl hemma frammåt 03.00 =( Inte kul!

    Vad det strular för dig Pumpkin. Men ni e duktiga som sparar så mkt per månad. Jag har lite dåligt samvete för att vi sparar så lite som vi gör, vart tar alla pengar vägen egentligen?
    Är du sugen på att gå ner i tid i jobb eller? Tänkte på 75% du skrev om.

    Snart får jag ett rejält lönelyft (förhoppningsvis) och då ska alla extra tusenlappar per månad gå oavkortat till bröllopet. Jag menar, har vi klarat oss utan dem nu, så varför inte i fortsättningen också?

  • Pumpkin
    Englali: När man känner sig lite smådeppig är det ju ännu tristare när älsklingen är borta, det förstår jag

    Ja, jag hittade ett jobb på AMS som jag blev riktigt sugen på. Det är typ samma arbetsuppgifter och så men det ligger här i stan så jag skulle inte behöva pendla. Och att jobba 75% (8-15) vore en dröm, men det vore det iofs bara att få ett jobb här i stan. Söka ska jag väl göra ändå, man kan ju alltid tacka nej om man blir erbjuden jobbet men lönen inte känns OK.
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.