• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Det ingår ju onekligen MYCKET i detta pris. Så egentligen är det nog inte speciellt dyrt för allt det ni får.

    Finns det INGEN chans att ni kan få ihop 15 000 till, för då hade jag nog svalt, bitit ihop och tagit detta pris trots allt! Det låter rätt fantastiskt + att ni ju verkligen gillade stället!!!

    Vad tror du?

    Kan ni tänka om?

  • Anja 19 juli 2008

    Kollade IGEN på allt ni får för detta pris. Det är rätt så WOW...

    Tror du att ni skulle komma billigare undan någonannanstans? Har ingen koll på hur priserna ligger i stockholm men detta låter ändå ganska superbra... Så billigt blir det nog inte för oss om vi hade haft alla de rätter som ingår i erat pris.

    Tänk, där ingår tre glas vin och en fördrink bara det är ju hur mkt pengar som helst (restaurangpriser) sedan är det 2 rätter, TÅRTA och även vickning...

    Hmmm jag hade nog slagit till även om det var mer än jag tänkt mig och försökt tänka så här: i sammanhanget, då det rör sig om såååå mkt pengar ändå, så är 15.000 inte så mycket (faktiskt lurar mig själv lite) och man vill ju ha dagen så perfekt som det bara går!

    Nu har ni letat så länge efter lokal och detta låter otroligt bra! Det är 9 månader kvar typ och om ni sparar liiiiite mer än ni gjort hittills så får ni kanske inte ihop 15.000 men en bit på vägen! Hade ni klarat att spara lite till?

  • Anja 19 juli 2008

    shit klockan är skitmycket... snart blir jag hämtad av en väninna, för en tur på stan (panduro och lite andra pappersbutiker för att fixa save-the-date-kort) och sen ska vi till ikea.

    Ses ikväll

    kramar

    Anja

  • Brud 080524

    Ja det låter ju ganska dyrt. Vad är det du funderar på att dra in?

  • Brud 080524

    Kanske inte dyrt för det du får men mycket pengar att lägga om man inte räknat med dem....

  • Pumpkin
    Anja: Jag håller med dig, det ingår väldigt mycket i det priset men det är ändå MYCKET pengar. Om vi fortsätter spara som vi gjort hittills (5000kr/mån) så hinner vi få ihop 90000kr. Skulle vi efter årskiftet (får ut mer/månad då eftersom vi skattar enligt våra gamla, högre skattetabeller nu) spara säg 9000kr/mån (och därmed inte göra så mycket skoj alls fram till bröllopet) så skulle vi hinna få ihop 110000kr och ja, då har vi ju fått in 20000kr mer än från början så då skulle det ju gå. MEN, då känner vi väl båda två att vi kanske skulle vilja lägga lite mer på resan, för man vet ju aldrig hur mkt pengar man (förhoppningsvis!) får in i bröllopspresent.

    Nej, det här blir tufft alltså... Usch och fy nu vill jag hem och lägga mig i sängen och tycka synd om mig själv ett tag.

    Förstår att det känns riktigt pissigt med serveringspersonalen! Men va fasiken har inte ni skrivit kontrakt med priser och allt?
  • Pumpkin
    Anja: Det där sista menade jag då inte som en förmaning, utan bara som en fråga - har ni skrivit kontrakt med priser?
  • Pumpkin
    Brud 080524: Ja, det är ju det vi undrar lite över också nu... Möjligtvis att vi väljer bort vickningen, bakar tårta själv och fixar fördrinken själv typ utanför kyrkan eller något, men det blir ju lite knas också...
  • Pumpkin

    Vi får ta med tårta, det vet jag eftersom han sa att det är det enda de inte gör på plats utan det köper de in i så fall.

    Ibland behöver man lite nya infallsvinklar och så och det är min mamma grymt bra på. Efter att ha pratat med henne i en halvtimme så börjar jag känna mig lite lugnare faktiskt
    Vi kom fram till följande (självklart är det inget jag och hon bestämmer, utan det är ju jag och Lasse, men det är ändå skönt med input):


    Spara lite mer efter nyår, så gott det gårBaka tårtan självFråga om vi får fixa med snacks självaSkjuta bröllopsresan till oktober (trist väder i Sverige och vädret är fortfarande tiptop i USA) vilket ger oss dels mer tid att spara dels längre tid att se hur mkt vi fått i present.

    Så nu känns det bättre faktiskt, ska gå igenom det här med Lasse ikväll och höra vad han säger, så hoppas jag att vi kan komma överens om något...

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.