• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Till potatisgratängen? Tja... Köttbullar? Kassler? En vanlig biff?

  • snofsan

    Pumpkin - 5 juli 2008
    Moderator : kan du stänga ner trådar?

  • Pumpkin
    snofsan: Japp, det kan jag, OM det finns skäl för att göra det. Endera så går jag in och stänger direkt eller så kan man anmäla tråden och ange anledning i anmälan så plockas den bort (om det finns skäl dvs).
  • Pumpkin

    Känner mig lite nedslagen nyss, fick precis offerten från Kallfors och det blir alldeles för mycket pengar Gråter Så endera så måste vi säga nej eller så måste vi skära ner på det vi bjuder på där...

  • Pumpkin

    Jag känner mig inte nedslagen "nyss", vettesjutton vart det kom ifrån. Jag känner mig nedslagen fortfarande!

  • Brud 080524

    Vad synd att offerten var så hög. Vad låg kuvertpriset på?

  • Pumpkin

    789kr/person skulle det bli. För 2 rätter, 3 glas vin, tårta och kaffe + fördrink och vickning. Så visst, det ingår ju en hel del, men 65000kr är ganska mycket mer än vi budgeterat (40-50000kr)...

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    fy så jä..la trist och jag är right there with you idag

    Vi kommer ju ha en hyra på 10.000 och maten kommer gå på ca 40-50.000 kr. Men nu fick jag precis veta (av en annan tjej härifrån som oxå ska ha samma ställe som vi) att de ändrat sina regler där nyligen så nu ingår inte serveringspersonalen i priset, vilket är de uppgifter vi har fått tidigare. De har inte sagt ett ljud, eller hört av sig till oss om detta och informerat.

    Denna tjej kommer att ha ungefär lika många gäster som vi och de hade nu fått prisuppgift på att serveringspersonalen kommer att kosta ca 10.000 kr.

    Det är ju inte klokt! Hur kan de ändra en sån sak utan att höra av sig och informera detta till folk som bokat salarna för länge sedan coh fått helt annan info???

    Jag känner mig inte bara nedslagen, jag känner mig rasande.

    Dessutom dog min dator när jag höll på att få ner nya Greys anatomy-avsnittet så nu sitter jag vid sambons dator. Grrrr...

  • Anja 19 juli 2008

    Annim, att du inte struntar i potatisgratängen och gör en ostpaj istället (västerbottenpaj) det är ju så otroligt gott och hör ju till kräftbordet så att säga... Detta kan barnen OCH ni äta och det passar till kräftorna! Sedan kan du steka upp lite kasslerskivor till barnen eller nåt, eller korv?

    Jag brukar köpa inlagda kräftstjärtar t barnen när vi har kräftis, sen får de små varsin riktig kräfta att suga på, de klarar ju ej att skala, medan äldsta sonen på 7 skalar dem själv och äter ALLT i dem utom magsäcken. Han är duktigare än jag som bara äter klor och stjärt och blir jätteretad av son och sambo

  • Anja 19 juli 2008

    Annim igen

    Om barnen gillar räkor så kan de ju få detta till en ev ostpaj!

    Om du ej gillar västerbottenpaj så gör en vanlig quiche m ost och purjo eller nåt! Du kan ju ha bacon i oxå så blir den mer matig...

    Tror att jag hade gjort en paj av nåt slag iallafall!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.