• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Brud 080524

    Vad skönt att det känns bättre. Vi funderar också på att ta våran bröllopsresa i okt-nov av precis samma anledningar som ni!

  • Pumpkin
    Brud 080524: Vart ska ni åka?
    Själv har jag varit helt inställd på att det är för kallt att åka till USA i oktober, men (1) vi ska ju på upplevelseresa, inte sol och bad, och (2) det är fortfarande sommarvärme i Kalifornien i oktober
  • drömbrud

    JAG GIFTER MIG IMORGON PÅ SKANSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!!!

    Om ni vill får ni gärna komma! Om ni bara säger våra namn i spärren till Skansen så kommer man in gratis!

  • Pumpkin
    drömbrud: Hehe, förstår hur du måste känna dig Hoppas allt går super imorgon! Och grattis i förskott
  • drömbrud

    Allt snurrar i huvet!!

    Ska bli både roligt och läskigt!

    Tack för all hjälp!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!
    Åh jag hade jätte gärna kommit! lite långt att fara bara... :(

    Pumkin: tråkigt att offerten var mer än ni hoppats på... tror också ni kan få ihop lite mer pengar! fixa tårtan själv låter ju kanoners! (jag skulle aldrig kunna baka den själv eftersom jag tycker tårtan är ett av det viktigaste inslaget på hela bröllopet... *fniss* men jag tycker det är så mysigt med alla som fixar den själv... det blir ju mer personligt! )

    Fördrink tycker jag absolut att ni kan ha efter kyrkan! och ni kankse kan bjuda på 2 glas vin istället för 3 osv...

    Synd att ni måste skjuta på bröllopet...d et var jag SUPER hård med... att vi skulle fara DIREKT.. eller nån dag efter för att det verkligen skulle kännas som en bröllopsresa... men jag håller ed om att det vore trevligt att dela upp festligheterna också och åka när vädret är piss här hemma...

    Anja: Ja, som pumkin skrev... ni har väl fått kontrakt eller liknande... då kan de inte ändra priset... BTW ett muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt! så stå på dig så ska du ha serveringspersonalen i ert pris!!

  • Pumpkin

    Snitte: Det är ju inte bröllopet vi ska skjuta på Men jag förstod att du menade resan
    Vi hade ju ändå inte tänkt åka förrän augusti/september, så då kan vi lika gärna åka en månad senare liksom, no big deal

    Jag tänker inte baka tårtan själv heller, jag lämpar över det på min mormor som är utbildad kallskänka och har gjort en hel del tårtor i sina dagar
    Men vi får se, låter på sambon som att han tycker att priset var helt OK.

  • Snitte- 5/7-2008

    HAHAHA OJ!!! sorry skrev ju fel...

    Nä, men då spelar ju inte en månad hit eller dit någon roll faktiskt! :) Vad skönt! Ja men ni får väl diskutera priset ordentligt och sedan bestämma er för en bra plan det är ju mycket pengar det handlar om ändå..

  • Annim

    Grattis i förskott, drömbrud!
    Hade gärna kommit och tittat på er men har oxå tyvärr för långt att åka.

    Pumpkin;Hoppas det ordnar sig snart med allting och att du känner dig glad och hoppfull igen!
    Apropå något annat! Något nytt skvaller om Alva ännu?

    Jag känner mig glad idag! Var på guldsmedjan här i samhället ich kollade på ringar igen en kort stund!
    Den jag varit inne på tidigare kostade ju ca 7-8 tusen.
    Men när jag väl kunde släppa den modellen och faktiskt tittade på ett par andra som jag ej kollat alls på förut så har jag hittat 2 andra som jag velar emellan nu.
    De kostade ca 3100 styck.
    Det är ju rimligare enligt mig och sambon oxå då vi inte vill att budgeten sticker iväg.
    Så nu ska jag ta med min m2b och be han kolla på dem oxå se vad han tycker!
    Men jag tror nog jag vet vilken det lutar åt för min del!

  • Pumpkin
    Snitte: Ja, det är fasiken galet mycket pengar! Men på ett sätt känns det skönt att vi har sparat så hårt och ska spara ännu hårdare - för då VET vi att det går och att vi egentligen klarar oss på mindre än vad vi har nu, vilket är bra att veta när det är dags för föräldraledighet t ex Annim: Inte ett ljud från Ina och Adam, hoppas allt är OK!
    Kul att du hittat billigare ringar, det skadar ju verkligen inte
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.