• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Snitte

    västra, vilka öar är det då???

    Nyfiken! är det dominikanska, cuba, jamaica och mexico eller?
    Förstod nästan att det var kryssning för resor till öarna brukar man kunna få billigare.

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså jag vet att mexico inte är en ö men jag kommer ej på vad den där halvön heter som ingår i något av kryssningspaketen.

  • drömbrud

    Vi har nu räknat ut ALLA kostnader för bröllopet. 74000 pix!
    Varav 23000 är gåvor tack och lov!

    Hemskt va, jag som trodde vårat bröllop var "budget".. Hihi!

  • Anja 19 juli 2008

    Nu har jag förresten varit och inhandlat papper till mina save-the-date-kort

    Alfabetet i stämplar så jag kan skriva SAVE-THE-DATE på alla korten coh sen ska jag skriva ut själva texten på korten med datorn! SEdan köpte jag en sån där stämpel, lite kringlig att ha i ett av hörnen och ett supervackert papper i rosa, lite glittrigt mes små hjärtan på rader som jag ska klippa ut med skärmaskin bara själva raderna och klistra i ena kanten av kortet och sedan rosa organzaband. Blir säkert nåt fint av det till slut *asg*

    Önskar jag hade hela helgen fri både från jobb och hade barnvakt några timmar så jag kunde SÄTTA IGÅNG OCH PYSSLA. Nu när jag har allt hemma så vill jag ju för sjutton komma igång!!!

  • Pumpkin
    Anja: Jag är imponerad av er som köper radhus och har tre barn med den inkomsten Inte för att den är dålig om man är två, men när man har barn brukar pengarna rinna iväg ganska snabbt.
    Och du har väl rätt, man SKA unna sig det man vill ha, men pengar är alltid en ångestfråga för mig. Jag är faktiskt helt störd när det kommer till pengar, vilket är ganska konstigt eftersom jag är van vid att växa upp med en ensamstående, pluggande mamma. Antar att det är för att jag vill ha det bättre än hon hade det när jag får barn...
  • Anja 19 juli 2008

    drömbrud

    vad sjutton ÄR egentligen ett budget-bröllop finns dom???

    Det blir nog alltid mer än man tror!

    Men Carråå

    Ni verkar ha hittat det ultimata, gratis lokal, vänner och bekanta som hjälper till att fixa allt. Perfekt! (men det blir såklart kostnader ändå... är ju så mycket man inte tänker på!!!)

  • Alvaereva
    Wiiihooo!!!!!!!!!! nu är jag hemma igen och bröllopet blir av imorgon!!!!!!!
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.