• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    Anja: jag förstår absolut, men jag känner att jag vill ha en smekmånad direkt... dra ut på festligheterna så det inte bara blir en dag... jag tror jag skulle känna att det var som "vilken resa som helst" om vi åkte några månader efter... men det där med vädret och ha någonting mer att se fram emot vore ju toppen iofs... :)

    VArt i karribien skall ni?

  • Pumpkin
    Anja: Förstår precis hur du menar! Jag som också får lite höstdeppdalar i oktober/november ska ju egentligen åka bort en sväng varje år - något som min mor alltid gör Snitte: Nu har jag helt plötsligt inte ångest över vår budget längre
  • Anja 19 juli 2008

    Oj Snitte

    Har ni bokat biljetter långt innan? Är det kryssning eller resa m hotell osv...

    jag har hittat biljetter med all inclusive (sista minuten osv) för ca 13.000 per person på trestjärnigt hotell, både på aruba, dominikanska, tobago, guadeloupe, curacao, bonair osv...

    Vi vill ju till barbados eller st-lucia och även där hittar man resor för runt 15.000 per person och då är det all inclusive, sen måste man ju ha fickpengar oxå såklart! MYCKET fickpengar

    Vi tänker vara där i två veckor så det lär ju gå åt en del!

    Det kommer ju definitivt vara den dyraste resa vi någonsin gör!

  • Anja 19 juli 2008

    Snitte

    ni får ta en resa till i november, hehehe...

  • Pumpkin
    Anja: Fördrinken blir nog på stället ändå, blir lite krångligt annars eftersom en del lär köra åtminstone till feststället liksom. Tårtan får vi se hur det blir med

    Saknas det pengar så säljer vi nog en fond och sparar ihop den summan igen efteråt och sätter in så att det inte "syns"
  • Anja 19 juli 2008

    jag är egentligen helt anti all inclusive men när man hittar det till sånt superpris så är det ju toppen. Vi lär ju ändå inte äta middag på hotellet utan se till att hitta de där underbara inhemska restaurangerna, dit the locals går (vi avskyr turistställen) för vi är så intresserade av mat och vill gärna äta den lokala maten så mycket vi kan.

    Sen är det ju faktiskt toppen när lunch, frukost, alla snacks och ALL dricka är gratis för det skär ner på kostnaderna nåt enormt tror jag!

  • Anja 19 juli 2008

    Snitte vart i karibien ska ni? Ah det har jag redan frågat men det drunknade kanske i alla inlägg, fniss...

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    men dåååå såååå... Då hade jag slutat tänka på detta nu och så hade jag köpt hela det paket som ni fick offert på! har ni fonder som ni kan sälja om det kniper så är det ju lixom inga problem!!! Ni har det ju dessutom så bra ställt att ni kan spara ofantliga summor varje månad. Jag kan inte ens inbilla mig hur det känns att kunna avvara 5000 varje månad.

    Vi hade max kunna spara 500 varje månad!

    Har ju en gemensam inkomst som är under 25.000 brutto tillsammans. (närmre 20.000 t.om och så tre barn på det )

    Så se till att unna er detta säger jag! Det är er stora dag!

  • Snitte- 5/7-2008

    Vi ska på kryssning på västra sidan.. men vi ksa bo på Miami 3 nätter innan och 3 nätter efter på hotell :) det är all inclusive på båtarna, för utom spritdrycker osv..

    hehe nä tog jag bort lite ångest nu pumkin

    NU ska jag sluta på jobbet! kilivippen! ha det så bra! vi syns!!

  • Anja 19 juli 2008

    Neeej nu ljög jag, hoho... räknade netto alltså!!!

    Menade alltså att vi får UT mellan 20.000 och 25.000 tillsammans. Så tröööög ibland...

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.