• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Snitte- 5/7-2008

    Pumkin: absolut! det är ju jätte bra att känna att man klarar av att spara till ett stort mål och som du skriver... föräldraledighet... du går man ju ner på ÄNNU mindre pengar.. Min svåger ska ha om 2,5 vecka nu så det är SNAAART *längar*

    Annim: Men åh vad skönt att du hittat billigare ringar att kika på! Får vi se bild sen?

  • Pumpkin
    Snitte: Ja, för förhoppningsvis så går man ju inte ner i lön de närmsta åren, så det blir ju bara bättre och bättre Efter  bröllopet blir det spara till resor men även buffert inför föräldraledigheter osv, så att man kan vara ledig lääänge
  • Snitte- 5/7-2008

    absolut! så planerar vi med... vi kommer fortsätta spara men inte lika mycket kanske... så vi har en god ekonomi näroch OM vi får en liten plutt... vill inte tänka OM, men man vet ju faktiskt inte.. Vi kanske inte kan bli gravida... NÄ nu ska jag inte tänka så.... Som vi känner nu kommer jag sluta med min p-ring strax innan bröllopet så får vi välla se om det blir något eller inte

  • Pumpkin

    Vi kommer nog fortsätta spara minst 5000kr/månaden så långt det går, men då inte bara till bufferten utan till resor osv

  • Snitte- 5/7-2008

    ja, men det är nog rätt bra! Vi vill gärna till australien någon gång i livet så det är välla bra om man fortsätter spara... men som det ser ut nu så kommer vi antingen köpa radhuset vi bor i eller köpa ett större, så det kommer nog gå åt lite pengar till det då...

  • Brud 080524

    Pumpkin: Vi har faktiskt inte bestämt något om resan. Det finns många ställen vi vill till och de flesta blir helt klart roligare att åka till på vinterhalvåret. Vi funderar på att istället ta en weekend eller något i samband med bröllopet, i Rom eller liknande.

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Vi ska oxå åka på vår bröllopsresa i november. Till Karibien

    Tänkte precis så, att jag vill ju inte fly landet på sommaren, utan det vill jag verkligen göra i den tristaste, regnigaste och gråaste månaden Det tycker jag är perfekt!

    En annan sak som är så bra med det tror jag är att när man väl gift sig, då är denna enormt stora dag som man planerat för i typ två år, över. Kan tänka mig att man får en liten dipp i psyket efter det, att det känns lite "tomt" även om man är lycklig och gift och allt är bra och romantiskt. Förstår ni hur jag menar??? En tomhetskänsla, för alla förväntningar, all planering all spänning är ju över!

    Då är det perfekt att ha en underbar resa att se framemot längre fram, när man landat i äktenskapet. OM man åker direkt så är allt "över" när man kommer hem och om jag känner mig själv väl så hade det inte passat mig

    Jag hade nog deppat ihop! (hur lycklig jag än var så hade ju ALLT jag drömt om och planerat så länge varit "avklarat" även om själva äktenskapet/giftermålet i sig fanns kvar)... Äh fattar någon hur jag menar *asg*

  • Snitte- 5/7-2008

    Åh Rom är jätte mysigt! så ska ni ha en weekend så ta rom eller paris :)

    Vi ska ju på resa till karibien.. har jag vågat säga vad resan går på? *gulp* 53.000 UTAN fick pengar... shit, men det kommer det vara värt! :)

  • Pumpkin
    Snitte: Köper man hus/radhus så är det bra med pengar ja Brud 080524: Rom är ju en väldigt vacker stad
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Om det är så att ni kan lägga undan så mkt i månaden, så hade jag inte bekymrat mig ett dugg om resan.

    Jag hade tagit denna restaurang, fixat tårtan själv och tagit fördrinken vid kyrkan (eller så hade jag valt rubbet så som du räknade upp det i tidigare inlägg) och så hade jag faktiskt, när det var dags för resa, om vi ej fått ihop pengarna då, tagit ett lån på resterande summa och betalat av det supersnabbt sen. Kan ni avvara 5000 i månaden så är ju det en baggis!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.